Vraagje aan kenners (2)

• ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Hallo,
      ik zit nu al een tijdje te spelen op Mansion en het gaat redelijk goed. Begon met 50 en sta nu op 220 dollar. Speel momenteel niet meer op 2 maar op 6 tafels. Heb alleen nog wel een paar vraagjes.
      Is het bijvoorbeeld op 'tighte' tafels bij 5/10-dollarcent aan te raden om als je in de small blind positie zit, die extra 5 cent te callen met zeer marginale handen ook of überhaupt?
      Is het ook verstandig om altijd als je geraiset hebt voor de flop een continuation bet te doen, heel vaak werkt dit, maar soms ook niet. Moet je die hand dan gewoon opgeven? Vaak gaan mensen toch weg als je doorblijft betten tot op de river...
      Verder valt me het gigantische aantal bad beats op, heel frustrerend, maar niks aan te doen, maar overkomt me wel erg vaak. Alsnog blijf ik gelukkig wel winnen...

Hoor wel hoe jullie er over denken,

groeten ELGladiatore
  • 4 antwoorden
    • pokerspeler
      pokerspeler
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ElGladiatore
      Hallo,
      ik zit nu al een tijdje te spelen op Mansion en het gaat redelijk goed. Begon met 50 en sta nu op 220 dollar. Speel momenteel niet meer op 2 maar op 6 tafels. Heb alleen nog wel een paar vraagjes.
      Is het bijvoorbeeld op 'tighte' tafels bij 5/10-dollarcent aan te raden om als je in de small blind positie zit, die extra 5 cent te callen met zeer marginale handen ook of überhaupt?
      Is het ook verstandig om altijd als je geraiset hebt voor de flop een continuation bet te doen, heel vaak werkt dit, maar soms ook niet. Moet je die hand dan gewoon opgeven? Vaak gaan mensen toch weg als je doorblijft betten tot op de river...
      Verder valt me het gigantische aantal bad beats op, heel frustrerend, maar niks aan te doen, maar overkomt me wel erg vaak. Alsnog blijf ik gelukkig wel winnen...

Hoor wel hoe jullie er over denken,

groeten ELGladiatore
      gewoon cbetten, das +ev verder niet limpen met troep alleen maar RIO's.

hoelang duurde het bij jou vor je de 50 $ bonus op mansion ontving?
      wacht nu al 3 dagen

thnx!
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi ElGladiatore,

Het hangt erg van je read af op de speler die na jou zit. Wanneer hij ubertight is dan kun jij zelf meer handen spelen in een blindbattle. Wel adviseer ik je dan om te raisen in plaats van callen.

Is het ook verstandig om altijd als je geraiset hebt voor de flop een continuation bet te doen, heel vaak werkt dit, maar soms ook niet.

Wanneer een continuation bet maken:

- Tegen 1 tegenstander moet een continuation bet eigenlijk tot je standaard repertoire behoren.

- Tegen 2 tegenstanders kun je een continuation bet maken wanneer je in positie zit en de textuur van het board voordelig is.

- Tegen meer dan 2 tegenstanders is het zelden winstgevend om een continuation bet te maken.

Naast het aantal tegenstanders moet je ook kijken wat voor soort tegenstanders er nog in de hand zitten. Probeer in te schatten hoe groot de kans is dat zij een continuation bet zullen callen met een zwakke hand en hoe groot de kans is dat ze je continuation bet raisen. Dit verschilt per soort tegenstander.Over het algemeen kun je ervan uitgaan dat hoe agressiever een tegenstander is en hoe vaker hij een showdown ziet, hoe kleiner de kans is dat je continuation bet zal slagen.

Dit is een gedeelte van het artikel "Continuation Bets" welke je kunt lezen wanneer je de Silver status hebt bereikt. Ik hoop je hiermee alvast wel een goede richtlijn gegeven te hebben.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Thanks voor jullie tips, ga er mee aan de slag!
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Bij mij duurde het een dag of 5, maar komt echt wel goed hoor!