10/9s op 9/A/A board in de 100K

• NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      $10 $1
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG k4lif2303 (26479)
      UTG 1 jalla79 (16414)
      MP1 Perico4 (17776)
      MP2 eBo226 (27755)
      MP3 Nose Knows (25626)
      CO Hero (12314)
      BTN lettieri (13802)
      SB AUBAGNE13400 (30454)
      BB loutchani (29442)

Blinds: 400/800 Ante 75

Pre-flop: (1875, 9 players) Hero is CO T:heart: 9:heart:
      3 folds, 1 fold, Nose Knows calls 800, Hero raises to 2400, 2 folds, loutchani calls 1600, Nose Knows calls 1600

Flop: 9:spade: A:club: A:heart: (8284, 3 players)
      loutchani checks, Nose Knows checks, Hero bets 3200, loutchani raises to 6400, Nose Knows folds, Hero goes all-in 9839, loutchani calls 3439,

Turn: T:diamond: (27962, 2 players)

River: 5:spade: (27962, 2 players)

Final Pot: 27953

had ik moeten folden op de checkraise? villain had 25(VPIP)/15(PFR)/1.5(AF) stats
  • 14 antwoorden
    • duder113
      duder113
      Bronze
      ik denk wanneer je hier denkt de beste hand te hebben je all in gaat na de flop?
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Fold na zijn raise.. Waartegen kan je winnen?
      Als 2 mensen callen preflop, en de 1e achter je minraist je dan ben je heel vaak geklopt..
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Vond de minraise heel erg op een bange resteal lijken. zo van: Ik weet dat je bluft, maar ik durf eiegnlijk niet te veel in te zetten voor als je toch niet bluft. vandaar mijn all in. Ook zou hij hier een lager PP kunnen hebben. TT+ lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij me dan preflop zeker had gereraised. ik zit hier dus of tegen een aas, of tegen een lager PP, of tegen een resteal. waarvan de laatste mij het meest logisch leek. vandaar dat ik callde.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      fold preflop, je implied odds zijn volgens mij te weinig om deze hand profitabel te kunnen spelen met deze blinds. (M<10)
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      door die caller wordt het minder profitabel om te stealen.

de small en big blinds krijgen zo betere odds.

op de flop hangt het toaal af van je reads. maar tegen 2 spelers weet ik niet of een bet goed zou zijn.

zijn checkraise is wat mij betreft erg sterk, maar ik betwijfel ook of je nog weg kunt.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Imo fold preflop, zoals gespeeld... checken op de flop. Twee redelijke bigstackers limpen mee preflop, dit doen ze vaak met Ax. Zoals nu gespeeld, alleen betere handen zullen je bet raisen en dan je push daarop callen. Je maakt het je eigen veel te moeilijk op een moeilijk board.

Als je de pot gewonnen hebt dan speelde villain wel zeer slecht :) .
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik vind 9/10s helemaal geen slechet ahnd om mee te stelen. Je hebt in deze fase genoeg fold equity en ik had een behoorlijk tight image. met 25BB kan je niet wachtten op aq+ of een PP je zal gewoon wat potjes moeten stelen wil je verder komen.

Mijn vraah zat meet in mijn flopspel. ik zet hem hier niet op een hoge ace omdat hij preflop redelijk loose is en met veel handjes raist. dan kan je er vanuitgaan dat zijn reraise range ook redelijk groot is. Hij heeft hier dus of ace/rag of een lager PP. Door die minraise zette ik hem niet op een aas. en dus blijft hier een laag pp over. (of een bluf natuurlijk). Mijn vraag is eigenlijk zit er een fout in deze redenatie?
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Ik vind 9/10s helemaal geen slechet ahnd om mee te stelen. Je hebt in deze fase genoeg fold equity en ik had een behoorlijk tight image. met 25BB kan je niet wachtten op aq+ of een PP je zal gewoon wat potjes moeten stelen wil je verder komen.

Mijn vraah zat meet in mijn flopspel. ik zet hem hier niet op een hoge ace omdat hij preflop redelijk loose is en met veel handjes raist. dan kan je er vanuitgaan dat zijn reraise range ook redelijk groot is. Hij heeft hier dus of ace/rag of een lager PP. Door die minraise zette ik hem niet op een aas. en dus blijft hier een laag pp over. (of een bluf natuurlijk). Mijn vraag is eigenlijk zit er een fout in deze redenatie?
      T9s is idd niet zo slecht om te stealen.. als er geen actie voor je geweest is. Imo is 25 BB nog meer dan genoeg om te wachten op een degelijke hand. Ivm preflop, tegen 1 tegenstander kan ik je redenatie nog een beetje volgen..
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Preflop had ik er zeker en vast mee proberen te stealen.
      Ik snap wel dat je denkt dat hij restealt maar er zat nog iemand achter hem. Minraisen zonder hand tegen een preflop raiser en met iemand achter hem is heeel riskant..
      Volgens mij zit je hier vaker tegen Ax dan een bluf.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      fold preflop. Waarom? Omdat je committed bent op je c-bet. Of je steelt hangt ook af van je stack size, en met deze stacksize stelen is -ev, omdat je niet committed wil zijn op je c-bet met 10 9s. Met andere stack-blind verhouding kun je makkelijk stelen met 10 9s, maar nu zijn je reversed implied odds niet goed. As played bet ik de flop 4k, en fold ik toch op zn reraise, ondanks dat mn halve stack er dan al inligt. Ik zie gewoon niks waartegen je voorligt hier, behalve een paar unlikely slechtere negens.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ja ben het hier helemaal met je eens nick :D . ik schrijf het nog even in mijn eigen woorden op, want ik kan je uitleg hier verkeerd opgevat hebben.

Peter/Maarten/schelles:
      je moet hier juist op een redelijk handje wachten om te gaan pushen, en als je met speculatieve handen raised en mist (waarop de kans heel hoog is) ben je committed en lig je er zeer waarschijnlijk uit. de hoeveelheid die je moet investeren om de flop te zien is gemiddeld groter dan wat je eruit krijgt als je een keertje hit, dus -EV.

dus: de hoeveelheid die we moeten investeren om onze straight / flush te hitten (BB x aantal missers) is gemiddeld hoger dan wat we eruit halen (stack x 2) aangenomen dat we dan verdubbelen. In deze situatie is het nog veel erger omdat we een raise voor ons hebben, en last hebben van de reverse implied odds. we kunnen niet zoveel winnen als we hitten maar veel verliezen als we half hitten (zoals hier), omdat we dan bijna noodgedwongen moeten pushen. (ben geen expert op dit gebied maar volgens mij bedoel je dit right?)
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Jehebt gelijk, zo ben ik de vorige keer ookal uit de 100k gevlogen. een semibluf preflop. en dan de flop wat hittenwaardoor ik comitted ben na een cbet. dit is geod om te weten voor de volgende keer.

-peter
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      het is -ev omdat je jezelf commit op je c-bet, niet omdat 10 9s sowieso -ev is om te raisen hier. Met 16bb of minder bet/fold ik niet meer. Als ik dan raise, dan call ik ook een push. Met 10 9 s kan dat eigelijk niet je bedoeling zijn geweest, om een reraise te callen, dus dan zou ik het preflop folden.
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Ok nicks, thx :)