0.25/0.5 Fr Qq

• Yoghi
      Yoghi
      Black
      0,25/0,50 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with Q:diamond: , Q:club:
      UTG folds, UTG+1 raises, 4 folds, Hero 3-bets, 3 folds, UTG+1 caps, Hero calls.

Flop: (9,40 SB) 4:heart: , T:club: , 5:club: (2 players)
      UTG+1 bets, Hero raises, UTG+1 calls.

Raise om te zien waar ik sta?

Turn: (6,70 BB) 3:heart: (2 players)
      UTG+1 checks, Hero bets, UTG+1 calls.

Na call op de flop dacht ik dat ik betere hand had, maar door preflop action kon KK/AA ook nog

River: (8,70 BB) 4:club: (2 players)
      UTG+1 checks, Hero checks.

Was niet te zeker van mijn zaak... Check behind ok of toch valuebet?

Final Pot: 8,70 BB
  • 5 antwoorden
    • Classical
      Classical
      Bronze
      De river is absoluut een valuebet. Op dit limiet is mijn ervaring tot nu toe dat je veel vaker op de river can value-betten dan je denkt, maar hier is het heel duidelijk, want je hebt gewoon een overpair.

Ik zit te twijfelen of call flop/raise turn niet beter is. Het voordeel van hoe jij het speelt is dat bv AK op de flop raise wellicht zal down callen, terwijl hij op een turn raise fold. In dat geval geeft jouw variant dus meer value. En bij AA of KK (of TT) verlies je minder. Aleen bij JJ levert call flop/raise turn dus meer op.

Ik vind de hand dus goed gespeeld, op de river na.

Overigens speel ik pas sinds April, dus dit alles is IMHO, en ik word graag gecorrigeerd door de pros :)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Thx, mwah is juist goed, ik speel nu net 1 week FL en daarvoor nog maar 1.5 maand NL en heb ook het gevoel dat ik bv bij jouw handen ook maar iets zeg wat ik denk zonder dat ik precies weet of het goed is :)

Vooral op het moment met weinig NL members is alle hulp welkom :)
    • rrwillem
      rrwillem
      Bronze
      Ik ben geen FL speler, maar hij laat volgens mij zoveel zwakte zien dat je nog een bet mag doen IMO. Denkt dat je een hoop waarde mist op de lange termijn als deze dood checkt. Meestal sta je toch voor lijkt me?
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Een lastige hand. Het is inderdaad de vraag of je zal voorliggen op je tegenstander. Even een negatief scenario genomen ga ik ervan uit dat UTG1 alleen maar met goede handen capt preflop. Ik zag namelijk geen read staan op je tegenstander.

Flop:
      Wanneer ik de kaarten van het board meereken kom ik op de volgende equity berekening uit:

Board: 4h 5c Tc

equity win tie pots won pots tied
      Hand 0: 57.258% 56.22% 01.04% 25603 472.50 { QcQd }
      Hand 1: 42.742% 41.70% 01.04% 18992 472.50 { 99+AQs+,AKo}

Ik zit te twijfelen of call flop/raise turn niet beter is. Het voordeel van hoe jij het speelt is dat bv AK op de flop raise wellicht zal down callen, terwijl hij op een turn raise fold. In dat geval geeft jouw variant dus meer value. En bij AA of KK (of TT) verlies je minder. Aleen bij JJ levert call flop/raise turn dus meer op.

Ik vind het punt wat Classical aangeeft zeer interessant. Ik denk alleen dat bijvoorbeeld de suggestie dat handen als AK je zal blijven downcallen erg afhangt van de soort tegenstander. Het tegenovergestelde kan ik me namelijk ook erg goed voorstellen. Dat iemand bij een reraise op de flop juist voorzichter wordt met het downcallen met overcards en je dus de extra bet op de turn in het geheel niet krijgt.

De standaard Heads up play in deze situatie is call flop/raise turn, maar ik vind het erg close welke variant meer value opbrengt. Persoonlijk kies ik hier voor call flop/ raise river gezien het equity voordeel en ook dat ik denk dat overcards te veel gealarmeerd worden bij cap preflop, gevolgd door een reraise op de flop. Maar nogmaals, ik vind de lijn zoals je de hand hebt gespeeld en de analyse van Classical zeer interessant en ook zeker geen slecht alternatief.

River:
      In de situatie zoals de hand is gespeeld, zou ik zeker valuebetten op de river. Je hebt al vanaf de flop het initiatief en je tegenstander callt je alleen maar down. De river is geen scarecard voor de range handen waarmee hij heeft gecapped pre-flop. Daarbij checkt hij ook weer op de river wat echt zwakte uitstraalt. Het komt mij niet over als een eventuele check/raise op de river.

Maar ook deze hand zal ik de experts voorleggen. Kijken wat die erover hebben te zeggen ;)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Antwoord van de experts:

De standaard play in deze situatie is call flop/ raise turn, maar raise flop is zeker geen grote fout. Wanneer je tegenstander 3-bet moet je hem downcallen en wanneer hij alleen callt moet je ervoor zorgen dat je iedere street minimaal 1 BB erin krijgt.

De river is een duidelijke valuebet. Alleen wanneer er op de river een A of een K valt kun je overwegen om check behind te spelen.