42

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      kan ik de call op de river maken of moet ik hem gewoon wegleggen, omdat in zo`n multiwaypot er altijd wel een hogere flush zit.

$0.15/$0.30 No Limit Holdem
      PokerRoom
      7 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($29.53)
      UTG+1 ($32.24)
      MP ($9.70)
      CO ($11.23)
      BTN ($22.18)
      SB ($15.14)
      BB 4 2 ($30.00)

Pre-flop: ($0.45, 7 players)
      2 folds, MP calls $0.30, CO calls $0.30, BTN calls $0.30, SB calls $0.15, BB checks

Flop: 6:spade: T:spade: 3:heart: ($1.50, 5 players)
      SB checks, BB checks, MP checks, CO checks, BTN checks

Turn: 7:spade: ($1.50, 5 players)
      SB checks, BB checks, MP bets $0.30, CO calls $0.30, 1 fold, SB calls $0.30, BB calls $0.30

River: 2:club: ($2.70, 4 players)
      SB checks, BB checks, MP bets $1, 1 fold, SB folds, BB calls $1

Final Pot: $4.70
  • 11 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Beter zelf betten op de turn, of check/raisen, maar met check/call zal je geen informatie krijgen... imo
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      maar voor zo`n kleine pot zag ik het nut van checkraisen niet zo in.

wat moet ik nou met info. die wordt veel te duur op die manier lijkt me. de uiteindelijke pot is nu 4,70.

als ik had gecheckraiset was de pot als iemand anders ook een flush had gehad veel groter geworden.
      en heeft niemand wat dan pik ik hem daar al op.

maar in beide gevallen investeer ik denk ik meer om minder terug te krijgen.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Wat als er een zwaardere bet komt op de river? Call je dan nog? Wat als de board nog paired of er nog een spade komt op river? Hoeveel ben je bereid dan nog te callen?

Ik heb gewoon liever zelf controle over de tafel dan zo passief te spelen. Niet dat ik zeg dat het slecht gespeeld is, het is gewoon anders dan hoe ik ze zou spelen...
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Turn zelf betten of check-raisen, river opnieuw betten.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      mwha als je echt het gevoel hebt dat er nog een flush out is, ben je met call goed af voor potcontrol zo blijft de pot klein, maar 30ct is echt het minimale. Is lijkt mij een a van schoppen en anders wel een K en een wat lagere van andere soort. A9 ofzo?

Ik kan me niet voorstellen dat je deze hand verloren hebt door een hogere flush gezien het lage betten. Maar tuurlijk call river. zelfs al paart het bord en het blijft 3 BB wat hij inzet.
      Als hij reraised de turn op jouw checkraise weet je wel waar je aan toe was die hand, maar heb je niet de resultaten gezien en is dus wat onbevredigend. Nu heb je wel je showdown. Tegen een idioot die telkens maar wat doet, zou ik wel zeker raisen.
      Wat waren de results trouwens? Vind de riverbet echt te laag voor een hogere flush.. moet haast wel bluf zijn of wat marginaals.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      KQ of spades
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Slechte riverbet van hem dan, die kan zeker wat hoger dat het lijkt op een bluf.

dus wel goed gespeeld, ook zeker een goede call op de river. Tis een te kleine bet en je hebt zeker waarde. Bij twijfel de pot klein houden denk ik altijd maar. Bij de gegeven lage actie never fold.

is lastig om ook geld in te krijgen als jij een goede flush als A9 of KQ in dit geval hebt en er is op de flop niets gebeurt... ik bedoel.. hoeveel bet je indien je de flop had gecheckt? (ik had de flop gebet hgstwrs) De turn en jij had KQs -> bij een vrij hoge bet is de kans te groot dat iedereen fold. Gek dat hij op de flop al niet wat onderneemt.

Nh
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      flush vs. flush is een cooler... mag je niet tegenhouden om je geld erin te knallen.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      vind ik erg kort door de bocht in een 5way unraised pot.

ik heb hier heel vaak iemand horen zeggen don`t go broke in een unraised pot.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      Ik vind het twijfelachtig... Als je echt sterk het vermoeden hebt dat er nog een flush uit is verkies ik echt voor call, als het de hele tijd al rommelig is zou ik hem denk ik raisen. Weet je direct waar je aan toe bent. Probleem bij een reraise, wat dit ook zou zijn - dat het een flinke pot gaat worden en ga jij dan folden? En kan je dat ook? Dat is een enorm lastige situatie! Want dan krijg je een flinke riverbet en die kun je dan haast niet meer folden denk ik. gegeven dat je geraised hebt en met zijn raise weet je haast wel dat je beat bent, maar de pot is dan al zo groot.
      Plus iedereen weet wat je hebt door te checkraisen, dan krijg je all fold en anders ben je meestal beat.
      stel even
      Flop check all
      turn check bet 30 call call jij raised hem naar 1.50 ofzo. Hij called, river OOP value bet? hij reraised hem dik... call?
      Of anders hij reraised hem direct naar 6 dollar... hero?? Ik zou me niet meer prettig voelen bij mijn 42 van Schoppen. Die bluft niet meer. maar het is onbevredigend om je flush te folden.

Ik begrijp die tegenstander niet goed in het vlak van - de A van schoppen gaat nu callen als die er is. en met een vierde schoppen is het lastig met KQs met veel tegenactie. ze checkraisen je meestal toch niet op de turn met dat board.
      Blijft lastig..

Ik vind deze manier van potcontrol wel goed zo. Bij twijfelachtige handen moet je niet zon joekel van een pot. Ik vind het nice played, beetje def up soms.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Flop is een easy potsize bet, je hebt een flush dus betten voor value.

River idem.