martyk32

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      Hey all!

was even een tijdje weggeweest, speel nog meestal wel elke dag maar veel minder handen en sinds kort weer 1 tafel gewoon en dan probeer ik optimaal te spelen en gelijk te reviewen erna. Ik had een heel tijdje zitten kloten wat niet geheel aan de kaarten lag. En ik was even mn hele stijl kwijt en toen besloot ik gewoon minder te gaan spelen en dat gaat lekker nu.

Ik speel nog steeds op de 0.01/0.02 Nl en ja het gaat superlangzaam, maar dat vind ik ook wel prettig. Sids kort speel ik best tight weer en dat is goed voor het swingen. bevalt me prima. zitten een hoop gekken daar en daarom raise ik alleen nog JJ+ en Ak, de aq die limp ik meestal nog wel. Ik prefereer dat limpen sowieso wel, er komen allerlei lui in de pot die gewoon niet zo super hun hand inschatten en vaak fold je hem ook wel, maar als je eenmaal beet hebt heb je goed beet. voor set value limp ik ook alles 99- 99 en tt wil ik soms nog weleens raisen dan, afhankelijk vd tafel. Afhankelijk hoe sterk de cbet is.

Verder laatste tijd ook nog amper suckouts gekgenoeg. Had op partypoker de een na de ander beet dat ik het gewoon niet meer leuk vond, maar op titan lijkt het een stuk minder. En voor mij heb ik een goede manier. Ik kijk naar de kaarten als ze open gaan en als ik voorlig doe ik gewoon een hand voor mn ogen en dan denk ik gewoon valt er bv een 10 dan verlies je hem en daar bereid ik me enigszins op voor dat het kan gebeuren. Is best ontspannend zo. hoor je het flap flap en dan kijk je en dan zie je het ook direct. niet dat de turn goed is en vervolgens de river niet. en dan loop je weer te zenuwen over die river.

Dus al met al wel tevreden, heb mezelf ook voorgenomen dat ik minder handen ga posten. ben het er vaak niet echt mee eens en soms zeg maar gerust helemaal niet en de mensen die replyen hebben ook niet echt een beeld van voorgaande handen, want ik baseer mn beslissingen daar heel sterk op. Tis gewoon een standaard actie/reactie als je het post en die kan je zelf natuurlijk ook wel verzinnen. ik check de hh altijd direct van gespeelde handen van de tegenspelers en daar valt heel veel uit op te maken waardoor het gemakkelijker wordt te oordelen. En ja er zitten best handige jongens tussen die moet je even herkennen - scheelt een hoop BBtjes. Vind ze daarentegen wel weer leuk om ze te lezen dus dat doe ik geregeld.

Verder een goede tip als je AA of KK hebt preflop als er 1tje raised gewoon direct allin gooien, dat is nog een goede reden om met 50 a 60 BBtjes aan tafel te zitten. Hun denken dan als ik deze verlies dan is het maar 1,20 ofzo. Dan werkt een wat kleinere stack weer in je voordeel. Dat SSS beviel me trouwens helemaal niet, even gedaan. met 20 BBtjes haal je ook helemaal niet voldoende uit je aa of kk.

Keej so thats it. mn tussenstand

PP 151 dollar (begonnen met 25 + 25 bonus + 25 puten omzetten NL4 in 3 a 4 maanden)
      titan 68 euro (begonnen met 34 euro NL2 in anderhalve maand)

moderator, ik had nog een vraagje: 140 SP hier is toch 35 dollar rake voor titan poker? wordt dat 1e tientje automatisch gestort?
  • 3 antwoorden
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      Hey. Succes met je blog!

Oorspronkelijk gepost door martyk32
      50 a 60 BBtjes aan tafel te zitten
      Lijkt me geen goed plan op het eerste zicht. Volgens mij zal vooral dit je een hoop BBtjes schelen. Verder lijkt standaard raise met KK/AA me ook beter. Hoewel met 50/60 BB aan tafel ben je dan toch zo goed als pot committed natuurlijk...
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      yes thank you, ^^

Zal het ff uitleggen waarom.
      Want ik ben er eigenlijk helemaal gewend aan geraakt aan 50 a 60 bb, genoeg om er een goede hap vanaf te halen bij een ander en genoeg om niet helemaal op tilt te slaan als er zon echt beroerde kaart gaat vallen. weetje ik heb er moeite mee om er van tijd tot tijd zo heel veel in te mieteren zelfs al lig ik waarschijnlijk voor. tis een soort potcontrol en die 50 a 60 noem ik zelf bankcontrol. t klinkt stom maar gister dubbelde ik op met kk en direct erachter aan kreeg ik AA. En daar baal ik dan gewoon van omdat ik kwetsbaar ben met aa (en wie niet), iedereen die een setje heeft die heeft me meestal. Zit je ook nog op rozen van die vorige hand en dan gaat het er bij nog ietsje makkelijker in. Het liefst ga ik direct weer allin, maar dan krijg ik denk ik geen callers dus raise ik em EP 10BB en dan komt die flop KK5. Nu had ik er maar een kleine bet van gemaakt alsof ik ak had en dat werkte vebazingwekkend genoeg <- was tegen 3 lui. Als 1tje geraised had bluf of geen bluf.. ik had hem echt niet gecalled, Die k is te hoog.
      Maar goed, dat is voornamelijk de reden voor niet zoveel BB - die set, totaal onzichtbaar altijd. en dan van tijd tot tijd kom je ook nog eens tegen een hogere set uit.

en kijk die posts -> aa tegen 55 op de flop allin en de turn een 5 river blank. en weg is de boel. 1 op de 5 keer. Maar erger nog meestal zit je jezelf erdoor op te naaien en dat trek ik niet. En ik heb nog veel meer redenen waarom ik 50 a 60 verkies boven een 100 of 150. heeft ook aan het blind niveau te maken en de tegenstanders. Maar goed vandaar dus, soort bankcontrol en tiltcontrol, mijn allin makkelijk callbaar voor de tegenstander. ent werkt goed.

Tging trouwens vet lekker gisteravond. :D veels te veel gedubbeld, zaten me toch extreme maniakken aan tafel. twas gewoon wachten op een qq-aa en allin mieteren, hehe geen 1 suckout geloof ik.
      Heb m trouwens binnen moderator 6.40 euro is het dus sta nu op 75 euro

175euro totaal -270 dollar ong.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ah weer even een tussenstandje

156 dollar op partypoker
      85 euro op titan poker

tgaat echt superlekker de laatste tijd. had gister ff dikke pech met aa
      flop K56 had er 1 de preflop bet met 87os gecalled geeft de river hem een 9. Daar werd ik wel ff naar van
      Verder had ik op partypoker nog een interessante hand met T5os in de BB
      flop gaf 643 en ik dacht ik ga eens voor de check call. Nu was de hand 4ways en de 3e persoon bet een 3 BB in de 4 bb pot. Die callde ik en de K viel.
      hij bet 5 BB in de 13 BB pot - kon je wel uit concluderen dat die K niet echt ideaal voor hem was en daarna viel die tien. inmiddels was de pot al flink gepompt naar 28 BB en toen viel mn tien en ondanks de no kicker, dacht ik hem wel beat te hebben ook al kon hij goed 2 pair hadden (logischerwijs heb je die niet want daar is de turnbet te klein voor, hij verdedigt zich niet tegen de straightdraw) ik zette hem op 88 of 56os/s dus ik value bette daar. Was ook benieuwd naar de reactie en ik dacht: Die raised alles nu anders wel omdat de pot zo groot is.
      Maar ze speelden de hele tijd al echte troep. Ik bette 44ct ofzo is 11BB. Hij was al de hele tijd de agresor en ik verwachte wel een raise deed ie ook - naar 1.12 dollar. Heb hem toch gecalled ondanks dat 2 pair goed mogelijk was. Had ie 23 os. Vond ik achteraf wel een prachtige hand. Dacht wel ff dat ik verslagen was. echt veel raak ik niet in dit soort handen, maar vond deze wel schitterend.
      Maar al met al is het buyin naar buyin binnenhalen.
      Net met Q2 in de small blind hit ik two pair 2 harten op de flop q hoog en daar wordt wel op gebet. En hoe! pot 5 BB hij donkbet 33BB. Ik raise allin en $$$$$$$$ pour moi :) . Veel makkelijker kan het haast niet. helemaal omdat ik bijna 100BB had - wilde net stoppen eigenlijk. Laat de middelste kaart paren en het is weg. vind 100BB dan teveel voor in 1 x.

maar goed heb zelfs zon soort rust gekregen erin. Dat ik niet in de paniek raak als er geen pot mijn kant wil komen. Is wel prettig. Van tijd tot tijd heb ik zelfs geluk dat ik preflop domineer maar op de flop achtersta. Zo hitte ik mijn set op de turn JJ tegen a5 en had ik mazzel met a9 tegen mijn JJ dat ik de backdoorflush hitte. Ik had een cbet gedaan en gezien de actie was het slim om de rest erachteraan te betten als bluf. flop was AQTs en ik had de Js. turn gaf nog een andere kaart en met mijn draw dus de rest erin.

Dus is wel mooi. geeft wel een goed gevoel zo. Heb ook afgelopen tijd geleerd dat dat folden een goed wapen is, misschien wel het beste. Verder ben ik nog steeds een voorstander van limpen. Met KQs aqs aj en 99 of lager. 22, 33 wil ik nog weleens folden. Soms hit je je set, maar dan kan de ander een hoger set maken. Met een Q op de flop zit je vaak tegen een jq qt en dan gaat ie vaak jouw kant op.

Maar goed val niet in slaap hiervan. Wilde het gewoon ff kwijt: TGAAT SUPER!!!!