Maniac gespot..

• HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      Je ziet ze niet vaak maar heel af en toe kom je er één tegen.. 'Maniacs' X(

Zondag na de BotD besloot ik nog ff te cashgamen op NL20, full ring zoals gewoonlijk,
      ik zat aan tafel met een 4à5 'bekende' TAGS, 1 'bekende' SSS-er en nog wat unknows die ik nog niet gezien had.

Na een 5-tal min. gespeeld te hebben viel 1 persoon direct op:
      hij had een paar keer all-in gegaan preflop zowel in early position als in middle position
      -> ik note gemaakt donk

Iedereen folde eigenlijk als hij preflop allin ging totdat ik QQ kreeg,
      hij UTG movede all-in preflop, de rest foldde, ik call op de CO.
      hij showt T9o -> flop 678 :(
      -> note aangepast naar uberDONK

Vanaf toen zat hij vrijwel in elk potje door ofwel te limpen ofwel te minraisen ofwel een raise te callen
      -> note terug aangepast uberDONK/callstation :O

Maar op de 1 of andere manier won hij heel veel meer potjes dan hij verloor,
      en altijd met zwak spel preflop, minraises op flop, en zéér agressief op turn en river.
      De gedachte is bij mij zelf opgekomen of hij misschien wel een cheater was..

Hoedanook op een half uur had hij z'n stack uitgebouwd tot +100$ toen ik eindelijk doorhad.. dit is dus een maniac :P
      Ik ben eigenlijk gewoon m'n spel blijven spelen maar dat was geen goed idee, cbetten enzo -> niet goed dus..
      verlies 2 BI, nog een halve BI teruggewonnen maar die ook terug moeten afgeven.

Anyway moest je hem tegen komen be my guest en trek hem leeg :D
      z'n nick is karim59840 op titan, op eigen risico ;)
  • 15 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      nooit eerder gezien dat mensen hun klanten naar concurrenten doorverwijzen;)
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel

Maar op de 1 of andere manier won hij heel veel meer potjes dan hij verloor,
      en altijd met zwak spel preflop, minraises op flop, en zéér agressief op turn en river.
      Het is op de lange termijn een verliesgevende manier van spelen, ALS je niet weet wanneer je terug moet schakelen. Maar zoals ik t lees hebben jullie constant gefold. Hij speelde super aggressief en vind t een beetje klinken als een marcel luske, die hier ook wel bekend om staat. Spelen tegen een maniac is lastig. Je zult je geld er een keer met mindere kaarten in moeten gooien als dat je dat normaal zou doen, en dan geluk hebben dat ie niet echt een keer een monster vasthoud of dat ie hit zoals hij nu deed. Ik ken deze speler niet en weet niet of hij gewoon een upswing had of echt wist wat ie deed, maar zou dit soort spelers niet automatisch als donk kwalificeren.

Edit: Hoewel misschien wel op 20NL, noem m toch maar donk ;)
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      Maar zoals ik t lees hebben jullie constant gefold.
      op een half uur van 20$ naar +100$ ;) ;)
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      lol,

Iedereen folde eigenlijk als hij preflop allin ging totdat ik QQ kreeg,

op een half uur van 20$ naar +100$

tegenstrijdigheid? ;)

Maakt ook verder niet uit, ik ben t wel met je eens dat t wel een donk was in dit geval met een giga upswing, maar wilde alleen aangeven dat niet iedere maniac een donk is. ;) Bedankt voor zn naam en als ik m ooit tref dan weet ik dit vast!
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Ik heb gisteren ook tegen zoiemand gespeeld op 10NL, stats 62-42 ofzoiets... drie buyins tegen verloren:

QQ vs AA, 1010 vs 3-6 (hij flopte trips) en dan nog als klapper JJ vs A3o (flopte trips A).

Die kerel stond ook constant op 4-6 buyins, vond ik ook straf omdat het een echte spewtard was. Precies niemand die hem durde downcallen, als je het dan wel deed had ie trips of een overpair vast?
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door viewer88
      Ik heb gisteren ook tegen zoiemand gespeeld op 10NL, stats 62-42 ofzoiets... drie buyins tegen verloren:

QQ vs AA, 1010 vs 3-6 (hij flopte trips) en dan nog als klapper JJ vs A3o (flopte trips A).

Die kerel stond ook constant op 4-6 buyins, vond ik ook straf omdat het een echte spewtard was. Precies niemand die hem durde downcallen, als je het dan wel deed had ie trips of een overpair vast?
      Mja, ik wou hem ook wel stacken ze, zo'n zot, hij speelt 2/3 van alle handen en bet altijd, maar als ge vb. QQ vast hebt en flop komt AKx, tjah, dan moet ge wel folden, ook al kan ie gewoon JT ofzo vast hebben...

Het leek me veiliger gewoon te wachten tot ik zeker van mijn stuk was om hem te stacken, alleen kwamen de kaarten niet.
    • eruk
      eruk
      Bronze
      Ik merk heel erg dat je hem niet gunt dat hij winst maakt met slecht spel. Maar daar moet je je niet aan storen, het enige wat telt is hoeveel jij verdient. Op lange termijn is zijn soort spel toch niet winstgevend dus laat hem maar lekker, en gewoon geduldig zijn en wachten tot je iets goeds hebt en dan meeknallen.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Tuurlijk gun ik 'm dat niet... of toch niet op mijn kap. I'll get him eventualy though :)
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      euuhmm, ik weet eigenlijk nog niet of dit wel slecht spel was. (bij mijn verhaal)
      zoals ik dus zei: (in deze volgorde)

- 1ste 5min ging hij regelmatig all-in preflop (imago opbouwen?)

- na z'n eerste double-up limpte/minbette/callde hij dus altijd preflop

- flop minbette hij ook altijd en callde meestal een raise

- vanaf turn en river agressief (zonder daarbij all-in hoeven te gaan omdat hij de bigstack aan tafel was)

- won en verloor wat potjes, uiteindelijk meer winnen dan verliezen

hij was dus niet te readen en leek goed te weten wat hij deed, (tegen TAGS)
      laatste aanpassing van men note was dan ook -> MANIAC X(

maniacs in upswing = een gevaarlijke combinatie

en zoals ik al zei be my guest.. ;)
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Tuurlijk gun ik 'm dat niet... of toch niet op mijn kap. I'll get him eventualy though :)
      Kzit er nu weer naast, eerste positie links van hem, kga em pluime jong ;)

lol, em is al weer 2 buy in kwijt door te pushen met 88 op KJQ flop en te pushen op river met busted OESD. Nu is em weer weg, spijtig genoeg geen handjes tegen kunnen spelen.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      nu is ie toch trug :)

Kben tijdelijk terug naar 5NL, te dramatisch verloren gisteren. GL, pluim 'm maar lekker :D
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      nu is ie toch trug :)

Kben tijdelijk terug naar 5NL, te dramatisch verloren gisteren. GL, pluim 'm maar lekker :D
      lol, hij maakt mijn sessie op zn eentje weer goed :)

Kheb em al 15$ lichter gemaakt.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Heeft ie zen luckbox vergeten? :p
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Hij ging voor de gutshot :D

[3/43]
      ##########################################
      iPoker (Poker 770, Titan, Noble, ...) Game 1010911386 / Ring Game
      Table Zantedeschia (Beginner) -
      Blinds : 0.05/0.1
      ##########################################

8 players
      [SB] Neoken (10)
      [BB] MAS91 (11.75)
      [1] makro1983 (11.33)
      [2] Feldte (1.85)
      [3] CINTJE77 (1.45)
      [4] Tantal17 (15.5)
      [5] 154dds (2.5)
      [b][B] [/b]Dmitriiy (23.52)

Neoken A A Initial Pot: 0.15

makro1983 folds
      Feldte folds
      CINTJE77 calls 0.1
      Tantal17 folds
      154dds folds
      Dmitriiy raises to 0.4
      Neoken raises to 1.2
      MAS91 folds
      CINTJE77 folds
      Dmitriiy calls 0.8
      ### FLOP ### Q K 3 Pot: 2.6
      Neoken bets 2.2
      Dmitriiy calls 2.2
      ### TURN ### 2 Pot: 7
      Neoken is All in
      Dmitriiy calls 6.6
      ### RIVER ### K Pot: 20.2
      Dmitriiy shows 5 A
      Neoken shows A A
      Neoken wins 20.2 from the main pot with Two pairs, aces and kings
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Kheb er gisteren nog op twee tafels tegen gespeeld (steeds opnieuw joinen tot ik positie op hem had), hij speelde een hoop minder agro. Nog steeds veel te los en regelmatig dat je hem echt slechte zetten zag maken :p

The chase continues tot ik er 30$ van heb teruggewonnen though :P