Mijn eerste Live toernooi

• LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Zoals bekend zijn er vandaag een aantal van ons wezen pokeren in de omgeving Arnhem. Het was mijn eerste live toernooi dus ik begon erg zenuwachtig. Iedereen krijgt 15k chips en de eerste kaarten worden gedeeld.

Met bibberende handjes krijg ik al heel snel JJ, ik wordt gecalled preflop maar de flop is 9 high en op mijn contibet word gefold.

2e hand krijg ik AQo, ik raise, wordt gecalled door een echte donk. Wederom een ongevaarlijk board, dus ik bet nogmaals, maar nu wordt ik geraised. Ik denk even na en call. turn verandert weinig, dus ik besluit nog een keer te vuren. Ditmaal met succes, na lang tobben besluit meneer te folden en vraagt of ik AK heb. Ik vertel hem vrolijk dat ik AQ heb en hij trekt een zuur gezicht.

Nu zat ik al vrij vroeg met 22k chips. Dat gaf me een stukje rust en de bibberende handjes verdwenen langzaam aan.

Kort daarop krijg ik AA, ik raise uiteraard, maar wordt gecalled door 3 spelers. de flop is vrij ongevaarlijk maar er ligt wel een straight draw. Dus ik maak een potsize bet. En er word allom gefold.

Na een aantal rondjes, een pauze en wat blindjes stealen, krijg ik TT op de button. Voor mij gaat een shortstack (9k) all in, en ik call hem dan ook meteen.
      Ik hit mn set op de flop en neem afscheid van mijn eerste slachtoffer in een live toernooi :D dat voelt goed! Stack ondertussen gegroeid naar 34K, ver boven gemiddeld.

Even later wordt de tafel opgesplitst. En daar was ik niet echt blij mee. Maar goed, ik heb nog voldoende chips om rustig door te spelen. De blinds waren wel all 750/1500. en er zaten een aantal shortstacks achter me. Ik blijf echter tight spelen en mijn stack slinkt tot zo'n 28K.

Nu krijg ik 9To in late positie, een shortstack met zon 6k gaat all in, en ik call. Ik had alleen niet in de gaten dat er achter me nog iemand in de hand zat die al had gecalled en die gaat ook allin, ik moet nog 6k bijleggen dus ik moet hier wel callen. De eerste showed 8T, de 2e laat AQ zien. Ik ben dus niet zo blij.... Er valt een 8 op de flop dus die gast was zijn chips al aan het tellen. Máááár, de river brengt een 9 en ik win de hand.
      Op tafel wordt een beetje gemompeld hoe slecht ik die hand wel niet speelde, en ergens hadden ze ook wel gelijk. Omdat ik niet had gezien dat al iemand de BB had gecalled.

Nu zit ik met over 40K chips, en ik krijg wat advies van dopedopey, namelijk first in any 2 cards raisen. Dus dat doe ik. De blinds zijn inmiddels 1000/2000, met 200 ante. Ik heb de grootste stack aan tafel, er zitten een aantal shortstacked links van me dus ik gebruik positie en stack. het neemt echter wel het risico mee dat je tegen een monster aanloopt, maar goed, ik kom om te winnen en ik was goed op weg.

Dat loopt even lekker, en ik pik een aantal potjes achter elkaar op todat ik wordt gecalled, en mevrouw toont AA. Niks aan de hand, ze heeft nog maar 9K dus dat kan ik wel hebben. ik heb J4s dus ik heb outs. Helaas hit ik ze niet.

Maar ik zit nog steeds rond 40K dus ik ga door met raisen, wel iets voorzichtiger nu, any suited, en any face cards. En nog steeds word er meer gefold dan iets anders, dus ik blijf leuke potjes oppikken. Ik heb K9s en wederom gaat madam all in, ik moet nog 5k bijleggen dus dat doe ik dan ook... Ze toont AK dus ik ben niet zo blij... wederom geen hulp dus madam verdubbelt weer door me, dit keer kost het me 14K dus ik neem een stapje terug.

Vrij snel krijg ik JJ, er wordt voor me geraised door een sterke spelen. Ik reraise natuurlijk en na lang tobben besluit hij all in te gaan. Ik call... Hij toont ATo. De flop brengt een T, de turn helaas een A. 2 pair wint. En nu krijg ik buikpijn.. hij had ruim 30K dus mn stack is geslonken naar zon 18K en de blinds zijn inmiddels 1500/3000. 300 ante. Dit is dan ook de hand waar ik het meeste van baal, ik speelde me omhoog door mensen onder druk te zetten, nu heb ik een echte hand en verlies ik hem tegen een redelijk grote stack :(

Tot mijn groote vreugde krijg ik meteen AA, Koekieman van ons forum zit rechts van me en raised. Ik ga natuurlijk all in, en hij called, maar hij is er niet blij mee. Hij toont AK dus ik heb hem dominated. Er komt nog wel een K op de flop maar verder krijgt hij geen hulp meer.

Ik heb dus weer een stack van zon 40K en kan weer ademen, maar niet lang. Aan tafel zitten nog 7 man, waarvan 3 shortstacks achter me, dus ik blijf druk zetten.
      ik kom nog 2x met AJo, en KQs tegen AA en AK te zitten, weliswaar beide spelers waren shortstacked dus ik blijf met zo'n 29K zitten. blinds zijn hier 2000/4000 dus ik heb wat hulp nodig van de kaarten!.

Wederom worden de tafels opgesplits en ik zit bij de laatste 18! blinds zijn nu 2500/5000 met een ante van 500, dus dat gaat rap. Meteen krijg ik 55 en ik besluit all in te gaan, ik wordt gecalled door AK en die hit zijn K op de flop. Hij had echter nog maar 10K chips dus ik houd zon 16K over.

Kort daarnaa krijg ik AQo en wederom ga ik all in, ditmaal wordt ik gecalled door dezelfde speler met A9o, en ik win mijn chips weer terug. Na een rondje blinds en ante blijf ik over met 20k en ik vind A9o op de button. Dus ik ga weer all in. Ik wordt gecalled door iemand met pocket 88, en die hit zijn set op de turn. Ik heb nog een OESD maar die krijg ik niet meer.

Einde toernooi op een leuke 14e plek, van de 51.

Helaas heb ik er in de laatste 2 uur, 2x tegen AA, 2x tegen AK en 3x een coinflip verloren. Dus er had meer ingezeten ben ik van overtuigd. Geen beginnersgeluk helaas :P

Al om al ben ik erg tevreden, dit is de eerste keer dat ik live poker. Ik begon letterlijk met trillende handen, maar kwam langzaam aan tot rust en ik begon steeds beter te spelen. 1 hand had ik geluk op de river, mijn beste hand is een setje tienen geweest. Dus het resultaat mag er zijn :D Ik ben dan ook erg trots. Met wat geluk was de FT zeker in zicht. Maar ik ben nu al blij genoeg :D

Het was duidelijk dat ik aan online poker gewend ben, en heb dat ook meerdere malen laten blijken :P
      Regelmatig moest ik erop gewezen worden dat ik de blinds moest posten, en na een grote pot gewonnen te hebben was ik zo druk bezig met mn chips te stapelen dat ik de volgende hand mijn kaarten niet aan de dealer terug gaf :P Die zat met een brede glimlach te kijken hoe druk ik bezig was met tellen :P iedereen lachen... En ik melde dan maar, ik heb nog nooit live gespeeld!
  • 40 antwoorden
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      live spelen is altijd wel zo lekker, jammer dat er zo weinig "legale" tournooien zijn met een wat lagere BI en fatsoenlijke blindsstructuren ( HC blindsstructuur is ook al niks dusja)
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Maar iig leuk om te lezen, dat je een leuke dag hebt gehad! :D Goed resultaat moet IK zeggen ;) Hahaha, we zien elkaar weer snel terug aan de tafels ;)
    • koekieman1
      koekieman1
      Bronze
      LOL goed gespeeld lurker.Leuk stukje.
    • koekieman1
      koekieman1
      Bronze
      Was wel effe enn zuur moment van mij trouwens die AK tegen AA. ;)
    • selgae
      selgae
      Bronze
      Toch leuk gespeeld Lurker en de volgende keer ben ik er ook bij ;)
      Op naar de zondag dan maar.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      ja David, goed gespeeld gast, volgende x wel meteen in de goede auto instappen he ;)

Jammer dat je tegen mevrouw uberdonk 2x tegen een monster aanloopt, maar toch goed gestolen!
    • ironlefty
      ironlefty
      Bronze
      Yo lurker,

Nice post. Kan me idd die dikke continueation bet goed herinneren zit ik dan met AK :spade: tegen jouw JJ goed gespeeld btw.

Dit was tevens mijn 2e live toernooi en ik geef toe dat 1e handje dat ik speelde was niet goed voor mijn bpm :D :D .

Ik had me voorgenomen erg tight te spelen en dat heeft erg goed voor me uitgepakt. De handjes die ik speelde speelde ik erg aggressief en met die tacktiek wist ik uiteindelijk de FT te halen.

Had bij voorbaat tegen roycus lopen blaten dat ik ten tijde van de bubble erg loose aggressive zou zijn en daarmee hopen de blinds op te pikken, maar daar had ik de balls niet voor :rolleyes: :rolleyes: . Dus ging ik toch maar verder met mijn huidige spel. Dit werkte voor mijn gevoel toch het best. Heb nog wel een moment van tilt gevoelt waarbij ik op de tafel sloeg en de winnaar van het toernooi besmeerde met cola ?( nogmaals mijn excuses.

Maar al met al zeer tevreden met mijn 4e plek.

Nog even een knipoog ;) naar de organisatie die de zaakjes goed voor mekaar hebben. Ik kom hier zeker terug.

Groeten,

Peter
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Is goed hoor Ironlefty..... je kwam aan de FT op mij een beetje angstig over, die read klopte dus wel

je hebt toch een mooi bedrag gewonnen
    • roycus
      roycus
      Bronze
      En al met al een goed resultaat Peter! Mooie prijs en lekker gespeeld :)

Maarruh 2de Livegame? of 2de grotere live toernooi?? ;)

10 augustus, dan is er toch weer zo'n dansfeest??? :D
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      dan kom ik iig weer, was goed verzorgd allemaal
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      netjes lurker voor mij was het ook de eerste keer live.
      is me erg goed bevallen.ik ben als 13de uitgestapt.op naar de volgende keer>(als ik dan kan en/of mijn vrouw)
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Mystique4All
      netjes lurker voor mij was het ook de eerste keer live.
      is me erg goed bevallen.ik ben als 13de uitgestapt.op naar de volgende keer>(als ik dan kan en/of mijn vrouw)
      Ik heb tegen mijn vrouwtje inderdaad ook gezegd, dat ze een keer mee moet spelen. Alleen voor het eten en de sfeer is het al de moeite waard :)
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      ik sna pniet dat jullie allemaal eerder zijn gestopt mensen

het was echt nog heel gezllig tot het eind;)
    • koekieman1
      koekieman1
      Bronze
      Uuuh by the way dat donk vrouwtje :rolleyes:( was inderdaad niet weg te krijgen),werd wel 4 of 5de en was al vaker in de prijzen gekomen.?????
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      was dat zo'n donk dan? Ik heb alleen op het eind bij haar aan tafel gezeten toen ze short was

Ik vond die grapjes tegen haar over "op de stier" wel heel grappig
    • koekieman1
      koekieman1
      Bronze
      Nou ik vind van niet dus ,ze kreeg de juiste kaarten op de jiuste momenten
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      dus je vindt haar geen donk?
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ze was wel agressief, of het roekeloos was weet ik niet want ik heb niet bij haar aan de tafel gezeten.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      wat ik wel mooi vond aan mijn 1e tafel was zo'n gast die zwaar zat te tilten, omdat hij een hele dikke pot verloor tegen K3s

Ik kom met hem in positie met AJs tegen zijn gelimpte (!?!?!) QQ te zitten en de flop geeft helemaal niks, maar wel 2 flushkaarten (niet de mijne), ik bet, hij minraist, ik call. De turn geeft een 3e flushkaart en hij bet echt halve pot ofzo. Ik denken, denken, denken: BAM reraise hem keihard 3 keer.... geen grappen. Hij denkt heel lang na....... en hij fold, zijn QQ opengooiend. Ik toon mijn kaarten niet en begin hem te plagen. Die gast plofte zowat.

2 handen later ofzo, krijg ik QQ, ik raise 4 x de BB, shortie gaat alling, ik hoef nog maar 1 BB bji te leggen, call. QQ tegen AQo, ik win...

Ik tegen die tilter.... kijk zo moet je QQ spelen;)

heerlijk man