K2o sb

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      De call op zijn push lijkt misschien gek, maar.. ik had een redelijk goede read op villain. Hij deed dit met echt alles (A of K-high was goed genoeg). Plus, na 376 tweede en derde plaatsen besloot ik nu voluit voor de eerste plaats te gaan.. Dit allemaal ter zijde, vinden jullie dat dergelijke plays af en toe gerechtvaardigd zijn?

Titan Poker Dirty Dozen "Jackpot Sit N Go" 100/200, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button (3570)
      SB [color:#C00000]SB (4550)[/color]
      BB [color:#C00000]BB (3880)[/color]

Preflop: SB is in the SB with 2 :heart: K :club:
      1 fold, SB raises to 600, BB calls 400.

Flop (1300) 2 :club: T :heart: 6 :spade:
      SB bets 800, BB raises to 3280, SB calls 2480.

ps: op de flop was ik groot favoriet.. hij suckte out
  • 9 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      had hij 82 of zo dat je favoriet was.

anders valt het namelijk wel mee hoe groot favoriet je was.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Nope, Kx off suit.. maakt me dus ook redelijk favoriet :) . Was een 8 dacht ik, deze viel natuurlijk.
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Ik push ze liever preflop van hun handen, in die fase probeer ik deze situaties te vermijden, je maakt het jezelf onnodig moeilijk. Als je read mis is ben je al half dood, als hij juist is heeft hij nog steeds 2 overcards en voldoende outs.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Schelles
      Ik push ze liever preflop van hun handen, in die fase probeer ik deze situaties te vermijden, je maakt het jezelf onnodig moeilijk. Als je read mis is ben je al half dood, als hij juist is heeft hij nog steeds 2 overcards en voldoende outs.
      Als ik de blinds probeer te stealen push ik eigenlijk nooit preflop.. Het laatste wat je zegt is zever imo, ik had hier een read en deze was juist (deze keer, ok, anders kan deze fout zijn.. so be it, ik ben dan ook volop aan het leren) nu wil jij zeggen dat zelfs met twee overcards de push niet correct was (2 overcards en voldoende outs)? Tegen iedere hand welke niets gehit heeft op deze flop ben ik favoriet.. als je wil winnen dan moeten de chips er imo ingaan wanneer je favo bent..

Net nog aan de hand gehad.. een speler pusht met any ace/king, ik zit met 99. Na mijn raise pusht hij. Ik call en hij laat K7o zien. Op de river komt een K.. slecht gespeeld? Imo niet.
    • DenVinny
      DenVinny
      Bronze
      met K9 vs 99 ben je uiteraard een stevige favoriet (ongeveer 70% kans om te winnen volgens equilator) maar van de overcard zitten er nog 3 in het spel enn er hoeft er maar 1 te komen dat is het lullige.

Ik heb de laatste 2/3 weken ook serieuze last gehad van suckouts in men SnG's.
      AKs vs QJ met J op river
      AJo vs A6o met een 6 op de flop
      en ik kan zo nog wel even doorgaan (net zoals elk ander lid van de pokerstrategy community)

je hebt soms echt het gevoel dat poker bad plays beloont in plaats van straft.

We moeten gewoon leren wanneer we het geld in de pot moeten duwen en (volgens de theorie) zouden we dan moeten winnen.

deze push, ik moet zegge, zelf had ik hem wss niet gedaan, maar je read was goed dat is toch wel iets waar je trots op mag zijn denk ik. Je chips lagen int midden toen je een duidelijke favoriet was, maar villain heeft geluk, daar kan je niets aan doen.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Gekke avond op Titan, of ik win de sng met ongelofelijk veel suckouts (ik had er welgeteld 5 die sng :) ).. of ik verlies nadat mijn push met AK, AQ en JJ gecalld worden door any two, met welke ze dan of een straight of double pair hitten.

Nog een vraagje, valt het jullie op dat veel spelers nogal vlug kwaad worden/schelden eens ge pusht? Vaak heb ik echt nog totaal geen hand gehad en zit ik redelijk vlug in push/fold. Als ik dan push.. amai :) , soms hoort ge wa.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ach niet druk over maken.

dat betekent alleen maar dat ze niet weten wat ze er mee moeten.
    • duder113
      duder113
      Bronze
      sometimes you eat the bear and other times...
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      fold preflop. K2o raisen uit sb is -ev$, vooral tegen loose spelers. Je weet nooit waar je staat.