.1/.2 FL Tegen een maniac...

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Hou je aan de SHK en max de beste handen die je krijgt.

0,1/0,2 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with A:club: , Q:spade:
      UTG calls, 2 folds, Hero raises, MP2 calls, MP3 folds, CO 3-bets, 4 folds, Hero caps, MP2 calls, CO calls.

Flop: (14,50 SB) J:spade: , T:club: , A:heart: (3 players)
      Hero bets, MP2 calls, CO raises, Hero 3-bets, MP2 calls, CO caps, Hero calls, MP2 calls.

Turn: (13,25 BB) 6:heart: (3 players)
      Hero bets, MP2 calls, CO raises, Hero 3-bets, MP2 calls, CO caps, Hero calls, MP2 calls.

River: (25,25 BB) K:club: (3 players)
      Hero bets, MP2 calls, CO calls.

Final Pot: 28,25 BB

---

Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG with K:diamond: , K:spade:
      Hero raises, UTG+1 calls, UTG+2 folds, MP1 3-bets, 4 folds, SB calls, BB folds, Hero caps, UTG+1 calls, MP1 calls, SB calls.

Flop: (17,00 SB) 4:spade: , J:diamond: , 8:heart: (4 players)
      SB checks, Hero bets, UTG+1 calls, MP1 raises, SB folds, Hero 3-bets, UTG+1 folds, MP1 caps, Hero calls.

Turn: (13,00 BB) 2:spade: (2 players)
      Hero bets, MP1 raises, Hero 3-bets, MP1 caps, Hero calls.

River: (21,00 BB) 9:heart: (2 players)
      Hero bets, MP1 raises, Hero 3-bets, MP1 caps, Hero calls.

Final Pot: 29,00 BB

---

Preflop: Hero is CO with A:club: , A:heart:
      2 folds, UTG+2 calls, MP1 folds, MP2 calls, MP3 calls, Hero raises, BU calls, SB calls, BB 3-bets, UTG+2 calls, MP2 calls, MP3 calls, Hero caps, BU calls, SB folds, BB calls, UTG+2 calls, MP2 calls, MP3 calls.

Flop: (26,00 SB) 2:heart: , 2:club: , T:diamond: (6 players)
      BB bets, UTG+2 folds, MP2 calls, MP3 calls, Hero raises, BU folds, BB 3-bets, MP2 folds, MP3 calls, Hero caps, BB calls, MP3 calls.

Turn: (19,50 BB) 9:diamond: (3 players)
      BB bets, MP3 calls, Hero raises, BB 3-bets, MP3 calls, Hero calls.

River: (28,50 BB) J:heart: (3 players)
      BB bets, MP3 calls, Hero calls.

Final Pot: 31,50 BB
  • 9 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Goede preflop hand betekent niet dat je alles zomaar kan cappen...

In hand 1 kun je preflop niet cappen, je equity is er niet goed genoeg voor. Dat zegt de SHK ook. Na de flopcap moet je wel downcallen, hij kan hier goed JJ, TT of zelfs AA hebben waartegen je 4 outs voor gutshot hebt als het board niet pairt.

2. Na de turnraise zou ik downcallen, het ziet er sterk uit alsof je tegen een set of AA speelt.

3. Misschien beter de turn alleen callen omdat je niet echt een 3-bet wilt zien, maar zo kan het ook.

Maar damn, wat een grote potten ;x Ik zie 1x in de 5000 handen een pot van 28 of 30BB ofzo.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Ik begrijp wat je zegt, maar deze speler raised alles... Letterlijk.
      Dus hij kan hier ook van alles hebben. Ik weet alleen dat ik veel geld in de pot en wil postflop eigenlijk zo snel mogelijk headsup.
      Het zijn idd bizarre potten, met risico gespeeld, maar wel goed voor de BRM.
      :D

Jammer dat je in Elephant niks rondom spelers kunt bijhouden, enkel notes bij handen.
    • Otto1964
      Otto1964
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MCRaia
      Jammer dat je in Elephant niks rondom spelers kunt bijhouden, enkel notes bij handen.
      Dat kan wel! Dubbelklik aan de tafel op de speler, dan wordt er een schermpje geopend waarin je notities kunt maken.
      Ik weet niet of te zien is (of in te stellen) dat er eigen notities zijn maar misschien weet iemand anders dat?!
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      In de HUD kan het ja. Daar kun je ook notes maken. Maar ik kan niks vinden over info over spelers in Elephant zelf, dus als je niet aan tafel zit. Zou wel prettig zijn, buddy-achtig systeem.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik had de topic titel ook niet echt goed gelezen :P

Dan nog denk ik dat hand 1 en 2 wel wat overplayed zijn omdat hij best goed 2 pair kan hebben.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Zal de reads ook in de hand/commentaar erbij zetten, da's duidelijker dan enkel in topic.
      En ja overplayed, maar als je tegen zo'n speler alleen je beste handen zo speelt, dan moet je ze ook proberen te maximaliseren. En ja, ook hij kreeg wel eens AA, QQ, etc. Maar je ziet het onderscheid niet in z'n spel.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Tegen maniakken cap ik meestal ook veel (jammer genoeg was dat de reden voor me downswing doordat ze runner runner flush, straight en dat soort rotzooi hitten). Is gewoon extreem +EV om dat te doen en je laat bakken met geld liggen als je het niet doet.

Maar ja, je moet wel accepteren dat het tot een grotere variance in je BR kan leiden IMO.

Hand 1: Vind ik toch overplayed: je zit tegen 2 tegenstanders hier en ik vraag me af of je wel voor stond hier. Na turn raise zou ik callen.

Hand 2: Als het een typische bet-all maniac is, zou ik dit ook doen. Alleen op de river wil ik na de raise nog wel is gewoon callen (waarvan ik trouwens zelf niet overtuigd ben of ik daardoor wel of niet geld laat liggen).

Hand 3: Vind ik wel goed gespeeld tegen een maniac.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Ik zat tussen 2 spelers in die zich enorm ergerden aan het spel van de maniac. In de 1e hand wilde MP2 z'n hand gewoon niet neerleggen. Hij had vast iets, maar bette nergens, vandaar dat ik hem eigenlik al neit meer meetelde.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Gewoon vuurwerk tegen de Maniac, goed zo!

Tegen "normaal" call ik in hand 1) de Turn-raise alleen en donk de River.

In hand 2) 3-bet ik de Turn altijd.