AJo 5NL

• basstripper
      basstripper
      Bronze
      Titan Poker "TURBO" Santiago 0.01/0.02, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button Button ($1.68)
      SB [color:#C00000]SB ($5.41)[/color]
      BB [color:#C00000]Hero ($1.96)[/color]
      UTG ($2.92)
      UTG+1 ($4.98)
      MP MP ($4.20)
      CO-1 CO-1 ($0.28)
      CO ($2.32)

Preflop: Hero is in the BB with J :spade: A :club:
      2 folds, MP raises to 0.04, CO-1 calls 0.04, 1 fold, Button calls 0.04, SB calls 0.03, Hero calls 0.02.

Flop (0.20) 5 :diamond: Q :diamond: K :club:
      SB bets 0.05, Hero raises to 0.17, 3 folds, SB calls 0.12.

Turn (0.54) J :diamond:
      SB checks, Hero bets 0.54, SB calls 0.54.

River (1.62) T :heart:
      SB checks, Hero bets 1.21, SB calls 1.21
      Results:
      SB shows Tc Qs
      Hero shows Js Ac

Hero wins 4.04 with A straight, Ace high

goed gespeeld?
  • 11 antwoorden
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Fold preflop, AJ speelt niet goed OOP in een multiway pot.

As played fold ik 'm op de flop.
      anders check behind op de turn
      bet river (ofc).
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Pfff, AJo vanuit de BB spelen in een 5way pot is niet echt aangenaam...

Anyway, zoals gespeeld: uw raise op de flop is niet goed. Je hebt enkel een zwakke straight draw en een overcard terwijl ook nog een flushdraw ligt. Aangezien je geen ruiten meer wil zien op de turn en ik ook niet denk dat je met een A op de turn de beste hand zal hebben heb je hier eigenlijk maar 3 outs imo. Neem daarbij het feit dat er nog 3 mensen achter u komen...

Raisen in hier geen juiste optie.

Turn speel je ook super slecht imo. Er zijn hier 2 draws die vervolledigd kunnen zijn en jij zal dan een beetje de pot betten met middle pair... Gewoon check behind voor potcontrol.

River is wel goed, een check/call op turn en check op river van de SB duidt niet echt aan dat ie een flush gehit heeft. Hier kan je dus wel valuebetten.

Besef wel dat je hier veel geluk had om nog die pot binnen te halen.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Call preflop pot 20ct! ofzo en voor 2 ct kun je erin deelnemen ->potodds en dan is aj meer dan genoeg. Flop AJx rammen en straat ook. A mb raise. afh. van reads.

Raise flop? fold! gutshot... kracht van je hand is veels te laag. Al vergroot dit je winkansen zeker, maar je speelt niet 1 hand in je leven. Best raar dat er niemand achter je over the top kwam die toevallig KQ vasthield.
      Maar hier moet je geen grote pot willen spelen. Opzich valt call voor 1 straat nog te verdedigen (Sinds je pot odds/ implied odds sjiek zijn), maar dan moet je zeker weten dat die lui achter je niets doen en dat heb je niet. Plus dat hij de turn nog weleens checkt en die heb je ook niet.

Als iedereen bij een call dan had gefold, zou je evt de turn kunnen raisen sinds het HU is en er ook helemaal geen kracht uitstraalt. Maar dat is als je fold equity zou hebben bij hem maar die heb je bijna nooit op NL2 -> sinds 5 ct in 20 ct pot natuurlijk een marginale hand represent. (beware sommige lui die doen dat weer express, maar dat zijn er niet veel op nl2) Dus dan zou je weer uitkomen op callen mits je nog steeds de potodds krijgt voor de T en heel misschien de J. Door geluk trek je aan het langste eind, maar je verliest dit gewoon te vaak.

Moet je wel weer prijzen om die riverbet hahaha daar haal je echt veel uit. Iedere A en 9 verslaat zijn hand en hij preseert het om te callen.
      Dus dat is wel heel erg pretty aan deze hand.
      Naar mijn inziens is het preflop goed, flop/turn lelijk en river sweet. Hele nette bet haal je eruit.
      GL

ah gatver ik las net ook nog een flushdraw <- clear fold flop!
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Je pot odds klopen niet hoor... je krijgt hier 1:10, maar je gaat niet vaak genoeg 2pair of een straatje floppen (of zelfs krijgen) om dit (OOP) te kunnen spelen.

Zonder 2pair of straat is AJ imo waardeloos in een pot met 5 man.
    • basstripper
      basstripper
      Bronze
      oke :(
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Relax man, hier moet je niet droevig komen doen :D

Met onze eerlijke mening ben je het meest geholpen, als je die niet wilt moet je dat maar ergens vermelden (bv. in de titel vermelden "suck up to me" ofzo)
    • basstripper
      basstripper
      Bronze
      nee, ik ben hartstikke blij met jullie mening. het is gewoon jammer omte horen dat je het toch niet zo goed hebt gedaan als je dacht, dat is meer het punt... maar goed je leert met vallen en opstaan he :)
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      preflop raise of fold. zelf zou ik hier folden omdat je op 5NL totaal geen fold equity hebt. en AJo wil je niet OOP spelen in een 5 handed pot.

zoals gespeeld
      fold flop
      check/fold turn
      check/fold river. bottom pair is in een 5 way pot nooit goed. en tegen 5 tegenstanders bluffen op zo een flop is gewoon niet zo slim, zeker op 5NL. de kans is erg groot dat iemand hier een K heeft of een flushdraw. Op 5NL word je misschien zelfs gecalled door een queen.
    • basstripper
      basstripper
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      check/fold river. bottom pair is in een 5 way pot nooit goed. en tegen 5 tegenstanders bluffen op zo een flop is gewoon niet zo slim, zeker op 5NL. de kans is erg groot dat iemand hier een K heeft of een flushdraw. Op 5NL word je misschien zelfs gecalled door een queen.
      CHECK/FOLD?! ik hitte een straight voor het geval je het niet had gezien :)
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Edit: foutje je zit in postitie, je kan hier een value bet maken op de river. ongeveer 1/2 pot is goed. denk niet dat iemand je called als je pot bet tenzij je verslagen bent.

ben niet echt scherp vandaag :(
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Het is nogal zwak om AJ te folden als je slechts 1 extra big blind moet callen en dus pot odds krijgt van 9:1. Je kan dus callen, maar een betere play zou hier zijn: reraisen! Er ligt zodanig veel dead money in de pot, en de originele raise kwam slechts uit MP, dus zijn range is breder. Ik zou hier een grote reraise maken preflop, en zelfs indien ik gecallt word heb je nog steeds een hand met TPTK potentieel. In een dermate grote pot moet je minder bang zijn om geoutplayed te worden, want de meeste mensen spelen zeer straightforward in grote potten.

De flopraise is op z'n zachtst gezegd marginaal, check/fold gewoon. Je hebt wss slechts 3 outs, misschien 5.