KK te tight

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ok had een lekkere sessie achter de rug. en meestal verspeel ik in de laatste handen van de sessie mijn hele winst :D . was dit keer ongeveer een buyin.

ik reraise dus preflop. en krijg 2 callers. de pot is gelijk enorm.

ik moet dus uit positie tegen 2 tegenstanders op een vrij droog board spelen.

ik had het idee dat als ik een cbet plaats ik vrij comitted wordt. en ik alleen gecalled of geraised wordt door betere handen.

ik verkies er dus voor om te checken en een bet te bekijken. de btn die een raise en reraise gecalled heeft verkiest er nu voor om een flinke bet te plaatsen. en met nog iemand achter me vind ik het te veel geld en niet de moeite en de spot waard om mee door te gaan.

is dit nu te tight gespeeld, of is dit te marginaal met alleen een overpair. AA had ik waarschijnlijk wel iets harder doorgespeeld.

$0.15/$0.3 No Limit Holdem
      Mansion
      10 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($34.28)
      UTG+1 ($30.00)
      UTG+2 ($32.43)
      MP1 ($6.00)
      MP2 ($26.83)
      MP3 ($31.75)
      CO ($27.31)
      BTN ($41.83)
      SB ($23.66)
      Hero ($37.67)

Pre-flop: ($0.45, 10 players) Hero is BB K:club: K:diamond:
      UTG calls $0.30, 3 folds, MP2 calls $0.30, MP3 bets $1, 1 fold, BTN calls $1, 1 fold, Hero raises to $4.30, UTG folds, MP2 folds, MP3 calls $3.30, BTN calls $3.30

Flop: 6:heart: 9:diamond: 10 ($13.65, 3 players)
      Hero checks, MP3 checks, BTN bets $10.20, Hero folds, MP3 folds

BTN wins $23.17 ( won +$8.67 )
      Hero lost -$4.30
      UTG lost -$0.30
      MP2 lost -$0.30
      MP3 lost -$4.30
  • 15 antwoorden
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Gewoon potbetten of check-push (hier ga ik gewoon voor een potbet). Op elke turn pushen daarna.

Moest er nu een A liggen ofzo kan ik je redenering nog begrijpen, maar dit is vrij zwak spel. Zo word je toch uit elke pot geblufft?
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ok, hier speel je echt wel heel zwak. Gewoon 10$ betten hier... Je hebt hier meestal toch de beste hand !!!
    • iterums
      iterums
      Bronze
      Ik zie niet in waarom je je kings, queens of jacks hier anders zou spelen dan met aces.
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      hoe geen conti bet? wat houd je tegen?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik weet niet wat me precies tegen hield. het was een bepaalde gutfeeling denk ik.

had op zich net een lekkere sessie gehad. maar het begon net een beetje om te draaien. het ging wat minder.

en ik ging nu maar voor de veilige beslissing. tegen 1 caller had ik zeker een cbet gemaakt. maar een 3 way pot uit positie durfde ik op dat moment niet aan.

ben de sessie kort daarna ook gestopt.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Kheb dat gevoel ook wel ooit... maar uiteindelijk speel je dan met "scared money".
      Het helpt mij dat ik me dan minder aantrek van één sessie of één hand, maar mijn gevoelens eerder verbind aan de kwaliteit van mijn spel. Verlieslatende sessies ga je vaak genoeg tegenkomen, je kan het je niet teveel aantrekken. Zolang je goed speelt ga je altijd longterm winst maken.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      beetje jammer dat je hem liet lopen, bet 10d dacht ik zo. Of 8 voor wat meer protectie voor eigen stack, maar wegbetten lijkt me echt beter. 8 is hoog genoeg voor een serieuze bet sinds ze er 4 dollar PF voor hebben betaald. Mocht je er dan echt een slecht gevoel bij hebben kun je het altijd nog verder beoordelen evt folden, maar ik zou nog eerder pushen, tenzij dat best goede spelers zijn die anders meestal gewoon folden..

Ja nee dit is echt belachelijk eigenlijk, prima flop man, zon slecht voorgevoel heeft het bij mij altijd vaak wel right, maar dat is geen excuus voor een goede contibet. Doe dan 8/9d op zn minst)

nu verslaan die JJ of QQ je en heel misschien was het wel een supergoede fold gemaakt tegen TT, want die kan er heel goed tussen zitten. lijkt mij de enige dreiging. T is best hoog. en die TT called je PF denk ik wel.

Maar als je minder callers wilt, raise hem 6 of 7 Preflop zou ik zeggen ben je gelijk van het gedoe af :)

Nu zetten ze je op ak waarschijnlijk en dan voel je je comfortabel genoeg om zon bet te plaatsen als je bv JJ hebt.

moet wel zeggen ik speel zelf niet op NL30, dus mb wordt daar anders gespeeld.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Als je hem op deze flop niet wilt verderspelen waarom speel je hem dan preflop?

Veel beter komen ze imo niet.. Heeft één van de villains AA, TT, 99, 66 of een combinatie van deze (wat onwaarschijnlijk is) dan heb je gewoon pech.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      ik volg dit ook niet. Als je dit niet aandurft met k-k, leg m dan meteen weg. Dit is een droomflop met k-k. Kans dat je tegen een made trips aanloopt is aanwezig, maar dat is altijd t geval. Wat voor flop wil je dan? 2 koningen op de flop?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      eigenlijk had ik hem wel moeten spelen.

maar ben toch blij dat ik hem heb gefold. speltechnisch slecht, maar goed gevoel.

ik denk dat die 2e limper het heeft gedaan. tegen 1 villain had ik hem zeker doorgespeeld.

maar nou we het er toch over hebben. die check was misschien niet eens zo slecht. een checkraise was hier behoorlijk op zijn plaats geweest denk ik.
      die had het denk ik heel goed gedaan hier.

ok ik speel misschien heel nitty, maar dat is miijn nieuwe stijl, hopelijk betaalt het zich uit.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      je speelt nitty, prima :) maar dit is te nitty, je laat hier 9 vd 10x value liggen. Je kunt bij poker nl niet altijd alleen allin als je 100% zeker bent dat je wint. Beetje risico hoort erbij en met dit is echt wel een +ev push
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Idd zoals dopey zegt, het is éen iets om tight te spelen, maar om KK te check/folden op zo'n flop is toch nog iets heel anders.

Je moet gewoon wat meer durven, de swings zullen mss wel wat groter worden, maar je zal er zeker je winrate mee verbeteren op lange termijn...
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      wat neo zei... hier laat je zeker value liggen.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      .
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Gewoon betten op de flop en failliet gaan.

Btw, wanneer je je beslissing in een hand laat afhangen van de geschiedenis van de sessie ben je aan het tilten of met scared money aan het spelen, en dan speel je beter niet meer.