nl25 AQ Calldown/all the way of fold?

• Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Known players:
      MP2:
      $27.35
      MP1:
      $26.65
      UTG+2:
      $25.55
      UTG+1:
      $22.05
      BB:
      $5.00
      SB:
      $25.40
      BU:
      $16.60
      Hero:
      $28.00
      MP3:
      $25.00

0.1/0.25 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:spade: , Q:heart:
      UTG+1 folds, UTG+2 calls $0.25, 2 folds, MP3 raises to $1.25, Hero calls $1.25, 3 folds, UTG+2 calls $1.00.

Flop: ($4.10) 6:heart: , J:diamond: , K:heart: (3 players)
      UTG+2 checks, MP3 checks, Hero bets $2.75, UTG+2 calls $2.75, MP3 folds.

Turn: ($9.60) T:heart: (2 players)
      UTG+2 bets $4.25, Hero calls $4.25.

River: ($18.10) 4:spade: (2 players)
      UTG+2 bets $8.75, Hero calls $8.75.

Final Pot: $35.60
  • 10 antwoorden
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      vind zijn bets op de turn (1/2 potsizebet) en de river (nog niet eens 1/2 potsizebet) wel erg zwak, wanneer hij een flush heeft zou hij op de river veel hoger valuebetten. Had als ik jouw was op de turn geraised naar $12... dan weet je gelijk waar je staat, als hij dan reraiset kan je afleggen. Nu call je 2x en ben je ook $12 kwijt.

Ik denk dat hij hier eerder 2 pair of heel misschien een set heeft, i.p.v. een flush
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Moeilijk, ik denk dat het handiger zou zijn om de turn te raisen... Dan weet je direct waar je staat en heb je geen moeilijke keuze op een zwaardere riverbet
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Wanneer ik op de turn raise kan ik daarna niet meer weg,
      Hij heeft namelijk nog iets van 15 achter
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      ja misschien ben je dan wel committed, maar door te callen ipv te raisen geef je fold equity weg...
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ehm welke fold equity.

er zijn hier twee opties. de ander heeft de flush en dan is hij verslagen.
      of de ander heeft niets beters dan een straat en dan wil je er zoveel mogelijk uittrekken.

dus raisen levert niks op behalve dan dat de betere hand callt en de mindere hand fold.

het is puur afhankelijk of je denkt dat hij de flush heeft of niet.

en dat kan ik niet beoordelen. al denk ik het wel omdat het prachtige valuebets zijn.
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      het lijkt mij dat wanneer je op de turn je flush hit je je hele stack erin wil gooien, verdeeld over de laatste 2 streets,, en niet 2x minder dan 1/2 potsize betten
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      maar dan nog welke foldequity.

maar ik vind dit wel een redelijke line die een gehitte flush zo kunnen volgen.

hij wil er waarschijnnlijk in ieder geval value uit halen.

maar goed het zou net zo goed een zwak gespeelde set kunnen zijn.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ondanks zijn zwakke bets vind ik het een sterke lijn (check/call en dan bet turn)
      ik ga ervan uit dat hij het begrip floaten niet kent en 66 is maar 1 hand e (JJ of KK zou hij wel raisen denkik :D )
      ik denk dat hij hier 2 paar heeft en zelf bang is van de flush, anders bet je niet minder als 1/2 pot (het is en blijft wss wel een fish maar toch)

groeten
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      kijk vooral omdat erop NL25 veel donks zitten, en je ook meestal tegenover een donk zit, zeg ik dus dat hij hier nooit een flush heeft... want wanneer een donk 3 :heart: jes op het board ziet en hij houd zelf 2 harten vast, begint hij gelijk te schuiven, of hij nu de nuts heeft ofniet.... dus vandaar zet ik, wat ik dus al eerder aangaf, villain op 2 pair, of een set
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Ik zou preflop folden, maar callen is ook ok.
      Ik zou zeker niet op deflop gaan betten omdat het enige wat je hebt een gutshot is en deze flop zeker iemand gehit heeft. Check behind.

Ik vind de call op de turn eigenlijk best wel ok. Zeker gezien het feit dat je zelf de Q :heart: hebt, maakt dat de kans dat Villain een flush heeft minder waarschijnlijk, en indien niet heb je nog steeds redraws, dat maakt dat je hand iets minder kwetsbaar is.

Op de river betaal ik altijd af, maar zou nooit raisen. Dus eigenlijk best wel goed gespeeld.