NL50 : Top 2 paar geslowplayd.

• SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)
      Hero:
      $177.15
      MP2:
      $24
      SB:
      $109.78
      UTG+2:
      $55.07
      CO:
      $49.25
      MP3:
      $12.28
      BB:
      $22.57
      MP1:
      $10.37

0.25/0.50 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with A:heart: , Q:club:
      UTG+2 folds, MP1 calls $0.50, MP2 calls $0.50, MP3 calls $0.50, CO folds, Hero raises to $3.50, 3 folds, MP2 calls $3.00, MP3 calls $3.00.

Flop: ($11.75) Q:diamond: , 5:club: , A:diamond: (3 players)
      MP2 checks, MP3 checks, Hero checks.

Ok, waarom wil ik hier slowplayen ?
        Ik heb aces up top two pair op een drawy board, maar ik vond het vrij onmogelijk om tegen een draw staan aan te kijken. Ik heb namelijk 2 callers uit positie voor de flop.
        De draws tegen mij zijn : K J, nog lagere draws, KJ, KT en JT.
        Geen enkele van die handen kan me preflop callen ...

Turn: ($11.75) K:diamond: (3 players)
      MP2 bets $1, MP3 raises to $2.00, Hero raises to $11.00, MP2 folds, MP3 raises to $8.78 (All-In).

Jeuj, actie. Koeken koning ...
        Dat geeft een flush draw zijn flush natuurlijk, maar nu is de beste flush draw tegen mij J T ... die mag nooit preflop callen.
        Voor straatkansen hetzelfde, enkel boer-tien heeft z'n straat.

Een betere hand lijkt me ook onwaarschijnlijk. AA, AK, KK of QQ had me toch gereraised normaal. Enkel 88 is dus voor realistisch om me te verslaan, dus hier ga'k reraisen en me beschermen tegen een mogelijk 1-card flush draw van JJ of TT.

River: ($32.53) 6:spade:

Final Pot: $32.53

Goed doordacht ???
      Een draw-heavy flop, maar eigelijk toch ook weer niet...
  • 11 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      slecht gespeeld imo. Zonder reads dat ze tags zijn zullen ze juist die handen hebben die jij niet wil zien. JTs KJs zijn allemaal handen die daarbij horen. Dat weet je toch?

Wat voor reads had je? Zouden ze allemaal een pocket pair vasthouden? Dan zul je toch geen actie krijgen. Tenminste... niet de actie die jij wil. En hebben ze het niet... wat dan wel?

Ik bedoel het zijn allemaal een stelletje limpers.. allemaal fish. Protect dus gewoon op de flop. Er zijn genoeg malloten die met een draw daar gaan callen.

Het laatste dat ik wil zien is dat mijn mooie top pair wordt afgemaakt door een lolflush

trouwens op wele site speel je?
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi SonicXT,

Op de flop zou ik hier niet slowplayen. Je tegenstanders hebben preflop alleen maar gecalled en vervolgens jouw reraise gecalled. Dat kan toch op zwakkere handen duiden, waarvan jij aangeeft dat ze onwaarschijnlijk zijn. Ik zie dit vaak genoeg gebeuren. Naar mijn mening heb je hier dreiging van zowel flush als straigh draws. Ik zou hier toch betten op deze flop.

Ik vind je redenatie interessant, maar persoonlijk vind ik het op dit board net iets te gevaarlijk.

Op de turn valt een K, waarmee 2 draws gehit kunnen zijn. Direct volgt er actie van MP2 en MP3. Ik zou hier ook niet zo zeker meer zijn van mijn zaak.

Kan goed dat je de hand hier alsnog hebt gewonnen, maar ik denk dat hier het risico te groot was op een redraw met dit board.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Ik had hier zeker 2/3 van de pot gebet na de flop, om te kijken of ik daadwerkelijk tegen een draw aan zat. Zeker omdat beide spelers checken.
      Als ik dan zou zijn geraised had ik m'n hand gefold.

Als ik zou zijn gecalled word het moeilijk, met zo'n turn. Had ik gecheckt en gefold.

Met zo'n board vind ik het risico te groot om all in te gaan, en als ik deze zou spelen zou ik hem all in spelen. Zeker omdat 2 spelers je preflop bet van 6BB callen ben ik bang dat ik tegen AK, KK, QQ, of hoge (suited) kaarten zit.

Als er op de turn ook zou zijn gecheckt dan had ik op de river een flinke bet gedaan, maar zover was het waarschijnlijk niet gekomen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Als ik dan zou zijn geraised had ik m'n hand gefold.

niet doen, is -ev om top two pair te folden op deze limit.

Als ik zou zijn gecalled word het moeilijk, met zo'n turn. Had ik gecheckt en gefold.

niet perse doen, je hebt 4 outs voor een FH, dus als je denkt dat je kan callen voor 9% van wat je denkt dat de pot nu is, en wat voor een raise hij van jou gaat callen op de river, moet je callen hier.

Zeker omdat 2 spelers je preflop bet van 6BB callen ben ik bang dat ik tegen AK, KK, QQ, of hoge (suited) kaarten zit.

Moet je nooit zijn, is veel te onwaarschijnlijk dat je dan niet gereraisd bent, en KK en Ak win je van!

Als er op de turn ook zou zijn gecheckt dan had ik op de river een flinke bet gedaan, maar zover was het waarschijnlijk niet gekomen.

Als de turn was gecheckt moet je een free card bekijken op de river, en hopen op een van je outs, dan kan je hem volledig stacken.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Ja, 't was wat geoverredeneerd eigelijk.

Soit, ik verloor dus van J 4 :D
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      niet doen, is -ev om top two pair te folden op deze limit.

Geen idee wat -ev is :P

niet perse doen, je hebt 4 outs voor een FH, dus als je denkt dat je kan callen voor 9% van wat je denkt dat de pot nu is, en wat voor een raise hij van jou gaat callen op de river, moet je callen hier.

De outs van 2 spelers zijn aanzienlijk groter op dit board vind ik

Moet je nooit zijn, is veel te onwaarschijnlijk dat je dan niet gereraisd bent, en KK en Ak win je van!

Hier had ik het al over de turn, en daar lag een K, dus win ik niet van AK en KK

Als de turn was gecheckt moet je een free card bekijken op de river, en hopen op een van je outs, dan kan je hem volledig stacken.

Op deze river had ik altijd gebet als de turn was gecheckt, omdat niemand er wat aan heeft

Hehe, ik probeer mee te doen met mijn (zeer) beperkte kennis, maar goed.

Ik houd me nog niet bezig met odds and out, -ev +ev, equility etc. geen idee wat ze allemaal inhouden. zover ben ik nog niet.

Maar ik probeer wel alle mogelijkheden op een tafel te zien, en probeer zoveel mogelijk in te calculeren wie, waarmee speelt, en als ik niet de nuts heb, ben ik voorzichtig, omdat ik me te vaak gestoten heb tegen deze soort handen :)

Vooral omdat 2 spelers preflop callen, geef ik mijn hand hier niet zoveel waarde, Top pair en 2 pair speel ik niet graag, zeker niet op zo'n draw heavy board.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      dude zie het zo. Als die pros volgens jouw lopen te limpen dan kunnen ze alleen maar een pocketpair hebben. Geen K geen A geen Q nix. Dus raisen! Je berijkt er niets mee om te checkken. In deze situatie zul je dus ALTIJD lelijke freecards weggeven.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Tjah, ik had gewoon wat overdacht, 'k wou eens slim doen, lol.
      Vond het gewoon raar dat die met J:d4 een derde van z'n stack preflop callt ... ach ja.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Je speelt 50NL en je hebt dit nog niet door??

Op welke site speel je.. ik wil die donks ook te grazen nemen.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Partypoker in't weekend :D
      Maar euh, ik verlaatte die tafel met 220 $ dus ik klaag niet. Ik ga me wel even terug op NL25 zetten, het is me iets te swingy met zoveel donks voorlopig.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      oh my goodies!!!! need 1000 dollars!!!