AJs BB, 4 limpers

• viewer88
      viewer88
      Bronze
      Titan Poker Illinois 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ($5.31)
      SB ($5.01)
      BB Hero ($5)
      UTG UTG ($2.48)
      UTG+1 ($4.86)
      MP ($4.94)
      MP ($1.96)
      MP ($4.75)
      CO-1 ($2.34)
      CO ($1.82)

Preflop: Hero is in the BB with A:diamond: J:diamond:
      UTG calls 0.04, 4 folds, CO-1 calls 0.04, 1 fold, Button calls 0.04, SB calls 0.02, Hero raises to 0.24, UTG calls 0.20, 3 folds.

Flop (0.64) 7:spade: 8:club: J:club:
      Hero bets 0.56, 1 fold

Ok, mijn vraag hierbij gaat over het preflop gedeelte:
      Is dit een goed moment om te raisen? AJs is zeker geen slechte, maar ook geen premium hand.
      Ik krijg hier maar 1 caller, maar als er twee man gecalld had was de pot direct ~1dollar geweest, dan zit je direct in een relatief grote pot op een moeilijke positie. Raisen of checken hier? En als je raised, een standaardraise maken of iets kleiner (zoals ik hier gedaan heb)?
  • 4 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      uit positie zou ik juist meer raisen om mijn slechte positie te compenseren
      dus raise 5bb+1per limper
      je kan ook folden als je je niet comfortabel voelt met uit positie te spelen

groeten
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Je wilt juist zo weinig mogelijk callers, dan is een relatief kleine raise juist niet hetgeen ge wilt doen...

Ik zou hier met 3 limpers en een complete van SB raisen naar 8xBB.

Gewoon checken is gevaarlijk imo, zelf met TPTK weet ge dan soms nooit waar ge staat...
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      je kunt hem ook checken maar dan mag je TPTK ook niet hard doorspelen. als ik 5 callers zie en ik heb AJ op de BB dan check ik ook wel eens.
      je blaast de pot namelijk op met een heel speculatieve hand, waarbij je uit positie zit.
      en je weet dat er in ieder geval 1tje gaat callen.

als je zulke handen niet graag uit positie speelt liever checken. je speelt bij zo`n grote raise toch voor een groot deel van je stack.

verder as played gewoon normale raise maken. 4bb+1x per limper.

doe vooral waar je jezelf prettig bij voelt. ik vind het altijd wel leuk om dit soort handen uit positie te spelen is toch heel leerzaam.
      maar het kan dus heel lastig zijn.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Je wil preflop zoveel mogelijk raisen om:

1) de pot preflop binnen te halen
      2) de limpers hun implied odds te ontzeggen
      3) Overcalls te ontmoedigen

Dus raise naar 0,28 à 0.30$ preflop ;)