0.25/0.50 FR - 66 in unraised pot - villain raiset turn

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,25/0,50 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG+2 with 6:spade: , 6:heart:
      UTG+1 folds, Hero calls, 4 folds, BU calls, SB calls, BB checks.

Flop: (4,00 SB) T:spade: , 4:heart: , 4:diamond: (4 players)
      SB checks, BB checks, Hero bets, BU calls, 2 folds.

Turn: (3,00 BB) 2:diamond: (2 players)
      Hero bets, BU raises, Hero calls.

River: (7,00 BB) J:spade: (2 players)
      Hero checks, BU bets, Hero calls.

Final Pot: 9,00 BB

De preflop call is geloof ik niet meer volgens SHC, maar deze tafel was los genoeg ervoor.

Op de flop heb ik na twee checks best wel een kans de beste hand te hebben, temeer daar er een paar open ligt, dus de flop bet lijkt me wel goed.

Nog maar 1 villain over op de turn, en er komt een blank, dus hernieuwd betten is ook ok, maar dan raiset hij, en heeft dus call flop/raise turen gespeeld. Ik vond folden HU hier te zwak, maar nu ik het zo eens terugkijk is de kans op een T of 4 bij villain toch behoorlijk aanwezig.

Wat vinden jullie: is de call-down goed, of moet ik folden op turn of river?
  • 7 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ziet er goed uit, hij kan best goed een draw krijgen op de turn en die betten.

J op de river lijkt me geen gevaarlijke kaart en lijkt me onlogisch om dan ineens te folden.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Zoals je misschien al in het voorstelrondje hebt gelezen, is Fixed Limit voor mij ook een redelijk nieuwe wereld :D

Ik zou echter het verkeerde voorbeeld geven als ik alleen wacht op de uitleg van de experts en deze eenvoudig kopieer. Ook voor mij is het nuttig om over deze handen na te denken. Vergeef me echter als je wat No Limit invloeden terugziet in mijn FL analyses! :D

Preflop:
      Als jouw read correct is (en dat was ie) kun je idd callen met je pocket pair.

Flop:
      Je bet op de flop is denk ik goed. Er is al 2x gecheckt en het board hoeft helemaal niet ongunstig te zijn.

Turn:
      Je zit heads up met de button die je op de flop alleen maar heeft gecalled. Dat je hier bet lijkt mij ook logisch. Echter nu reraist de button je......
      Even een noot tussendoor: Ik denk dat je play over de gehele hand helemaal correct is, ik vraag me persoonlijk alleen een aantal dingen af.

Met welke handen zou BU jou hier reraisen?
      De lijn call flop/reraise turn zie ik hem doen met een 4, misschien een draw of een bluf. Het lijkt mij sterk dat BU deze play maakt met een T.
      Mijn vervolg op de turn, bet/fold of bet/call zou daarom afhangen van reads op de tegenstander.
      Wanneer BU een passieve tegenstander is dan zou ik hier bet/folden en tegen een andere speler zou ik hier hetzelfde gespeeld hebben als jou.
      Dus ook op de river gecalled.

Maar nogmaals, ik ga deze voorleggen aan de experts, dus wordt vervolgd ;)
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Bedankt voor de commentaren allebei. Ik ben benieuwd wat de experts zeggen, en zal nog even wachten met zeggen wat villain in zijn handen had :)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Antwoord van de experts:

Preflop en Flop is correct, mits inderdaad er zeker van bent dat je niet teveel moet betalen om een flop te mogen zien met je pocket pair.

Aangezien de turn een goede kaart is voor jou moet je hier weer betten. Echter met de raise van button is een folden hier beter, tenzij je je tegen een maniac zit. Dan moet je hem downcallen.

De motivatie hiervoor is dat op deze limiet niet al te veel wordt gebluft en waar dat wel het geval is zijn er nog genoeg andere handen waarmee je afbetaald wordt.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      De experts hadden gelijk. Hij had AT, en speelde dus call flop/raise turn voor value. Ik voelde tijdens de hand ook wel dat een turn fold na de raise beter was, maar wilde toch te graag zien wattie had. Weer iets om aan te werken...
    • Laurenz1988
      Laurenz1988
      Bronze
      Op de turn versla je eigenlijk niks meer als er 4 mensen in de pot zitten. Met zoveel man is er een te kleine kans op een bluf en lijkt me folden een goede optie.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Oorspronkelijk gepost door Laurenz1988
      Op de turn versla je eigenlijk niks meer als er 4 mensen in de pot zitten. Met zoveel man is er een te kleine kans op een bluf en lijkt me folden een goede optie.
      Het is alleen hij vs BU :)