Laatste hand uit 50k

• Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Deze hand stond al in de thread bij the rail. Ik wilde hem toch nog even posten.

Nadat ik hem nog eens bekeek had ik het idee dat ik deze had moeten folden. Ik had mijn aantal BB niet goed ingeschat (niet slim trouwens) en normaal zou ik deze hand met deze stack hebben gefold, denk ik. Maar was dat wél de juiste keuze geweest?

Graag even een mening van een expert.... :)

No Limit Holdem Tournament
      $50 $5
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG paushtero (94428)
      UTG 1 fratboy247 (137526)
      MP1 Rogier2006 (130281)
      MP2 fwei87 (68612)
      MP3 Sojaboon (62605)
      CO skumdum (78716)
      BTN RQD_Cecil (186900)
      SB geirto (113024)
      BB Ninh (325744)

Blinds: 2500/5000 Ante 500

Sojaboon heeft A8o

Pre-flop: (12000, 9 players)
      2 folds, skumdum says "oh, youve never seen a bluff?", 2 folds, Sojaboon goes all-in 62105, 3 folds, Ninh calls 57105
  • 15 antwoorden
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Je had toch A8 of A9 he?

Zeker en vast fold..
      Op de button raise ik hier mee als ik zoveel bb heb, niet van MP3, je kan nu nog ff relaxen en neem geen onnodige risico's met zulke handen als het niet nodig is :)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Klopt, het was A8

Is p.o. niet in de hand gekomen.

Ik zal hem er even bij zetten
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Wat schelles zegt, MP3 zou ik deze hand gewoon wegleggen
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      je hebt 5M en zit hier dus in push/fold. A8o zou je vanaf deze positie kunnen pushen volgens mij, je hebt hier nog wat fold eq.

Dit is zeker het geadviseerde spel volgens harrington on hold em.
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Ben benieuwd of Nicks Harrington hier gelijk geeft :)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      nash:

25.5%, 22+ A2s+ A8o+ A5o K7s+ KJo+ Q8s+ QTo+ J8s+ JTo T8s+ 98s 87s

Oftewel... volgens 'icm', ondanks dat chipev hier $ev is, is A8o pushen hier praktisch 0ev. Ik zou dus A8o hier wegleggen, en zou hier ATo+ of A9o+ pushen, afhankelijk van evt. reads. Nash is over het algemeen te loose... vandaar.

@ mensen: Ik heb met Harrington niets te maken. Kan me trouwens ook niks herrinneren van dat iej hier zou pushen.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      sorry maar ik zuig het echt niet uit mijn duim... ik weet niet precies hoe het icm staat mbt MTT's, maar aangezien je zo'n lage stack hebt mbt de blinds wordt "first in vigourish" als het belangrijkste gezien. als je het nog wilt nalezen: pagina 140 en verder.

dit is wss vanwege de payout structure, vandaar dat ik denk dat we hier wat looser kunnen zijn dan in een sng. of kijk je hier totaal anders tegenaan?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door markuselitus
      sorry maar ik zuig het echt niet uit mijn duim... ik weet niet precies hoe het icm staat mbt MTT's, maar aangezien je zo'n lage stack hebt mbt de blinds wordt "first in vigourish" als het belangrijkste gezien. als je het nog wilt nalezen: pagina 140 en verder.

dit is wss vanwege de payout structure, vandaar dat ik denk dat we hier wat looser kunnen zijn dan in een sng. of kijk je hier totaal anders tegenaan?
      Is ook zo, maar niet zo loose dat je a8o pushed uit Mp3. Ik push liever een slechtere hand uit CO, dan a8o uit mp3. 4 spelers achter je, dan heb je veel minder FE. Met nash kun je de payout structure aanpassen. Aangezien hier chipev praktisch gelijk is aan $ev, kun je 1.0 instellen, en dan komt de eerder genoemde range eruit. Ik denk dat er gewoon betere spots komen om je chips naar het midden te schuiven. Vs. nits (met read dus), of op de bubble, is A8o duidelijk wel in mijn pushing range hier.

Het enige wat ik kan doen is mn mening geven, en dat is dat ik hier zou folden.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      ff totaal offtopic, sinds wanneer heb jij de bankroll voor $50+5 toernooien? niceeee
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      backdeal dope dopey
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ok, twijfelgevalletje dus. zou het misschien mogelijk zijn een icm achtig proggie te maken om dit soort situatie's te simuleren in een MTT? of kan je in het icm wat aanpassen dat het voor deze situatie's geschikt is? zou een handige training kunnen zijn.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ok, twijfelgevalletje dus. zou het misschien mogelijk zijn een icm achtig proggie te maken om dit soort situatie's te simuleren in een MTT? of kan je in het icm wat aanpassen dat het voor deze situatie's geschikt is? zou een handige training kunnen zijn.
      nash

hier kun je de pay out instellen.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      moet je dan voor elke betaalde plaats typen?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      moet je dan voor elke betaalde plaats typen?
      neuh, in een mtt kun je gewoon 1.0 invullen, want maakt toch niet zoveel verschil tussen mtt en cashgame. Een beetje wel, maar dat tel je dan gewoon op bij wat je als edge nodig hebt. Oftewel, gewoon een beetje tighter pushen en callen dus.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ok bedankt voor de link!