NL25: AJo missed flop

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.10/$0.25
      8 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $14.50
      UTG+1: $4
      MP1: $26.85
      MP1: $24.55
      MP2: $19.05
      CO: $11.80
      Hero: $5.15
      SB: $14.80
      BB: $26.70

Pre-flop: (8 players) Hero is Button with J A
      5 folds, Hero raises to $1, SB calls, BB folds.

Flop: 2 K 9 ($2.25, 2 players)
      SB bets $1, Hero folds.
      Uncalled bets: $1 returned to SB.

Results:
      Final pot: $2.25

Wat kan ik hier aan doen?
      Dit gebeurt me echt te vaak en kost me gewoon flink wat BB.
      Net een sessie gedaan weer, stond na 80 handen alweer op -60BB, daarna weinig meer gebeurd en na 135 handen had ik er al geen zin meer in en ben toen dus gestopt met -60BB.

De andere 3 handen die ik gepost heb zijn zeker niet perfect gespeeld, maar om nou elke sessie consequent met verlies af te sluiten, m'n BR begint steeds verder te zakken.
      Misschien moet ik teruggaan naar NL10?
      Of volledig back-to-basic, of juist een extra uitbreiding om te kijken of het dan beter gaat.

Ik heb laatste dagen een SSS-pauze gehad, maar dat lijkt ook niet echt te werken...

Heb nu vanalles geprobeerd maar niks wil lukken eigenlijk :(
  • 5 antwoorden
    • Otto1964
      Otto1964
      Bronze
      Tja ik weet het niet. Wat mij heeft geholpen is het volgende:
      -Overgang naar limit holdem, dat gaat nu heel gesmeerd met 6,5big blinds/100 op 0.25/0.50 (is laagste nivo bij FullTilt) oftewel $66,- winst in 4000 handen.
      -Alleen gaan spelen als ik ontspannen ben. Ben ik niet ontspannen dan ga ik eerst 5 minuten mediteren.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      donkbets respecteer ik zelf amper, al is geprobeerd om ze te reraisen?
      anders kan je gerust folden en wachten op een betere plek, het geld komt wel vanzelf als je juist speelt
      je bent goud en je post handen, de meeste speel je goed/perfect dus results volgen vanzelf ;)

groeten
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Het is goed om van donkbets notes te maken. Je hit hier niks en dus is je fold prima.

Over je andere "vraag". Op NL25 (waar we het al vaak over hebben gehad), is het beter je gewoon aan standaard SSS te houden met evt. uitbreidingen tegen minraises. Op NL50 kan je uitbreiden met steals. Je moet wel iets langere tijd proberen voor je weet of iets werkt. Na je break heb je dit advies volgens mij maar een aantal handen gevolgd, waardoor het gewoon variance kan zijn. Dat is de tilt waar ik het over had. Je kan echt beter spelemn, dat heb ik gezien. De handen die je post zijn echt de oorzaak van je verlies.
      Standaard draai je met SSS niet heel veel winst. Wanneer je dan handen 'slecht' speelt, ga je echt goed verlies draaien zoals je ziet.

Mijn advies: Standaard SSS tot NL50, dan uitbreiden met steals.
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Bij mij heeft het allesinds geholpen om terug back to basic te gaan. Terug naar NL10 en alleen de handen van de SHC. Nu speel ik terug op NL20 volgens de basic strategy (Al merk ik toch op dat ik sommige pocketpaartjes toch weer moeilijker kan folden in de hoop een set te hitten) Maar ik loop nog altijd op winst en de downswing is voorlopig voorbij.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Tegen een unknown zou ik hem hier folden. Hoewel hij best op een draw kan zitten.

Tot 50NL kan je gewoon de standaard SSS volgen. Wanneer je gaat uitbreiden met steals, dan heb je stats nodig. Spelen obv stats is de eerste uitbreiding die je kan maken.