early stage mtt, passive voor bluff induce?

• markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      zat te hopen dat iemand de straight had, en bet niet zoveel op de river in de hoop nog afbetaald te worden. ook was ik hier passive toen ik mn nut flush hitte om een bluff proberen te inducen. goed gespeeld zo?

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

Hero (t1480)
      CO (t1560)
      Button (t1470)
      SB (t1730)
      BB (t1500)
      UTG (t1480)
      UTG+1 (t1500)
      MP1 (t1500)
      MP2 (t1280)

Preflop: Hero is MP3 with 9, A.
      UTG calls t20, 1 fold, MP1 calls t20, 1 fold, Hero calls t20, CO calls t20, Button calls t20, SB completes, BB checks.

Flop: (t140) 3, 8, 6 (7 players)
      SB checks, BB checks, UTG bets t60, MP1 folds, Hero calls t60, CO folds, Button folds, SB calls t60, BB folds.

Turn: (t320) Q (3 players)
      SB checks, UTG bets t200, Hero calls t200, SB calls t200.

River: (t920) 7 (3 players)
      SB checks, UTG checks, Hero bets t460, SB calls t460, UTG folds.

Final Pot: t1840
      Main Pot: t1840 (t1840), between Hero and SB.
  • 13 antwoorden
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Fold preflop denk ik :) .. je speelt hier bijna alleen voor de flush, kans dat deze ook valt zoals hier is zeer miniem. Wil je A9s dan toch spelen, dan raise je beter preflop imo.

Zoals gespeeld, spel op de flop en turn lijkt me wel goed. Zeker door implied odds kan je wel callen op de flop. De turn zou ik ook gewoon callen, een raise zou te veel zeggen over je hand. Op de river bet ik gewoon 2/3e van de pot, als ze 1/2e van de pot callen, dan callen ze ook wel 2/3e.

Wat soms ook wel werkt.. vlak na de bet op de turn van utg typen: 'guess you have nothing' en pushen.. ik doe dit bijna nooit, maar het is me wel al eens gelukt :) , hangt wel veel af van het type speler.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ik call hier omdat het in zo'n vroege fase is, dat er veel donks aan de tafel zitten die meteen all in pushen. was het wat later had ik hiermee geraised, hangt ook van hoeveelheid limpers af, ik kan hiet makkelijk gesandwiched worden.
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Ik limp hier ook met A9s in de hoop een flush te raken, de kans is misschien wel klein dat je hem raakt maar je moet slechts een klein beetje investeren en als je hem raakt zal je zoals nu altijd wel een aardige pot pakken.

Call op turn vind ik goed, je zit redelijk veilig met je fush, met de call creer je toch ook een grote pot en verraad je je hand niet waardoor je op de river nog een grotere bet kan maken.

River bet: ongeveer 670
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Schelles
      Ik limp hier ook met A9s in de hoop een flush te raken, de kans is misschien wel klein dat je hem raakt maar je moet slechts een klein beetje investeren en als je hem raakt zal je zoals nu altijd wel een aardige pot pakken.
      Probleem is dat er nog 4 man na je moet handelen.. je kan onmogelijk weten wat deze gaan doen, bet één van hen dan ben je je chips kwijt.

Ik maak er nu éénmaal ook een gewoonte van om buiten low pockets bijna nooit een hand mee te limpen, of dit moet van de sb zijn en je krijgt goede odds. Je moet het imo zo bekijken.. bijvoorbeeld een low pocket limp je mee voor setvalue, er is één kans op 7.5 dat je je set hit. Dit maakt dat het profitabel is mee te limpen (doordat je er zoveel value uit kan halen eens je ze flopt). De kans dat je een flush of flushdraw hit op de flop is heel wat kleiner (ik dacht minder dan 1% kans op een flush en iets van 10% op een fd). Aangezien deze kans zo klein is lijkt het me dan ook niet profitabel ze mee te limpen.
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Maarten84
      Probleem is dat er nog 4 man na je moet handelen.. je kan onmogelijk weten wat deze gaan doen, bet één van hen dan ben je je chips kwijt.

Ik maak er nu éénmaal ook een gewoonte van om buiten low pockets bijna nooit een hand mee te limpen, of dit moet van de sb zijn en je krijgt goede odds. Je moet het imo zo bekijken.. bijvoorbeeld een low pocket limp je mee voor setvalue, er is één kans op 7.5 dat je je set hit. Dit maakt dat het profitabel is mee te limpen (doordat je er zoveel value uit kan halen eens je ze flopt). De kans dat je een flush of flushdraw hit op de flop is heel wat kleiner (ik dacht minder dan 1% kans op een flush en iets van 10% op een fd). Aangezien deze kans zo klein is lijkt het me dan ook niet profitabel ze mee te limpen.

Als ze raisen, fold je gewoon :) het is maar 1/75 van je stack, zo veel pijn doet dat niet. & je zit toch al mp3 dus toch al tamelijk laat.
      Je speelt trouwens niet alleen voor flush, als er niemand raist is de kans reeel dat je A ook goed is, je kan bv ook top pair 9 raken, straight met 4 kaarten..

Dan zal je meestal geen hele grote pot winnen, maar ze betalen toch ook nog mee je investering terug zodat het volgens mij wel profitabel is om er in de early fase van een toernooi mee te limpen. Want je hebt me A high flush vaak de nuts, als je 2 paar tegen hebt kan je vaak al dubbelen in de lage limieten, zeker als je een lagere flush tegenhebt:)
      De implied odds zijn hier dus ook zeer goed.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      mocht er alleen een A komen dan had ik het een keertje geprobeerd en de pot klein gehouden, hoewel de kans klein is dat iemand met AT+ limpt wil ik geen risico nemen. Juist omdat er hier zoveel mensen limpen zijn mijn implied odds zo hoog lijkt me, dus kan ik hier rustig meelimpen. Zou ik verhogen dan kan ik hard gere-raised worden.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ochja, jullie doen maar :) .. Mij lijkt het totaal niet +EV om A9s mee te limpen. Als er veel volk limpt is A9s juist een hand om wel mee te raisen imo. Als ik video's bekijk van tornooien dan zie je dit ook bijna nooit. Of men raised, of men fold.
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Stel nu dat je raised met deze hand, je hebt 1-2 callers. Je cbet en iemand check-raised je allin? Dan moet je folden en verspil je 10 x zoveel chips als dat je limpt..
      Als je limpt kan je de pot nog klein houden tot je je draw hit, waardoor de implied odds heel goed zijn en de investering miniem.

Btw Maarten, je moet niet kwaad worden, we discussiëren maar.. Nicks zal wel uitmaken wie gelijk heeft :)
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      wrm lijkt het je niet +EV om ermee te limpen, als er al 2 limpers voor je zijn?
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SchellesBtw Maarten, je moet niet kwaad worden, we discussiëren maar.. Nicks zal wel uitmaken wie gelijk heeft :)
      Lol :) .. hoe kom je hierbij, ik ben totaal niet kwaad.. heb dan ook nergens een lastig antwoord gegeven imo. Mijn "Ochje, jullie doen maar" is eerder om te zeggen dat ik dit nooit zal doen, ik ben dan ook maar ne 'noob' en jullie moeten zeker doen wat jullie zelf denken dat de beste keuze is.

Ik ben ook wel benieuwd wat de meer gevorderde MTT-spelers hierover zeggen. Is er in dit geval trouwens een verschil of het nu over een sng of een mtt gaat?
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ik speel hier met de shc van de bss omdat de blinds nog zo minimaal zijn. Lijkt me logisch om dan ook mee te limpen voor implied odds.
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Volgens nicks is het een fold in een S&G en een call in een MTT :)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Volgens nicks is het een fold in een S&G en een call in een MTT :)
      hey, dont steal my thunder!

Anyway,

klopt ja, ik vind voor implied odds limpen hier niet echt slecht. In een sng fold ik, omdat de pay out zo is, dat je niet veel wilt spelen in het begin. In een mtt ligt dat anders. Folden of raisen is ook niet fout echter. Kwestie van stijl ook.

Postflop ziet er mooi uit. Alles is al gezegd.