Engelse forum

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Aangezien er hier niet erg veel handen gepost woorden, kijk ik veel op het Engelse SSS-forum, maar daar kom ik erg vaak tegenovergestelde dingen tegen van zoals het hier geadviseerd wordt.
      Een voorbeeld:
      http://www.pokerstrategy.com/forum/thread.php?postid=117713#post117713

Dit voorbeeld wordt een slowplay geadviseerd.
      Ze houden zich totaal niet aan de theorie hier en dan vind ik 't lastig om er wat over te zeggen.
      Ook als iemand een hand bijvoorbeeld van middle positie raist, terwijl dat niet mag is er niemand die daar wat over zegt, alsof het totaal niet van belang is.

Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen, of zijn er mensen die weten wat ik hier het beste aan kan doen voor mezelf?!

Ik vind het nogal lastig als je eerst erin gestampt krijgt dat je een made hand moet betten, om dan nu te horen dat je daardoor juist value verliest...

Nu zul je denken "waarom post ie dit?", tja, weet ik zelf ook niet zo goed, maar misschien dat iemand mij hier mee zou kunnen helpen op de een of andere manier?!
  • 20 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      bedoel je die met de 7'ens?
      is ook met double stack dus niet echt shortstack strategy...
      persoonlijk ben ik geen fan van slowplayen, integendeel, ik slowplay nooit, pakt altijd verkeerd uit, of je haalt er geen value uit of je tegenstander hit een betere hand.

checkraisen is ook iets wat ik alleen doe uit freeplays tegen meerdere tegenstanders, dan haal je er wss meer value uit als er 1better en meerdere callers zijn+je kan beter inschatten hoe je hun odds moet verneuken.

ik kan je aanraden om gewoon je handen hier te posten en mijn/leo's/sreteb's/... advies op te volgen, we hebben genoeg ervaring op de hogere limieten om je het juiste advies te geven
      verder kan je op de micro's (tot en evt. met 50NL) best gewoon de artikelen volgen, daarna kan je die artikels van het duitse forum gebruiken ivm steals/resteals/... leo heeft ze hier wel eens gepost

je moet onthouden dat er niet zo iets is als dé juiste play in poker,net zoals in voetbal of basketbal zijn er meerdere manieren om te scoren
      alleen kan je in poker scoren en scoren, je uiteindelijke doel is om met de beste hand te verdubbelen en elke play die daarvoor zorgt is imo een van de juiste, vergeet wel niet dat er risicovolle plays en minder risicovolle zijn.
      Slowplayen is imo een risicovolle play die je alleen met de huidige én toekomstige nuts moet doen (dus geen setje slowplayen op een JT9s board e.d.)
      Powerplayen daarentegen vermindert je risico aanzienelijk omdat je je tegenstander niet de juiste odds geeft.
      Als je bet en je tegenstander callt tegen de odds in verdien jij op de lange termijn en dat is de bedoeling ;)

groeten
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ik post mijn eigen handen ook alleen hier.
      Laatste dagen even een SSS-pauze, vandaar dat het zo rustig is.
      Daarentegen ben ik op het Engelse forum wel gewoon andere handen gaan beoordelen, omdat hier gewoon bijna niks gepost wordt.

Maar ik moet dat dan waarschijnlijk gewoon als een soort verbreding zien, aangezien ze daar handen beoordelen alsof het NL200 is, ipv NL10.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Je kan een monster slowplayen maar je moet de kans afwegen dat je tegenstander eenm extra kaart krijgt om te verbeteren. als je bijv een set hebt kan je die slopplayen als er geen draws liggen. je geeft dan je tegenstander de kans om te bluffen en om op de turn iets te hitten en daardoor nog meer kwijt te raken. als je gaat slowplayen waneer er een draw ligt kan je tegenstander op de turn iets hitten wat zijn hadn beter maakt dan de jouwe. En dan verlies je een grote pot terwijl je anders een kleine had gewonnen. Ik ben zelf geen fan van slowplayen. Er zijn uitzonderingen als ik top set hit op een board waar waarschijnlijk niemand iets heeft en geen draws liggen. maar over het algemeen, zeker met sss is uitbetten de betere keuze, omdat je nooit een grote pot zal spelen, want je speelt maar voor 20bb. de risk/reward verhouding word gewoon veel minder gunstig omdat je hetzelfde risico loopt ten oopzichte van een BSS slowplay maar je kan maximaal 20BB winnen.

Al met al zijn er situaties waarin een slowplay de beter keuze is maar over het algemeen is met SSS uitbetten de beste keuze. Zeker op de lagere limieten waar je vaak gecalled zal worden.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Bedankt voor jullie reacties.

Maar ik doelde meer een beetje op het feit dat het Engelse forum in het algemeen erg afwijkt.
      Ze doen dingen nog wel eens precies andersom dan hier en ze nemen het niet echt nauw met de theorie.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
      Ik wil namelijk wel die handen blijven analyseren, maar zij kijken er heel anders tegenaan dan ik gewend ben..
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      welke handen bedoel je dan?
      geef anders is een paar voorbeelden

groeten
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      welke handen bedoel je dan?
      geef anders is een paar voorbeelden

groeten
      Uh....
      Hierboven stond één voorbeeld ervan.
      Maar ik heb het gewoon over het algemeen..

PS: Je bent Bronze :O
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik snap 't niet helemaal, maar kan aan mij liggen. Je bedoeld dan de c/r bij de 77 hand? Dat is het enige dat ik zo kan zien en is op zich ook niet echt afwijkend. Zijn limp/call was niet goed, wat ook gezegd werd.
      Of de c/r op de flop goed was, is tegenstanderafhankelijk. Op 50NL moet je imo nog gewoon ABC poker spelen, maar als je een read hebt dat het een agro speler is, dan kan je best c/r proberen. In die hand is het helemaal makkelijk omdat hero niet de agressor is, wat bij SSS natuurlijk niet vaak voorkomt.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Argh, lol.
      Ik heb het niet over een specifieke hand.
      Ik heb het over het verschil tussen het Engelse gedeelte en het Nederlandse gedeelte.

In het Engelse gedeelte kijken ze heel anders tegen dit soort dingen aan.
      Ze wijken erg veel af van de theorie en dat ben ik niet gewend.

Nu was mijn vraag of meer mensen dat zo ervaarden en hoe ik daar het beste mee om kan gaan?
      Kan ik dat zien als een "betere" manier, aangezien het heel praktijk-gericht is?
      Of is dat een slechtere manier aangezien je op die lage limieten niet zoveel kan zeggen over wat Villain zou doen, aangezien het toch veel fish is.
      Of gewoon gebruiken als verbreding, maar m'n eigen spel volgens de theorie spelen?!
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik volg het engelse forum niet echt, dus ik kan daar geen uitspraak over doen. Je linkte die hand in je OP, dus nam aan dat het een voorbeeld was van wat je bedoelde...

Ik zou het iig niet als beter/slechter zien, maar als een andere manier (geen idee wat dan precies, maar ok :) ). Denk er dan gewoon zelf over na en bekijk dan wat jezelf het beste vindt. Zelf nadenken ipv klakkeloos overnemen wat iemand zegt is sowieso een goede instelling.

Edit: ik volg zelf meer de oude BSS SHK met call15, maar dat terzijde ;)
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Denk dat het engelse forum wat meer gericht is op hogere limieten waar ABC poker minder effectief word. Op lagere limieten werkt ABC poker het beste omdat mensen je vaak afbetalen. Op hoegre limieten zullen mensen het doorkrijgen als ej erg ABC poker speelt en zul je gewoon wat vaker "rare" dingen moeten doen om je image te veranderen en niet readbaar te worden.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Maar ze raden dus kennelijk aan om daarmee op de lage limieten al te beginnen..
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Kijk je moet het zo zien:
      de SSS zoals ze in de basic artikelen staat is zo gemaakt dat je eigenlijk risicoloos speelt
      Pokerstrategy doet dit zodat de mensen strategypoints verzamelen en zo verdient PS geld.
      als de coaches op het engelse forum iets zeggen zal dit wss wel een goede play/move/lijn zijn maar misschien tegenstrijdig met de basic artikelen

Feit is ook dat er niet zo veel SSS artikelen zijn omdat als je verdere artikels bekijkt (coaching review/duitse forum/contentweek) er al gauw ingewikkelde/moeilijke berekeningen bij zijn die voor beginners/noobs veel te ver gezocht zijn

Aangezien je al goud bent kan je gemakkelijk die artikels bekijken en gaan toepassen
      wiskunde is universeel, dezelfde hand op andere stakes geeft je evenveel equity, je moet echter wel kijken naar ranges en op de lagere limieten zijn de ranges van je tegenstander niet zo makkelijk te bepalen als op 50NL mbv pokertracker

Voorbeeld: stealen
      op de lage limieten wordt dit weinig toegepast omdat je als BU first in raist, de blinden vrij loose callen, wat het minder +EV maakt als op 100NL waar de mensen al ietsje tighter spelen
      dus kan je op de lage limieten mss beter niet stealen en op 100NL wel
      heb je echter pokertracker en heb je stats van de blinds die erop wijzen dat ze tight zijn kan je gerust gaan stealen omdat je nu meer weet.
      poker draait om informatie en hoe meer informatie je hebt hoe beter ;)

Je moet gewoon zien dat je een van de juiste plays doet, die van de basic artikelen is sowieso juist maar misschien is die van de engelse coaches/judges ietsje meer +EV maar wel veel moeilijker/geavanceerder

uiteindelijk beslis jij zelf hoe je speelt en is het de bedoeling dat je je eigen stijl ontwikkelt.
      Kijk maar naar Leo, ik weet nog toen ik zijn handen beoordeelde en hij is nu coach/beoordeelaar met zijn eigen aangepast spel.
      Hij heeft dit ontwikkeld door overal informatie te halen
      contentweek, duitse forum, artikelen, engelse forum, coachings, eigen berekeningen,...

Als je het engelse forum leest dan wilt dit zeggen dat je bezig bent met jezelf te ontwikkelen en te leren en dat is de bedoeling, meer leren zodat je beter wordt en de limieten omhoog kan klimmen

groeten
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Toch nog maar even een voorbeeldje:
      De Beoordelaar adviseert in deze hand om preflop te pushen na één minraise zonder callers.

Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar hij maakt toch een grapje hoop ik? ?(
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Toch nog maar even een voorbeeldje:
      De Beoordelaar adviseert in deze hand om preflop te pushen na één minraise zonder callers.

Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar hij maakt toch een grapje hoop ik? ?(
      hij heeft wel een punt daar,JJ is lastig uit positie te spelen omdat er sowieso overcards komen, dus kan pushen op een minraise mss ook werken
      dit wil natuurlijk niet zeggen dat gewoon 3-3,5x zijn bet raisen en flop pushen niet werkt denk dat je daar meer value uit haalt maar dan moet je ook bereid zijn om te pushen met bvb. 1 overcard

groeten
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Hmm.... I see.
      Ik zal het als verbreding gebruiken dan.

Vreemd vind ik wel dat die topic-starter in the topic-naam heeft staan "Right SSS Play?"

Maar ze zijn daar dus meer gericht op de hoge limieten en adviseren dus om op de lage limieten ook zo te spelen.

Ik denk dat ik zelf gewoon maar vasthoud aan de theorie.
      Zit er overigens wel aan te denken om het preflop-raise systeem beetje aan te passen. Dus late position 3.5BB en blinds 3BB.

Zijn er meer die dat gebruiken nu?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      late position is gebruikelijk om 3,5bb te raisen, zo worden je steals goedkoper
      in de blinds zou ik juist meer raisen, je zit uit positie en wil minder callers if u know what i mean

groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik denk dat je het verkeerd leest, het is niet dat hij het adviseert te pushen. Hij zegt dat je ook kan overwegen om direct te pushen omdat je committed bent op de flop.
      Dat is op zich gewoon een andere lijn die je kan nemen. Persoonlijk denk ik dat een normale raise en push op de flop meer winst geeft op de lange termijn. Maar je kan dus ook pushen. Het ligt aan je eigen speelwijze en aan je tegenstander welke je dan kiest.

Met die raise size bedoel je first in? Dat doe ik zelf ook, minder callers krijgen doet er dan niet zoveel toe. In een SB vs BB stealsituatie, raise ik in principe ATC, afhankelijk van stats. Daar wil ik ook niet teveel voor investeren en je krijgt zo ook meer actie op je goede handen.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Uhm, ik ben even in de war.
      Vanuit late position dus 3.5BB, maar vanuit de blinds nou 3BB of juist meer zoals Timothy zei?!

Of haal ik nu dingen door elkaar.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      blinds iets meer als er veel limpers zijn imo
      bij bb-sb kan je evt ietsje minder doen om je steals goedkoper te maken
      maakt niet uit wat je doet zolang je maa evenveel raist met elke hand ;)

groeten
    • 1
    • 2