Ak

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      het was misschien wel erg tight. maar ik vond een reraise niet op zijn plaats. en een call was ook niet erg goed dacht ik want het enige wat ik kon hitten was een straatje :D .
      waren ze suited had ik misschien nog gecalled.
      want toppair is met zoveel callers absoluut niet het beste denk ik.

$0.15/$0.3 No Limit Holdem
      Mansion
      10 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($60.35)
      UTG+1 ($10.06)
      UTG+2 ($31.28)
      MP1 ($29.55)
      MP2 ($6.30)
      MP3 ($29.70)
      CO ($21.97)
      Hero ($41.48)
      SB ($29.70)
      BB ($5.55)

Pre-flop: ($0.45, 10 players) Hero is BTN K:heart: A:spade:
      1 fold, UTG+1 calls $0.30, UTG+2 bets $1.50, MP1 calls $1.50, 2 folds, CO calls $1.50, Hero folds, SB calls $1.35, 1 fold, UTG+1 calls $1.20

Flop: 4:spade: 2:spade: 4:club: ($7.80, 5 players)
      SB checks, UTG+1 checks, UTG+2 bets $5.85, MP1 calls $5.85, 1 fold, SB folds, UTG+1 folds

Turn: 3:heart: ($19.50, 2 players)
      UTG+2 bets $14.55, MP1 raises to $22.20, UTG+2 calls $7.65

River: 5:club: ($63.90, 2 players)
  • 11 antwoorden
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      3betten omdat er zoveel callers zijn+je hebt positie, je wilt de originele raiser afzonderen. AK op de button fold ik niet.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Idd, AK op de button moet je echt wel raisen, ge moet wat meer durven betten...
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      dat vind ik wel een erg marginale spot.

er is een early raiser. en daar gelijk achteraan wat callers.

ik moet een vrij grote bet maken als ik hier ga reraisen. om mensen weg te krijgen zal het al snel minimaal 6 a 7 dollar moeten zijn.

daarnaast zijn ze hier vrij lastig weg te krijgen na een raise. dus ik kom probably zoiezo tegen 1 tegenstander te zitten met een speculatieve hand.

ik heb ook in elephant gezien dat AK niet bepaald een winstgevende hand voor me was. aangezien ik deze nog wel eens te vaak en te agressief speelde.

ik vond dit keer de positie niet opwegen tegen de multiway en daarnaast grote pot die ik zou gaan spelen na een reraise.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Bekijk het zo: Je hebt een van de beste starting hands en je zit in de beste positie, dan wil je juist voor een grote pot spelen !
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      De enige uitzondering die ik maak met AK is als ik statistisch bewijs heb dat hij alleen de nuts openraised. Dat zal dus iets van 2% zijn. Tegen die range doe je het namelijk gewoon slecht.

Maar AK.... IP..... komop zeg....

Als je een A of K hit moet je er inderdaad ook wel voor gaan hoor daar niet van. Maar juist de kracht die je ermee kunt laten zien zorgt er ook vaak voor dat je de pot kunt winnen.

Maar zie het zo.... KK en AA pushen preflop en dan kun jij folden.

QQ called en dan heb je alsnog 49% met voldoende dood geld in de pot.

Het zou jammer zijn om hier te folden. Je kunt best gamble free spelen hier hoor!!!!
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      mwa zo goed is AK niet perse.

heb hem ook door elephant gehaald. en bij mij was die ongeveer break even.
      moet ik erbij zeggen dat ik in de loop van de tijd veel heb bijgeleerd.

maar je hit vaak genoeg niks. en dan is een cbet niet altijd een goed idee. en als je toppair hebt weet je ook niet altijd waar je staat.
      en je commit je wel aardig door zo`n grote preflop reraise.

daarnaast vond ik ze aardig callhappy. en wist ik niet zeker of ik wel tegen maar 1 tegenstander kwam te zitten. (na het zien van hun handen helemaal zeker :D )

op dat moment was het niet in mijn comfortzone om hem te reraisen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Nou kijk.... het is waar dat je veel geld erin moet zetten maar je hoeft dus niets te doen volgens pokerstrategy manier!!!!

Zelf zou ik gewoon callen en op de flop verder zien.

de situatie is dat je meer dan 3:1 op een call krijgt en dat is echt ruim voldoende om te callen. Als je hit hit je altijd het hoogst dus hoef je je niet zorgen te maken voor overcards.

Als jij dan die A of K hit en je krijgt alsnog actie is het even goed kijken naar stats en de broodnodige folds maken. Maar ik denk dat een call het beste is hier als je het liefst niet te veel geld erin wilt steken. Maar een reraise is zeker ook goed op de button. Een fold is iets te nitty heb ik het idee.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Dit is een perfecte plek voor squeze play.. 3betten die handel :)
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Als je AKo niet meer speelt (in goede positie) welke hand speel je dan nog wel? AA/KK?
      Cbet op de flop is ook geen must en met zoveel tegenstanders misschien eerder niet dan wel. Tenzij je natuurlijk AAK hit (oid.).

Kom op, volgende hand beter!
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Je moet hier gewoon een flinke raise maken. waasrchijnlijk kun je zo de orginele raiser insoloeren en heb je ongeveer 2:1 op je geld. zelfs tegen een range van QQ+ en A/K zit je dan nog goed. Er is maar een uitzondering is dat is wanneer hij alleen KK/AA speelt. dus als je met stats speelt en je ziet een pfr van 1 dan kan je nog folden de rest van de keren moet je hier gewoon reraisen.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Folden in deze situatie is niet alleen nitty, het is gewoon een heel +EV situatie opgeven. Maak een dikke reraise preflop en wees blij om all in te gaan. Er zijn slechts 2 handen die je gedomineerd hebben, AA en KK, en aangezien deze handen minder waarschijnlijk zijn omdat je van elk 1 in je hand hebt. Als de originele openraiser niet minstens QQ+ of AK heeft wordt het voor hem heel moeilijk om deze reraise preflop te callen, en met zoveel flatcallers iq een squeeze hier zeker op zijn plaats.

Het is overigens niet omdat AK in je Elephant slechts break-even aantoont, dat dit ook in werkelijkheid zo is. Je samplegrootte is hoogstwaarschijnlijk veel te klein om enige vaststaande conclusie vast te binden. Op lange termijn is AK zeker en vast winstgevend.