Obvious handen

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Hello,
      Ik zie de laatste tijd veel handjes gepost waar volgens mij de mensen zelf weten dat ze het juiste doen (zoals de 2pair handen)
      natuurlijk worden deze vaak enkel beantwoord met nh ofzo
      vaak heb ik dan de indruk dat ze eigenlijk een cooler hebben door iets dat ze zeggen dus heb ik een paar voorstellen voor deze map:

- als je een hand post, post dan niet iets a la: kan ik hier nog wegleggen? je zegt eigenlijk dat je verliest en dat moeten wij niet weten ;)

- post geen handen meer die obvious zijn, zoals 2pair handen, alsje nog een voorbeeld wilt, open een willekeurige hand, als er meer als 3 mensen nh zeggen moet je zo eentje dus niet meer posten :D
      is maar een idee, weet niet of jullie er ook zo over denken ;)

(dit is trouwens niet beledigend ofzo tegen iemand, het is positief dat je handen post maar eigenlijk moet je enkel handen posten waar je twijfelt over iets)

- misschien kan je ook een duidelijke vraag stellen (en niet kan ik nog wegleggen e.d. :D )
      bvb. is mijn raise size hier goed? (zet die dan ook in de titel misschien)
      wat is range van villain en is een push hier beter als een gewone raise?
      ...

laat maar weten wat jullie denken :)

groeten
  • 8 antwoorden
    • basstripper
      basstripper
      Bronze
      op zich wel mee eens, maar stel nou dat je aan het tilten bent, en je verliest veel geld in een hand waar je denkt dat je het goed hebt gedaan. terwijl het dan eigenlijk gewoon kwam omdat die ander zo dom was om allin te gaan met een FD en hem nog te hitten ook. dan kan een NH best wat troost bieden :P
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey Timothy,

Het is denk ik goed dat dit soort handen gepost blijven worden. Niet iedereen is even bekend met SSSen. Zelf vind ik echter dat er (helaas) weinig gepost wordt. Waar dit van komt, weet ik niet, maar het is zeker de moeite waard dit es te onderzoeken.
      Verder denk ik wel dat het goed is dat vragen wat duidelijker gesteld worden en dat je bijv. meer verteld over wat er tot dan toe aan de tafel is gebeurd oid. Met stats erbij en het posten van obvious hands kan je juist je strategie uitbreiden door het verkrijgen van tips daarover. Het is dus belangrijk dit wel te doen.

Misschien kunnen we eea ook eens in een ander format proberen, zoals [URL=http://nl.pokerstrategy.com/forum/thread.php?threadid=3483&hilight=vid][b]hier[/b][/URL].

Een evt. scheiding voor wat meer advanced vragen zal denk ik ook niet gek zijn. Het is dan wel belangrijk dat mensen niet massaal naar zo'n forum gaan, maar dat ook op de 'basic' handen nog reacties gegeven worden.

Wanneer ik terug ben, zal ik dit balletje bij Sharp opgooien ;)

Mijn conclusie: blijf gewoon obvious hands posten als je niet zeker bent. Belangrijker is dat je zoveel mogelijk info erbij post. Op basis daarvan zou je nl. je strategie aan kunnen passen.

Groeten,
      Leo
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      ^^ wat Leo zei. Sommige handen zijn voor jou mss obvious, maar voor anderen niet. Dat ze het posten zegt op zich ook al dat ze er niet 100% zeker van zijn.

Mensen moeten posten wat ze willen, als het te obvious voor je is, reageer dan gewoon niet.
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      de reden dat ik weinig handen post is dat ik op mansion speelde en dat ik dat systeem van hun erg vervelend vind met het opzoeken converten etc van hands, ik ga nu op FT of PS spelen dus ik zal binnekort wat handjes proberen te posten :)

het principe van handen posten vind ik wel een erg belangrijke ding
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ik denk dat jullie het niet begrijpen wat ik bedoel, ik weet best dat er voor mij een hoop handen zijn die overduidelijk zijn en voor de gemiddelde SSS'er niet :P
      maar ik bedoel handen waar ze het zelf van weten :)
      ik bedoel maar de obv. coolers/setups/...

groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik snap wel wat je bedoeld, maar dat kan je niet zo makkelijk zeggen. Ik heb in het begin ook handen als KK vs AA gepost. Dat is op zich gewoon een cooler, maar ik wilde de bevestiging van anderen hebben dat ik het goed gespeeld had.

Het is ook niet alleen de poster die er iets aan kan hebben. Er zijn genoeg lurkers die de handen wel lezen en er mss ook iets aan hebben.

Imho is een van de belangrijkste dingen die je kan doen, in de ontwikkeling van je spel, het posten van handen. Dat moet je dus juist niet afbakenen, maar aanmoedigen.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Als je niet zeker weet of je een hadn goed hebt gespeeld, terwijl dat wel het geval is kann je ook daarvan leren als je ze post. dan speel je ze de volgende keer hetzelfde. in plaats van dat je de volgende keer weer twijfelt en ze dan anders speelt.

-peter
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ik deed het vaak om even te controleren dat het echt niet mijn fout was.
      Toch wel goed voor het vertrouwen als je dat te horen krijgt ;)