FR .25/.5 T9o defend SB tegen maniac

• MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      0,25/0,5 Fixed-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with 9:diamond: , T:spade:
      4 folds, CO calls, BU raises, Hero calls, BB folds, CO calls.

Flop: (7,00 SB) 4:spade: , 5:diamond: , 9:heart: (3 players)
      Hero checks, CO checks, BU bets, Hero calls, CO calls.

Turn: (5,00 BB) J:heart: (3 players)
      Hero checks, CO checks, BU bets, Hero raises, CO folds, BU 3-bets, Hero calls.

River: (11,00 BB) 3:spade: (2 players)
      Hero checks, BU checks.

Final Pot: 11,00 BB

Zelfde verhaal als in mn andere post. Deze gast maakt potten enorm groot met lucht en daarom speel ik deze hand zo. Omdat er een kans is dat hij echt de J heeft op de turn ga ik calldown. Weer de vraag had ik beter de river kunnen raisen ? CO had een bet van alleen de maniac op de turn misschien wel gecalled, ik jaag hem eigelijk weg. Het board is niet drawy dus misschien had ik de turn nog niet moeten c/r ? Maar ik wil ook niet dat de maniac de river behind checked.
  • 1 antwoord
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      T9o is veel te zwak om te spelen vanuit deze positie in deze pot. Suited had nog gekund, maar zou ik zelf ook folden.

Ook hier speel ik c/r flop, je bent OOP en dan moet je gewoon direct betten, zeker tegen 2. Wanneer CO een hand foldt die weinig outs tegen je heeft is het jammer, maar er zijn teveel slechte turncards voor je en de pot is groot genoeg om te protecten.

Na de 3-bet kun je eigenlijk alleen maar zo spelen omdat er een redelijke kans is dat hij die J heeft, en anders zal hij vaak de river nog eens bluffen.