Tips voor HU

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Graag wat tips van jullie over hoe HU te spelen in sng's, dis is namelijk heel wat anders dan gewone HU imo.. Waarom? Blinds zijn meestal zeer hoog en het verschil tussen jouw en villains stack is vaak zeer groot. Daarmee mijn vraag.. hoe speel je het beste HU, en wel in volgende drie (alle :) ) situaties..
      - Jij bent serieus shortstack
      - Jij bent serieus bigstack
      - Stacks zijn ongeveer even

Ik vraag dit aangezien ik nogal veel tweede plaatsen heb de laatste tijd..
  • 5 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      volgens mij staat er een artikel bij strategie over het sage systeem.

moet je maar eens lezen.

maar het komt er op neer dat je veel all in gaat voor de flop. je kiest je goede handen uit en pusht veel op de SB en callt soms een push van de SB.

verder is elk toppair gehit voor mij vaak allin.

maar dit is afhankelijk van hoe hoog de blinds zijn.

hoe hoog zijn de blinds meestal als je heads up komt maarten en hoeveel stack hebben jullie dan vaak.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      http://nl.pokerstrategy.com/strategy/sng/226/1/

Dit is het artikel, ziet er nieuw uit, want ik dacht dat ik het allemaal al eens doorgenomen had :) ... Ik ga het dadelijk lezen.

Om te antwoorden op je vraag.. de blinds zijn vaak 100/200, 200/400 of 300/600. Meestal de laatste twee. Chipverhouding, wanneer ik het moeilijk heb is meestal indien één van ons 1/3e heeft van de volledige stack. Zojuist bijvoorbeeld.. ik heb ATo, zeer goede hand in HU. Villain pusht, ik call.. hij toont AQo en wint de sng. Is dit nu een correcte call? Imo wel, maar ben helemaal niet zeker.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      is een heel correcte call

heads up is in principe elke aas een goede kaart.

gewoon pech, voor hetzelfde geld zit je tegen een lagere aas aan te kijken
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Na vier tweede plaatsen vandaag toch graag wat tips... ik loop zo vaak tegen stom pairs aan. Voorbeeld.. ik heb A4 en raise of ga all-in preflop afhankelijk van de chips. Villain callt en checkt op de flop, ik besluit hier te cbetten en krijg direct een all-in om de oren. Ik call, haat het namelijk om zeer shortstacked te spelen, en zie dat ik tegen low pair aanzit. Exit sng.
    • Tjoez
      Tjoez
      Bronze
      dat is gewoon variance, en dat gebeurt nu eenmaal spijtig genoeg :D
      ervaar het vandaag ook, na zes vierde plaatsen