0,25/0,5 55 fold?

• Otto1964
      Otto1964
      Bronze
      0,25/0,5 Fixed-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG+2 with 5:diamond: , 5:heart:
      Hero calls, MP1 raises, MP2 3-bets, 2 folds, BU calls, SB folds, Hero calls, MP1 calls.

Fold preflop?

Flop: (13,40 SB) K:diamond: , 9:club: , 5:spade: (4 players)
      Hero bets, MP1 folds, MP2 raises, BU folds, Hero 3-bets, MP2 calls.

Turn: (9,70 BB) 4:diamond: (2 players)
      Hero bets, MP2 calls.

River: (11,70 BB) 9:diamond: (2 players)
      Hero bets, MP2 calls, Hero gets uncalled bet back..

Final Pot: 12,90 BB
  • 5 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Openlimpen zou ik hier zeker niet met 55 doen. Als ik het zou doen alleen met 77,88, JTs, QTs+, KTs en KJs ofzo. Na de raise, 3-bet moet je eigenlijk folden, maar omdat BU hier callt denk ik dat je ook wel kunt callen.

Op de flop is check/raise weer beter denk ik. MP2 maakt zo goed als altijd wel een continuation bet, en met een check/raise krijg je meer geld in de pot. De rest is goed gespeeld.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Eerlijk gezegd volg ik de hand history niet helemaal - is er geen BB of zit Hero eigenlijk op de BB?

Limpen zou ik vanuit EP met 55 trouwens niet doen, als er na je teveel actie komt heb je eigenlijk een bagger hand die je zou moeten folden. Als je trouwens op de BB zat zou ik waarschijnlijk ook gefold hebben.

Verder vind ik het niet verkeerd gespeeld, denk niet dat c/r of b/r hier veel verschil uit maakt op de flop.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Het voordeel van een c/r is, de andere spelers tussen de pfa (preflop-aggressor) en jezelf te trappen. Zij geven (terecht) jouw donk meer credit dan een continuation-bet en willen zeker geen raise van de pfa zien. Folden dus bijv. een Gutshot.

Zij gaan zeker vaker de conti-bet callen, dan jouw donk.
    • Otto1964
      Otto1964
      Bronze
      ok, hier heb ik wel wat aan (de tips voor flop-spel)
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      die lage PP's vind ik ook altijd verleidelijk om te spelen, maar ik doe dit alleen als ik aan een tafel zit waar de hele tijd 5/6 man de flop zien