NL100 SH - top pair medium kicker op paired board

• Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      0,50/1 No-Limit Hold'em (5 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with J:heart: , Q:diamond:
      2 folds, BU raises to $3,00, Hero calls $2,50, BB folds.

Flop: ($7,00) 6:club: , 6:spade: , J:diamond: (2 players)
      Hero bets $5, BU calls $5,00.

Turn: ($17,00) 4:diamond: (2 players)
      Hero checks, BU bets $10, Hero calls $10,00.

River: ($37,00) 8:diamond: (2 players)
      Hero checks, BU checks.

Final Pot: $37,00

Had ik hier op de river kunnen raisen/blockbetten voor value? Of representateert villain hier een betere hand en is de check dus verstandig?
  • 5 antwoorden
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Deze fold ik preflop, JQo is een te marginale hand om uit positie te spelen.

Check-call op de turn lijkt me wat zwak, daar krijg je geen info door. Hier zou ik opnieuw betten, als je gecalld wordt alleszinds checken op de river, evt. callen als hij niet te hard bet.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      hij speelt wel shorthanded dus handwaardes gaan omhoog.

maar dan is JQ uit positie te zwak, aangezien je hier voornamelijk voor een geflopt straatje of iets anders sterk gaat.

je flop bet is naar mijn idee wel goed. heeft hij iets gaat hij er wel overheen.

je check op de turn voor pot control kan, alleen speel je uit positie en dat maakt het dat je lijn zwak wordt.

check op de river is prima. value haal je er denk ik niet meer uit. met wat voor handen die jij verslaat gaat hij nog een bet callen.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      met j/qo een raise OOP callen preflop vind ik niet goed, ook niet shorthanded.

Ik zou op de turn een blockbet maken, ook wil je een eventuale backdoor flushdraw slechte odds geven. een bet van $5 is hier genoeg om een FD de verkeerde odds te geven en dient etevens als blockbet. als je dan geraised word weet je waar je staat en kan je folden. nu moet je een turnbet en een riverbet callen. check voor pot control is niet heel slecht omdat hij op de flop geen agressie heeft getoond en er een redeijke kans is dat hij de river checkbehind speelt, maar het geeft ook veel zwakte aan en lokt uit tot een bluf.

zoals gespeeld op de turn zou ik op de river een blockbet maken. ik denk niet dat hij heir vaak check-behind speelt. maar je hebt wel showdown value dus je kan eigenlijk niet folden op een redelijke river bet van $20. Ik zou hier zelf $10 betten. als je dan geraised word ben je gewoon beat en kan je folden.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      fold preflop, QJo is dikke trash tov een raise.

zoals gespeeld bet ik turn opnieuw, als hij TPTK heeft zal hij hier wel raisen en kan je makkelijk folden...
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Fold preflop.

Donkbet op de flop is ok, turn kan je opnieuw betten afhankelijk van enige reads op Villain. Check/call is echter ook ok.