lian1984's Poker Adventure

• lian1984
      lian1984
      Bronze
      Hallo :) ,

Tijdens een moment van verveling heb ik besloten om mijn Titan Poker-avonturen op PokerStrategy te zetten. Op deze manier hoop ik wat tips van anderen te krijgen om mijn spel te verbeteren en mijn naam bekender te maken onder de leden van PokerStrategy.

Ik heb anderhalve week geleden de gratis $50 ontvangen op mijn Titan-account. Inmiddels is mijn BR € 86,74. Het gaat tot nu toe dus vrij aardig dacht ik zo.

Afgelopen zondag heb ik meegedaan aan de PokerStrategy Bronze Freeroll. Ik ben uiteindelijk op de 131e plaats geëindigd, wat goed was voor $ 1,10. En dat terwijl ik nauwelijks speelbare handen kreeg! Ik was eigenlijk de hele tijd behoorlijk short stack, maar kreeg op het juiste moment AA en wist te verdubbelen naar 3700. Toen ik eenmaal ITM was, heb ik er nog 5500 van weten te maken door met KQ een all in te winnen (er vielen twee K's op de flop). Een paar handen later kreeg ik J10 op de button en ik zat alleen tegen de blinds. Ik besloot om all in te gaan en hoopte de blinds op te kunnen pakken. Helaas liep ik tegen QQ van de BB aan en dit betekende dan ook voor mij het einde van de freeroll :( .

Ik hou jullie op de hoogte!
  • 21 antwoorden
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      Succes! Je bent alvast goed begonnen.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      houd ons op de hoogte en vooral handjes posten.

zoals handjes als die J10 op de button. misschien had dat voorkomen kunnen worden.

alle twijfelhandjes posten en je gaat met sprongen vooruit.
    • DarthBobo
      DarthBobo
      Bronze
      Misschien leuk om te vermelden... wat speel je? :)
    • lian1984
      lian1984
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus

zoals handjes als die J10 op de button. misschien had dat voorkomen kunnen worden.

Deze hand was niet te voorkomen naar mijn idee. Ik was zo short stack dat ik de blinds nog maar 2 keer kon betalen. Ik moest dus een move maken en als ik zou verdubbelen naar 10000 had ik tenminste weer een kans. Als ik langer had gewacht was mijn stack zodanig gekrompen dat ik daarna moest hopen op 4 monsterhanden vlak achter elkaar (en er dan moest ik er nog eens mee zien te winnen) om verder in het toernooi te komen. Toen dat moment kwam dat ik alleen tegen de blinds zat vond ik J10 goed genoeg om een move te maken.

Ik zal zeer zeker veel handjes gaan posten. Ik kan nog genoeg leren van jullie!
    • lian1984
      lian1984
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DarthBobo
      Misschien leuk om te vermelden... wat speel je? :)
      Op Titan speel ik voornamelijk cash games (NL 20) en de goedkope toernooien. Laatst meegedaan aan een $1 Rebuy toernooi. Had uiteindelijk nog geen $3 geinvesteerd en won $12,75.
    • Xiqu0n
      Xiqu0n
      Bronze
      En Lianne hoe gaat het nog? Lukt het nog een beetje op Titan?

Ik zie via TAV dat je goed bezig bent! Je zal al zeer spoedig zilver zijn hier :) .

Succes nog en ik zie je zondag aan de finaletafel in de kroeg :P
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xiqu0n
      En Lianne hoe gaat het nog? Lukt het nog een beetje op Titan?

Ik zie via TAV dat je goed bezig bent! Je zal al zeer spoedig zilver zijn hier :) .

Succes nog en ik zie je zondag aan de finaletafel in de kroeg :P
      ze is zilver blinde! xD
    • Xiqu0n
      Xiqu0n
      Bronze
      Jongen dat had ik nog niet gezien. Ga andere mensen pesten Mr. Downswing :P
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Oorspronkelijk gepost door Xiqu0n
      Jongen dat had ik nog niet gezien. Ga andere mensen pesten Mr. Downswing :P
      De pot verwijt de ketel....
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Pats boem later!
    • lian1984
      lian1984
      Bronze
      Jajajaja.... Zojuist heb ik de € 100 grens overschreden :) !!!

Ik heb maar een half uurtje op een NL20 tafel gespeeld en wist van $15 al gauw $30 te maken. Kreeg goede handen; 66, AA, A10s, 77.... Ok, een paar keer heb ik em zitten knijpen toen ik met goede handen niks had gehit en het als eerst mocht zeggen. Checken betekend sowieso dat je weg bent, dus dat doe ik liever niet. Wil altijd weten waar ik sta. Ik heb dus steeds een kleine raise gemaakt, ook op de turn en river, zonder ook maar iets te hitten en kreeg het toch voor elkaar dat mensen hun kaarten wegleggen.

Maar goed mijn BR is momenteel € 103,33. Nieuw doel: € 125...
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      mooi dat de 100 grens geslecht is. hoeveel dollar is dat.

ehm een paar dingetjes.

15 dollar op een 20 tafel is niet echt optimaal.
      das75 bb.

en er wordt 100 bb aangeraden dus op nl20 20 dollar.

daarnaast is 100 dollar eigenlijk veel te weinig voor nl20 BSS, en ben je waarschijnlijk snel blut als je een paar keer pech hebt.

daarnaast zou ik wat handen gaan posten.
    • joodje85
      joodje85
      Bronze
      Ga zo door Lian!! P.S heb je ingehaald heb nu een BR van €110. Keep on winning!!
    • lian1984
      lian1984
      Bronze
      Ik maak even een uitstapje naar mijn pokeravonturen op PartyPoker. Gisteren heb ik meegedaan aan de Maud Mulder 1K Freeroll. Voor de winnaar was $195 gereserveerd. Hier deden 1866 spelers aan mee. Ik weet niet alles meer, maar hier het verslag:

Ik start aan een tafel waar maar 3 spelers, inclusief mezelf, actief speelden. De rest was disconnected of afwezig. Ineens kwam mijn buurman tot leven en begon meteen elke hand all in te gaan. Toen ik dus mijn QQ kreeg en all in ging, callde hij met A2s. Ik kneep em een beetje, want zo'n gasten hebben meestal geluk en winnen dan ook nog. Gelukkig voor mij hield QQ stand en ik verdubbelde mijn stack naar ruim 6K. Gelukkig vloog mijn buurman twee handen later van de tafel af...

Na een tijdje te hebben gespeeld kwam ik aan een nieuwe tafel te zitten. Ik weet niet meer hoe ik aan 25K ben gekomen, maar dat was dus mijn stack op dat moment. Geloof dat ik op dat moment al bij de beste 800 spelers zat. Ik krijg wederom QQ en maakte een behoorlijke raise, maar werd door iemand gereraisd. Op dat moment dacht ik: och wat, het is maar een freeroll en ging all in. Allicht callde die gast, hij had KK. Ik verloor, maar had nog 3K over, helemaal niets meer dus. De volgende hand was ik SB en die kon ik niet eens meer betalen. Ik had Q nog wat en laten er nu uitgerekend twee Q's bijvallen en mijn stack groeide weer naar iets van 7K.

Ik was nog steeds extreem shortstack, maar mijn volgende hand was, ja hoor, QQ!!!! Ik moest all in en won wederom. Mijn stack was weer 15K, maar evengoed was ik nog steeds shortstack. De hand erna zit ik op de button en krijg QJs. Ik zit alleen tegen de blinds en moest weer all in. Ik wordt gecalld en ik hit (hoe lucky...) op de river een flush.

In de 15 handen die er daarna nog gespeeld werden is ongeveer het volgende gebeurd:

Op de BB kreeg ik KQo. Zit alleen nog maar tegen de SB en die raist. Ik dacht aan een steel dus ik weer all in. Krijg een call en de SB had dus JJ, ai. Op de flop valt nog een J, dus ik was mijn spullen al aan het inpakken. Ik heb het zelf niet gezien, maar ik hit op de river mijn straat... lucky lucky me.

Ik weet niet meer precies hoe en wat, maar tussendoor won ik een dikke pot omdat er twee K's op de board lagen en ik er 1 in mijn hand had. Twee spelers waren met mij meegegaan dus mijn stack werd verdrievoudigd.

Ik krijg JJ en raise flink. Krijg twee callers. Valt een lage flop: 9 2 3. Ik all in. Die twee spelers callen allebei, maar ik was als enige all in. Turn was een 4 (geloof ik) en de river een 7. De kaarten worden omgedraaid en tot mijn verbazing hadden mijn JJ gewonnen van 66 en 88.

Tussendoor hed ik nog eens met AA een shortstacker eruit gegooid.

Ik heb dus op tijd van een kwartier van 3K, 400K gemaakt en was daarmee meteen chipleader van het toernooi! Ok, ik geef toe dat ik nogal wat geluk heb gehad. Maar als je shortstack bent moet je met een beetje hand all in gaan en hopen dat je geluk hebt. Moet wel zeggen dat het de eerste keer in een jaar tijd was dat PartPoker me gunstig gezind was. Normaal gesproken ben ik de pechvogel die altijd op de river verliest.

Maar goed, na de pauze was ik meteen chipleader-af. Kreeg geen handen meer en heb een tijd lang moeten folden. Inmiddels zat ik ITM. Ineens zaten de handen weer wat mee en pakte zo hier en daar een potje.

Ik zit bij de laatste 50. Ik zat er met een stack van bijna 500K helemaal niet meer zo warmpjes bij. Ik krijg 88 op de BB. De chipleader van het toernooi zat bij me aan tafel met bijna 1 miljoen aan chips. Deze meneer ging dus all in en daar zat Lianne met 88. Ik braaf gefold. De hand erna gaat meneer weer all in. Leuk, aan tafel zitten met een op hol geslagen chipleader dacht ik... Vervolgens krijg ik drie handen later weer 88. Ik had nog maar 475K en raise, UTG, naar 240K. Meneer de chipleader vond het nodig om (weer) all in te gaan met zijn miljoen chips. Op dat moment geloofde ik er geen snars meer van en had bovendien mijn halve stack al geinvesteerd in de pot. Ik was genoodzaakt om te callen en loop tegen AK op. Ik heb zelf niet gekeken, maar ik heb van van mijn buurjongen (Xiqu0n red.) die meekeek begrepen dat op de flop een K viel en dat ik op de river, wederom, een straat hit door runner runner... How lucky can you be?! Heb ook meteen gezegd dat ik zijn all in niet geloofwaardig vond en normaal gesproken die 88 weg zou leggen.

Inmiddels was ik weer chipleader en de finaletafel was in zicht. Daarnaast was ik al enige tijd de enige overgebleven vrouw in het toernooi. Ook leuk om te weten!

Ik krijg AA en iemand voor me raist. Daar had ik al op gehoopt, Lianne all in. Iedereen fold verder en de oorspronkelijke raiser callt. Hij had 92K meer chips dan ik. Ik kon er dus uitvliegen. Ik zit met AA tegen AQ en mijn AA hielden stand. Mijn stack groeide naar 1.5 miljoen.

Niet veel later waren er nog maar 12 over en ik zat er met mijn stack meer dan goed bij. Wist nog snel een klein potje te pakken met AA, omdat niemand mijn raise callde en pakte met AKs op de BB 48K van de SB die dacht te steelen. Ineens viel alles stil en ik voelde dat het moment aangebroken dat er nog maar 10 spelers over waren. Inderdaad, we worden aan 1 tafel gezet en tot mijn verbazing waren er nog maar 8 over. Op het moment dat er bij mij aan tafel iemand uit vloog zodat er nog maar 10 over waren, zijn er op de andere tafel 2 spelers tegelijkertijd er uit gevlogen.

Wow, ik zit gewoon als vrouw zijnde aan de finaletafel bij de beste 8 van 1866 spelers... Mijn avond kon dus echt niet meer stuk. Ik ben rustig gebleven en heb geen risico's genomen. Stuk voor stuk vlogen mensen er uit en voor ik het in de gaten had waren we nog maar met 3 spelers over. Ik had nog steeds iets van 1.5 miljoen en was tweede qua chips. Meteen toen we met 3 over waren begonnen de handen zwaaaar tegen te zitten. Blinds waren inmiddels 60K/120K + ante. Op dat moment waren mijn eerste vier handen 2/3, 10/5, 2/3, 8/4... En meteen had ik nog maar 920K over en was shortstack. Ik krijg 77 op de button en ging all in. De SB callt, logisch als je KK hebt... Helaas viel er dit keer geen straat voor me :P en ik ben dus als derde geeindigd. Dit was goed voor $68.

Een hele mooie prestatie al zeg ik het zelf. Natuurlijk heb ik hier en daar ontzettend veel geluk gehad, maar ik ben van mening dat je dat af en toe nodig hebt om zover te kunnen komen.
    • Disability
      Disability
      Bronze
      Gheghe toch een mooie cash voor een freeroll toch? :)
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Lol idd lucky geweest, al was de laatste hand wel pech :)

Mooi resultaat :)
    • Lupp0
      Lupp0
      Bronze
      Ik wou dat ik dat geluk eens had zeg, lol.
      Altijd worden mijn azen etc gekraakt op beslissende momenten, zonet ook weer echt dikke pech.
      Magoed mijn tijd komt nog wel (hoop ik :P ).

Nette prestatie hoor!
      Ga zo door ;)
    • Xiqu0n
      Xiqu0n
      Bronze
      Ja je ging heel lekker. Je hitte alles wat je net op dat moment moest hitten en het heeft je een mooie plaats opgeleverd. Netjes en een mooie boost van je BR :D :club:
    • joodje85
      joodje85
      Bronze
      Je hebt een mooi toernooi gespeeld. Ik ben trots op je.
    • 1
    • 2