Qq

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Results erbij omdat ik er vrij zeker van was dat hij wel op een draw zou zitten.. juiste play met dit in het achterhoofd? Preflop raise mag hoger zie ik al direct en had moeten pushen direct op de flop of checken, niet echt rekening gehouden met men stacksize..
      edit: lol soms zuig ik :D

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button (1490)
      SB (940)
      BB [color:#C00000]BB (640)[/color]
      UTG (940)
      UTG+1 [color:#C00000]UTG+1 (990)[/color]
      CO (1000)

Preflop: BB is in the BB with Q :club: Q :diamond:
      UTG calls 20, UTG+1 calls 20, 1 fold, Button calls 20, SB calls 10, BB raises to 100, 1 fold, UTG+1 calls 80, 2 folds.

Flop (260) K :heart: 2 :club: J :heart:
      BB bets 300, UTG+1 calls 300.

Turn (860) 7 :club:
      BB bets 240, UTG+1 calls 240.

River (1340) 8 :heart:
  • 10 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      haal aub het resultaat weg. Het beinvloed de beoordeling.

Preflop zou ik iets minder raisen. naar 80 ofzo.

Flop kan je een cbet maken maar ik zou c/f spelen. het is nog vroeg en je moet op dit moment nog niet gaan gamblen. Als je SNG's speelt moet je rekening houden met ICM. dat betekend dat je vroeg in de SNG tight speelt. De chips die je kan zinnen zijn op dat moment nog weinig waard en als je verliest lig je er uit. Kortom in het begin moet je zo min mogelijk risico nemen. Als je een Cbet maakt. maak dan een wat kleinere. wederom wil je hier eigenlijk niet voor een grote pot spelen.

zoals gespeeld kan je idd het beste op de turn allin gaan.

Ik vind dat je de hand na de flop ergslecht hebt gespeeld. je hebt al je chips erin gegooid met 2nd pair. Hij kan hier heel goed king/raghebben en met tegenzin je allin callen. dan zit je met een 2 outer. Q/Q is voor de flop een mooie hand. maar na de flop heb je niet eens top pair. Zeker in het begin van een SNG moet je gewoon erg nitty spelen en risico's vermeiden. je hebt hier je Q/Q gewoon zwaar overplayed.

EDIT: even voor de duidelijkheid op deze flop lig jeachter. je hebt nog ongeveer 45% kans om te winnen tegen villains hand. op de turn is het ongeveer 65%
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ok, zal het resultaat weg doen... normaal post ik het nooit, hier wel omdat ik een bepaalde read had, deze was juist en wil dan ook weten hoe ik moet spelen aan de hand van deze read.

Ik weet zelf dat deze hand postflop zeer slecht gespeeld is, zoals ik eerder al vermeldde. Al ga ik niet echt akkoord met wat je zegt... preflop, waarom nog minder raisen? Er zitten 3 limpers voor me in de hand, raise ik nog minder dan geef ik hen allemaal veel te goede odds om niet te callen en dan ben ik zeker de pineut. Ik had liefst nog meer geraised preflop.

Verder hou je hier precies niet echt rekening met mijn stacksize, ik heb slechts 640 chips nadat ik met tptk de schade nog allessinds had kunnen beperken enkele handen ervoor. Waarom c/f op de flop? Het is 6-handed, QQ is hier zeer goed.. ok de K ligt op het board, maar als je zo nadenkt dan kan je geen één pot winnen met KK/QQ eens er een A of A,K op de flop komt. Je zegt wel tight spelen, met QQ preflop raisen en betten op de flop noem ik gewoon spelen met een premium hand (paar handen ervoor AK en nu QQ, deze kan ik dus best folden om zo tight mogelijk te spelen?). Het liefst van al had ik op de flop gewoon gepushd, zeker omdat ik nog maar zeer weinig chips heb. De enigste handen waar ik zwaar tegen achterlig zijn AA/KK/JJ/22/Kx en J2. Heeft hij één van deze.. pech. Hij had hier AQ :heart: en eerlijk gezegd, moest ik dit geweten hebben preflop, zelfs dan had ik flop gepushd of geraised. Checken lijkt me nu zelfs geen optie, hij zou dan met eender wat betten en dan was ik verplicht te folden.. resultaat: push/fold aangezien de blinds redelijk vlug omhoog gingen gaan.

Je zegt wel, je hebt alle chips erin gegooid met 2nd pair... ja, so what? De kans dat hij hier geen K heeft is veel groter dan dat hij ze wel heeft en ik heb dringend chips nodig...

Mijn conclusie hier: meer raisen preflop, flop pushen met deze chipstack. Ben beniuewd wat andere zeggen :) . Dat hij slecht gespeeld is weet ik al, nu nog weten hoe deze optimaal te spelen.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Je wil geen grote potten spelen in deze fase, en al helemaal nietmet van die marginale handjes.

je moet er rekening mee houden dat chipvalue niet in een linair verband staat met $ev. met andere woorden als je chips verdubbelen verdubbelt niet je gemiddelde winst voor dat toernooi. terwijl als je verliest je er wel uitligt. het is dus beter om je blinds te folden dan allin te gaan als 55% favoriet of iets dergelijks. Dezelfde 1000 chips worden meer waard naarmate je verder komt in de sit&go. je kan dus beter wachtten om die 1000 chips in te zetten als ze meer waard zijn dan nu. tenzij je een echt sterke hand hebt. Ik denk dat ICM een van de lastigste dingen in poker is om te snappen. maar het is heel belangrijk dat je dit goed begrijpt als je sit&go's winstgevend wil spelen.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ok, ik kan je wel volgen... maar dit wil toch totaal niet zeggen dat je in early stage premium handen zoals AK en QQ niet moet spelen? Dit zijn toch helemaal geen marginale handen? AK op een K83 rainbow flop is een sterke hand, QQ op KJ2 is idd niet ongelofelijk sterk maar (zeker 6-handed) helemaal zo slecht niet (en al zeker niet marginaal). Dit in combinatie met mijn lage stack deed me beslissen de hand all the way te gaan... Ik kan toch moeilijk wachten op AA, KK een set, straight of eender wat voor ik beslis wat handjes te spelen en mijn stack terug op te bouwen?

Zoals al eerder gezegd, ik had hiervoor een pot verloren met AK en zat nu met QQ... moet ik dan volgens jou gewoon wachten tot ik uiteindelijk in push/fold kom? Als ik je post goed begrijp komt het hier op neer, fold je QQ maar want je chips zijn nu veel te veel waard.

ps: ik dacht dat ICM vooral belangrijk was we ons in de latere fase van de sng bevinden, of wanneer de blinds zodanig hoog zijn... we bevinden ons hier in het begin van de sng, je begint met twee tafels van 6 man, ieder 1000 chips. Uiteindelijk komt er 1 tafel van 6 man en de eerste 4 worden betaald (jackpot sng op titan).
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Q/Q is preflop een sterke hand, maar op een K/j/2 board is zeker wel een marginale hand. 6 handed of niet maakt niets meer uit na de flop. het enige wat veranderd als je 6 handed speelt na de flop is dat de range van villain iets weider word. hij kan nu bijvoorbeeld ook k/10 of q/j hebben, die 9 handed waarschijnlijk niet in zijn range zou zitten.

Preflop moet je deze hand gewoon rasien. en dat doe je ook. na de flop moet je deze hand spelen als je een overpair of een set hebt. als er overkaarten komen is de kans vrij groot dat je beat bent. je kan dan wel de gok gaan nemen dat villain de overkaart niet heeft gehit, maar zoals ik al eerder heb aangegeven is gokken in deze fase van de SNG meestal niet de beste optie.

Je moet in deze fase gewoon wat voorzichtiger spelen dan normaal. 2nd pair is gewoon een redelijk zwakke hand. ik weet dat QQ er mooi uitziet preflop maar postflop is het alleen een paar vrouwen. Ik denk dat dat misshcien een van de meest voorkomene fouten is, dat mensen een goeie preflophand na de flop erg overplayen. en dat is wat je hier ook doet.

-peter
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ochja, we komen nergens zo.. Moest ik nog een normale stacksize hebben dan speelde ik hem wsch ook niet verder, nu zou ik direct in push/fold gekomen zijn moest ik hier folden.. en dit is imo geen optie hier.

Volgens jouw denkwijze ben je altijd beat eens er overcards komen, imo is dit niet zo.. als je altijd je QQ fold wanneer er een A, K of drawopties komen op het board dan kan je deze best imo al gewoon folden preflop. Meestal is een A of K zelfs zeer goed om te cbetten, meestal heeft villain deze niet en is het een scary card voor hem. In de gevallen dat hij hem wel heeft kan je je hand nog wegleggen op de turn of river, maar dat was hier niet meer mogelijk door het aantal chips. Ik gok hier niet, maar probeer de sng te winnen... soms moet je dan je chips erin schuiven ook al is er kans dat je beat bent.

En.. voorzichtig spelen? Nog eens, dan kan ik beter AK en QQ folden preflop. Second pair is misschien niet geweldig, maar eens als je serieus shortstacked bent dan is dit vaak een prachtige hand naar mijn mening..
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Maarten84
      Ochja, we komen nergens zo.. Moest ik nog een normale stacksize hebben dan speelde ik hem wsch ook niet verder, nu zou ik direct in push/fold gekomen zijn moest ik hier folden.. en dit is imo geen optie hier.

Volgens jouw denkwijze ben je altijd beat eens er overcards komen, imo is dit niet zo.. als je altijd je QQ fold wanneer er een A, K of drawopties komen op het board dan kan je deze best imo al gewoon folden preflop. Meestal is een A of K zelfs zeer goed om te cbetten, meestal heeft villain deze niet en is het een scary card voor hem. In de gevallen dat hij hem wel heeft kan je je hand nog wegleggen op de turn of river, maar dat was hier niet meer mogelijk door het aantal chips. Ik gok hier niet, maar probeer de sng te winnen... soms moet je dan je chips erin schuiven ook al is er kans dat je beat bent.

En.. voorzichtig spelen? Nog eens, dan kan ik beter AK en QQ folden preflop. Second pair is misschien niet geweldig, maar eens als je serieus shortstacked bent dan is dit vaak een prachtige hand naar mijn mening..
      Ik volg je wel, had preflop ook zeker geraised naar minstens 100. Zou hem ongeveer hetzelfde hebben gespeeld. Mss iets kleinere cbet en als hij flatcallt, de turn pushen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      raise groter preflop (niet kleiner NLD Peter), 3bb's +4 limpers is 7 bb's, dat is 140. Dan wordt de uiteindelijke pot iets groter, en bet/call ik de flop, of bet ik de flop 2/3 pot (waarom potsized toch elke keer, heeft echt geen enkele zin), en push ik de turn.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      OK thx! Toch nog een vraagje, kan ik de flop niet beter direct pushen dan? Voor de hand begint heb ik nog 640 chips, 140 hier vanaf is 500... Als ik dan 2/3e pot wil betten, dat zal dan iets van een 230 zijn, dan heb ik nog maar 270 chips over en ben ik toch sowieso commited..
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Maarten84
      OK thx! Toch nog een vraagje, kan ik de flop niet beter direct pushen dan? Voor de hand begint heb ik nog 640 chips, 140 hier vanaf is 500... Als ik dan 2/3e pot wil betten, dat zal dan iets van een 230 zijn, dan heb ik nog maar 270 chips over en ben ik toch sowieso commited..
      Ja, maar als je pushed, word je door betere handen gecalled. Als je bet/called, dan heb je meer kans dat hij slechtere handen terug pushed.