FR .25/.5: 22 playing the maniac

• MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      0,25/0,5 Fixed-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with 2:heart: , 2:diamond:
      UTG+2 raises, MP1 folds, MP2 3-bets, Hero calls, 3 folds, BB calls, UTG+2 caps, MP2 calls, Hero calls, BB calls.

Flop: (16,40 SB) 8:diamond: , J:spade: , K:heart: (4 players)
      BB checks, UTG+2 checks, MP2 bets, Hero raises, 2 folds, MP2 3-bets, Hero calls.

Turn: (11,20 BB) 3:diamond: (2 players)
      MP2 checks, Hero checks.

River: (11,20 BB) 5:spade: (2 players)
      MP2 checks, Hero checks.

Final Pot: 11,20 BB

MP2 is een maniac in deze hand heb ik geprobeerd dit uit te buiten. Doe ik het zo goed?
  • 4 antwoorden
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      FOLD PREFLOP 22 = rubbish, zeker met die UTG+2 raise. Ik speel hem alleen zonder andere tegenstanders tegen een maniac.

Raise op flop wel mooi om toch te isolaten tegen de maniac.

Maar waarom bet onze maniac niet op de turn en river? Weet je zeker dat het een maniac was? En zo ja, waarom bet jij dan niet? Als het een echte maniac is, moet hij hier nu wel met een high-card zitten nu hij niet meer bet en daarom moet jij dan zeker de turn betten om value te halen uit je hand, voor de fold equity en free showdown.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      22 moet je gewoon preflop folden hier, ook al is hij een maniac. Je moet zelf niet als een maniac gaan spelen omdat hij er 1 is. Zorg dat je preflop een voordeel hebt over hem en speel gewoon je sterke handen heel hard. Slechte handen gewoon folden.

Op deze flop kun je eigenlijk niet check/raisen omdat alles wel in zijn range zit. Hij gaat nooit een pair folden, dus ik denk niet dat je c/r veel zin heeft. De cap van UTG+2 preflop is ook sterk en misschien probeert hij wel een tricky c/r met zijn sterke hand.

Rest is wel goed gespeeld omdat je gewoon bijna nooit voor ligt en geen checkraise wilt zien.
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      UTG+2 maakt deze hand wel link ja dus ik denk dat jullie gelijk hebben en ik 22 hier preflop had moeten folden.

Echter die maniac kon wel echt alles hebben. Ik heb hem bijna iedere keer proberen te isoleren met high cards en lage pockets. Ook verdedigde ik altijd mn BB als hij me eruit raisde. Het is gewoon vrij simpel je wil tegen hem een pair floppen of high card ace hebben dan kun je m afcallen (als je hand echt sterk is zelfs raisen) en win je zeker meer dan de helft van die potten. Deze won ik ook hij had ATo waarschijnlijk bette hij nu niet omdat ie een echte draw kon maken en omdat ik hem al 20 BB had afgepakt in de voorgaande handen.

Ik dacht dat dit soort mensen juist betekende dat je looser mocht spelen? Maar jullie hebben gelijk wat UTG+2 betreft hij maakt deze play waarschijnlijk zeker ev-.

Zouden jullie de call wel gemaakt hebben tegen alleen de maniac? zijn stats waren iets van 80% van de handen naar de flop en raise 50% van de keren dat ie mocht. Weet het niet meer precies maar het was behoorlijk extreem.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Hij gaat nooit een pair folden, dus ik denk niet dat je c/r veel zin heeft.
      Je raised de flop om te proberen te isolaten tegen de maniac. Het is een gevaarlijk play, maar wel te doen, vooral vanwege de grootte van de pot. Ik zie hier BB en UTG+2 genoeg betere handen wegleggen, ook omdat jouw raise wel sterk lijkt.

Ik zag eerst niet dat de BB er ook nog in zat op de flop trouwens: wat dat betreft is gewoon een call wel veiliger en is het misschien beter om nog alleen voor set value te spelen. Hangt er vanaf of BB en UTG+2 gemakkelijk op de flop folden in zo'n grootte pot.

Oorspronkelijk gepost door MiXzZ
      Deze won ik ook hij had ATo waarschijnlijk bette hij nu niet omdat ie een echte draw kon maken en omdat ik hem al 20 BB had afgepakt in de voorgaande handen.
      Zoals ik al zei, je had de turn moeten betten voor value en fold equity IMO. Ik zie een echte maniac alleen zo'n play maken als hierboven als ze geen pair gehit hebben. Hoe krankzinnig het ook is, je ligt naar mijn mening vaak genoeg voor met je 22 daar. Gokte al dat hij een een nutgutshot had. River wel behind checken: met 22 heb je zelf natuurlijk ook eigenlijk niks.

[quote]Oorspronkelijk gepost door MiXzZIk dacht dat dit soort mensen juist betekende dat je looser mocht spelen? Maar jullie hebben gelijk wat UTG+2 betreft hij maakt deze play waarschijnlijk zeker ev-.

Je mag wel looser tegen hem spelen, maar niet tegen anderen. UTG+2 liet heel veel sterkte zien. En jij coldcalled gewoon 3 bets preflop met 22, dat is heel erg -ev. Je hebt nog geluk dat de BB ook called, dat maakt het iets minder erg.

Oorspronkelijk gepost door MiXzZ
      Zouden jullie de call wel gemaakt hebben tegen alleen de maniac? zijn stats waren iets van 80% van de handen naar de flop en raise 50% van de keren dat ie mocht. Weet het niet meer precies maar het was behoorlijk extreem.
      Ik geef acties van een maniac geen credit. Heeft namelijk geen zin om dat wel te doen, want dan laat je je veel teveel wegbluffen. Tegen een echte maniac gewoon zo en zo downcallen als je ook maar het lichtste vermoeden heb dat hij ook niets kan hebben en betten als je iets zekerder bent dat je een voordeel hebt.

Als ik dus de kennis heb dat hij zo kan spelen met high-card en het dus een echte maniac is, dan zet ik hem persoonlijk na de flop & turn op AQ, AT, QT, Q9 of T9. Ik zie maniacs zelden c/r spelen als ze veel actie hebben gegeven op de flop als ze wel "wat" hebben. Maar goed, Yoghi heeft wel gelijk dat betten op de turn hier heel gevaarlijk is hoor en checken is veel veiliger en ook prima.

Als UTG+2 had ge-3bet op de flop had ik nog gecalled naar de turn voor set value + implied odds. Als UTG+2 daarna op de turn bet en MP2 alleen called (of als ze allebei checken uiteraard) wil ik nog de river zien voor set value. Bij elke andere situatie fold ik de turn (wil geen risico lopen dat UTG+2 bijvoorbeeld c/r speelt op de turn als hij checkt en MP2 raised).