Nl20 Kq

• elrio
      elrio
      Bronze
      Hier wist ik niet goed wat te doen dus folde ik hem maar. Goede fold of zou ik hem toch kunnen raisen en de minraise niet respecteren.
      Ik zie hier dus een minraise maar door de 2 callers vind ik KQ in de SB niet goed genoeg om hier mee te re-raisen of wel?

0,1/0,2 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with K:diamond: , Q:spade:
      3 folds, MP3 calls $0,40, CO folds, BU calls $0,40, Hero folds, BB calls $0,20.

Flop: ($1,30) Q:club: , A:heart: , K:spade: (4 players)
      BB checks, UTG+2 bets $0,40, 2 folds, UTG+2 raises to $2,98, MP3 calls $0,08.

Turn: ($4,36) 3:spade:
      River: ($4,36) 8:heart:

Final Pot: $4,36

Results follow (highlight to see):
      UTG+2 shows a pair of aces (As 5c)
      MP3 shows a pair of aces (Ad Tc)

MP3 wins with a pair of aces (Ad Tc)
  • 7 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      dit moet je zelf kiezen
      je zit met een van de zwakst speelbare handen uit de SHK en bent commited op elke flop (je moet hier raisen naar 8BB, met een caller is de pot dan +16BB en heb jij nog 12 over) en je zit nog is uit positie ook
      je kan ook PF pushen maar wederom, KQ is niet sterk genoeg daarvoor imo
      je kan evt. callen en zien wat de flop brengt, speel dan wel niet voor TP maar voor 2pair/trips/str8/flush
      (in dit geval kan je best gewoon enkel de PF situatie posten en post flop weglaten, dat weet jij op die moment ook niet :) )

groeten
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Het is nu push/fold.
      Je zou namelijk 5x de raise moeten reraisen, wat $2 is, wat helft van je stack is, wat dus meteen een push is.
      Ik zou KQ niet pushen hier, tenzij je goede reads hebt.
      Je ligt achter op elke aas!
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Leo heeft een serie videos gemaakt en daarin bespreekt hij dit ook. hij ziet een minraise als een limp en dan kan je hier dus gewoon reraisen. naar 4x de orginele raise dat is $1.60 aangezien iedreen shortstacked is kan je gewoon pushen. Het gaat hier om de fold equity die je hebt. ik denk dat je fold equity hier groot genoeg is om een push te rechtvaardigen en al word je gecalled door een aas je hebt dan nog steeds de correcte potodds.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Leo heeft een serie videos gemaakt en daarin bespreekt hij dit ook. hij ziet een minraise als een limp en dan kan je hier dus gewoon reraisen. naar 4x de orginele raise dat is $1.60 aangezien iedreen shortstacked is kan je gewoon pushen. Het gaat hier om de fold equity die je hebt. ik denk dat je fold equity hier groot genoeg is om een push te rechtvaardigen en al word je gecalled door een aas je hebt dan nog steeds de correcte potodds.
      Het is $2 ;)
      De converter van Elephant geeft geen preflop-raises weer.
      Er is hier preflop geraised en je ziet 2 callers, dat is 3x raise size +1x per caller. Dat maakt 5x raise size, dus $2.

Maar dit is vooral ook een kwestie van smaak.
      Sommigen spelen deze hand liever niet meer, anderen juist wel.
      Minraises UTG kunnen nog wel eens op monsterhanden duiden, maar dat blijft natuurlijk gissen.

Ik speel hem afhankelijk van mijn table image (als ik hiervoor ook al 1x AA en 1x AK heb gehad dan zullen ze me nu toch echt wel een keer gaan callen) en hoe de tafel speelt.

Maar ik denk niet dat er iets goed/fout is, voor allebei valt genoeg te zeggen.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Persoonlijk raise ik KQ/77/88 niet in de blinds, omdat je OOP moet spelen met marginale handen.

Volgens de SHK en een minraise voor je, zou je kunnen pushen. Maar ik zou hem hier ook niet pushen. Denk dat een fold minder variance is. Je zou ook nog kunnen callen en evalueren op de flop. Je krijgt odds van ~4:1.
      Zou hem hier zelf ook gefold hebben.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Het is $2 ;)
      De converter van Elephant geeft geen preflop-raises weer.
      Er is hier preflop geraised en je ziet 2 callers, dat is 3x raise size +1x per caller. Dat maakt 5x raise size, dus $2.

Maar dit is vooral ook een kwestie van smaak.
      Sommigen spelen deze hand liever niet meer, anderen juist wel.
      Minraises UTG kunnen nog wel eens op monsterhanden duiden, maar dat blijft natuurlijk gissen.

Ik speel hem afhankelijk van mijn table image (als ik hiervoor ook al 1x AA en 1x AK heb gehad dan zullen ze me nu toch echt wel een keer gaan callen) en hoe de tafel speelt.

Maar ik denk niet dat er iets goed/fout is, voor allebei valt genoeg te zeggen.
      de tweede caller zit achter je, op het moment dat jij raised is er pas 1 caller geweest.
      Meestal duid een minraise op een zwakke hand. Af en toe zal je tegen azen aanlopen die ook zo worden gespeeld maar die zullen je dan vaak min-re-reraisen. Dan kan je altijd nog folden. Het is in dit geval een kwestie van voorkeur. een fold of een reraise zijn hier allebij goed. een fold zal je minder variance geven. maar als je niet vies bent van swings kan je heir gewoon reraisen. zelfs al word je gecalled door elke andere hand behalve a/k, a/q, a/a, k/k of q/q dan heb je nog de goede odds.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Volgens mij snappen wij elkaar niet zo goed Peter, lol.
      Ten eerst had elrio deze hand gefold, dus er is niks geraised.
      Ten tweede is er een minraiser en 2 callers vóór hem.
      Nadat hij fold besluit een derde persoon alsnog te callen.

Daarom is het push/fold aangezien je geen $2 bet maar meteen all-in gaat, of dus gewoon fold.