Win een 1 van de 6 plaatsen in de Teambattle van de Battle of the Donkeys!!

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Voor het volledige nieuwsbericht kun je hier kijken:
      Win een 1 van de 6 plaatsen in de Teambattle van de Battle of the Donkeys!!

Voor meer info over de Battle of the Donkeys en de prijzen hiervan kun je HIER kijken.

Hoe kun je een plaats winnen in 1 van de reporterteams?

De wedstrijd van deze week bestaat uit 2 mogelijkheden:

1.) Plaats je motivatie in deze thread waarom jij vind dat de reporter jou moet kiezen voor zijn team! Dit kunnen resultaten zijn uit het verleden, maar misschien is je wil om te presteren nog wel belangrijker?!

Er zullen 3 winnaars worden gekozen uit de betogen.

2.) Een andere mogelijkheid om een plaats te winnen in 1 van de teams is het schrijven van een leuke column!

Je kunt je column plaatsen in deze thread. Het maakt niet uit waarover je schrijft, als het maar pokergerelateerd is. Het mag humor zijn, serieus, wat je zelf wilt.

Er zullen 3 winnaars worden gekozen uit de betogen.

De 3 leukste columns komen ook de week erop in het nieuws te staan!

Aangezien zowel de columns als de betogen in dezelfde thread komen te staan is het handig als je even erbij vermeld of het een column of betoog betreft. Verder mag je uiteraard 2 pogingen doen, dus zowel een betoog als ook een column!!

Periode en uitslag van de wedstrijd:

Jullie kunnen je inzendingen plaatsen tot en met zaterdagmorgen om 10.00 uur. Zaterdag zullen in de loop van de dag de winnaars bekend gemaakt worden via het nieuws.

Let op!!! De winnaars dienen hierna nog wel hun deelname te bevestigen, inclusief PokerStars account, alvorens de buy in wordt overgeboekt.

Succes!
  • 23 antwoorden
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      Ik stel me bij deze beschikbaar voor de reporter teams!
      Had eigenlijk geen zin om een betoog te schrijven omdat ik niet zo hou van dat geslijm, toch ga ik het doen met de volgende reden.

Ik kan de buyin zelf betalen maar ben uiteraard wel geintereseerd in de nieuwe teambattle!! Hier wil ik mijn bijdrage aan leveren.

De laatste editie ben in de prijzen gevallen en de mensen die erbij waren hebben gezien dat er veel meer in had gezeten maar het zat niet mee.

Ik ben de laatste maand op ful tilt begonnen aan een mtt experiment.
      Heb daar $50 gestort en is momenteel opgelopen naar $420,-
      Verdeeld over ongeveer 40 toernooien met een max buy in van $10,-
      Ben wel begonnen met $1,- mtt.

Dus mijn mtt skills zijn wel gestegen.

Ik hoop dat dit voldoende is om jullie te overtuigen!
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ik geloof dat je in de verkeerde thread post alex.... :D :D :D

Edit: Zojuist gewijzigd zie ik.. :D
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      haha heb het verbeterd sharp :D
    • brulaap
      brulaap
      Bronze
      betoog

waarom mij kiezen, ik heb de nodige ervaring in MTT, dit heb ik vorige week bewezen door bij mijn eerst BOD ITM te geraken.
      Mijn beste prestatie tot nu toe is zelfs de 4de plaats halen in een 250kgrt tournament waar ik mij via een freeroll voor heb geplaatst. Nadien heb ik nog een aantal MTT gespeeld en mijn bankroll verder uitgebouwt.
      De reden dat ik een backdeal nodig heb is dus dat ik geen geld heb staan op pokerstars en mijn netteller account zijn limiet is opgebruikt. Daarom zou ik heel blij zijn met een 2de backdeal.
      Ik wil er weer helemaal voor gaan net zoals zondag, het was een enorm leuke ervaring en ik wil deze zeker opnieuw beleven.

groeten brulaap
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      kom op jongens dat kan beter!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Een betoog moet wel enige omvang hebben hoor....anders is het meer een kreet! :D
    • RidderSven
      RidderSven
      Bronze
      Heb deze week pokerstars gedownload om ook eens aan de immens populaire BOD mee te doen. Waarom dan ook niet eens proberen een backdeal te winnen. Bijgevolg hier mijn betoog.

Geef Alexboxtel wel gelijk wat betreft jezelf aanprijzen. Ik doe het niet graag en denk dat het er niet toe doet.

Wie zei nu ook alweer: "Poker isn’t playing your cards, it’s playing your adversaries". Laat ik het dan maar zo eens proberen. Laat ik de dingen eens omdraaien en me afvragen waarom jullie iemand willen backen. Een korte denkoefening geeft me volgende redenen:

1) Het financiële aspect: jullie trachten de beste spelers te selecteren om zelf een zo voordelig mogelijke deal te maken. Gemiddeld moet dan elke speler het dubbele van zijn inschrijvingsgeld terug winnen (aangezien de helft van elke prijs voor de teamcaptain is). Ik denk niet dat dit echt het geval is, tot nu toe. Ik geloof dan ook niet dat “de beste zijn” het belangrijkste criterium is bij jullie beslissing. Waarom zou je anders een subjectief betoog laten schrijven, wanneer je objectieve gegevens wil bekomen.
      Ten slotte wil ik jullie ook het voordeel van de twijfel geven en niet beschuldigen van platte commerce (zoals ze dat hier in Brussel zouden zeggen) ;)

2) Simpelweg teveel geld en te weinig brains… Nou, kan wel zijn, maar wie van jullie durft daar hier voor uit te komen met zoveel spelers die azen op een backdeal? En welke kandidaat zou jullie daarvan durven beschuldigen, azend op een backdeal…ik alleszins niet :tongue:

3) Alle teamcaptains zijn pokerduivels die trachten simpele zielen verslaafd te maken aan het spelletje. Jullie van pokerstrategy zijn daar dan aardig in gelukt, in mijn geval. Als schadevergoeding EIS ik dan ook een backdeal! Lol

4) Het sociale aspect en de uitbouw van NL/BE community op pokerstrategy. Na al dit gezever denk ik dat iedereen wel begrepen heeft dat het hierom gaat. Ik ben hier slechts 6 maanden maar heb de community reeds enorm zien groeien, vooral dankzij evenementen zoals de zondagse freerolls op Titan en de Battle of the Donkeys. Het “groepsgevoel” blijkt dan toch steeds sterker te zijn dan het individualisme, getuige de uitgebreide threads. Ik hoop dan ook dat jullie mensen zoeken die een actief communitylid willen zijn, een groeimarge hebben en alle kansen die ze krijgen ten volle benutten.

Niet toevallig ook de beschrijving die ik mezelf op dit moment zou geven ;)
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      Twijfelen.. ?(

Iedereen heeft er soms last van, de één wat meer dan de ander en wie zegt dat hij/zij er nooit last van heeft: Weet hij/zij dat wel zeker??

Twijfelen in poker kan nefast zijn, vooral in livepoker, maar wie nooit twijfelt denkt misschien niet goed genoeg na en uiteindelijk lijdt dit tot een gebrek aan creativiteit in je spel en wordt je zo te readbaar voor anderen.

Het tegenovergestelde bestaat ook: de eeuwige twijfelaars, mensen die teveel twijfelen denken vaak te negatief, wat hun spel zeker niet ten goede komt. Of het kan nog erger: de eeuwige twijfelaar die over zichzelf begint te twijfelen.. maar dat gaat ons te ver brengen..

Je merkt het al, je moet de gulden middenweg van de twijfel inslaan;
      twijfels hebben is afwegingen maken tussen verschillende dingen omzo (hopelijk ;) ) tot de best mogelijke beslissing te komen;
      wellicht schuilt in de twijfel de grootste wijsheid.

Waarover gaat mijn twijfel dan nu? Simpel, of ik al dan niet ga meedoen aan de BotD, hoe belachelijk het ook klinkt het is de waarheid.
      Ik heb 's maandags examens en ik ben van het principe om alles de laatste dag te leren. (Aan principes moet je je houden, da's karakter :P )
      Nu zal je denken aha hoofdvogel is dus een student, nee dus :D , ik ben een nachtwerker die avondschool doet,
      rare combinatie maar moeilijk gaat ook. ;)
      's Zondagsnachts moet ik dus normaal gezien werken maar ik heb verlof genomen om te studeren..

Daartegenover staat dus dat ik als eerste sta in de ranglijst (wat eigenlijk niks wil zeggen), en nu ben ik toch meer geneigd om mijn koppositie te verdedigen i.p.v. een ganse dag/nacht iets te leren dat ik eigenlijk al ken. (zelfzeker ?( )

Na dit alles geschreven te hebben ben ik tot conclussie gekomen:
      ik denk dat ik teveel twijfel.. :D
      Dus ik heb de knoop doorgehakt en bij deze bevestig ik mijn mogelijke (als ik tenminste wordt gekozen ?( ) deelname aan de BotD.
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      Ik ga toch maar eens proberen een column te schijven. Ik ben hier echt niet goed in dus ik ga dit combineren met een verslag van dinsdagavond.

Daar gaan we dan..

Tilt, iedereen kent het wel. En iedereen krijgt er ooit mee te maken.
      Meestal verlies je er geld door, dit is echter niet altijd het geval!
      Ik kan jullie wel voorbeelden geven hiervan maar dit is denk ik niet nodig.
      Wel ga ik een voorbeeld laten zien van tilt die nog goed afloopt.

Dit ga ik jullie laten zien in combinatie met een verslag van het gene wat mij gistere avond is overkomen.

Wel even een kleine waarschuwing. DO NOT TRY THIS AT HOME! ;)

Gisteren had ik een MTT avondje in de planning staan op full tilt.
      Heb me dus ingeschreven voor 4 toernooien.
      - $10 knockout met 350 deelnemers.
      - $3 rebuy met 1200 deelnemers
      - $2,20 satelite voor de Mini series of poker
      - $8 satelite voor de satelite van de $750 k

De $10,- knockout verliep niet lekker. Kreeg weinig speelbare handen en heb me uiteindelijk 1 keer verdubbelt met AK. Heb wel 2 spelers uitgeschakeld waardoor ik toch $4,- terug kreeg. Verder heb ik wel geduldig gespeeld maar ik kreeg gewoon echt niks. Ben in dit toernooi gestrand op de 50 plaats. (had slechter gekund)

Het $3,- rebuy toernooi verliep vrij goed. Had meteen extra rebuy gedaan zodat ik mooie stack had. Verloor echter vrij snel deze stack met een all in,
      mijn AK wonnne niet van pocket 2. Toch besloten om nog 1 dubbele rebuy te doen, daarna vrij snel verdubbeld met Ak tegen AQ. Toen was het pauze, adon gedaan dus had redelijke stack 15k.
      Vloog er echter zuur uit op de 150ste plek met mijn KK tegen JQ.

De satelites verliepen een stuk beter, ik wist beiden satelites te winnnen en heb daardoor 2 toernooi tickets verdiend.
      - 1 voor de mini series of poker ($11 dollar waard)
      - 1 voor de satelite naar de 750 k ( $55 waard)

De mini series of poker begon echer pas half 11 en had geen behoefte om de nacht te spele dus die heb ik maar uitgecashed.
      De satelite voor de 750k begint zondag tegelijk met BOTD, deze kan ik wel spelen maar de 750k begint die zondag om 12 uur snachts. Die kan ik dus zeker niet spelen en heb besloten om dat ticket ook maar uit te cashe.

Naar de uitschakeling in de bovenste 2 toernooien heb ik me ingeschreven in 3 toernooien.
      - De 24 k ( $24,- inkoop) 1200 deelnemers
      - $ 8,- freeze out met 110 deelnemers.
      - $3,- Knockout met 90 deelnemers.

De 24k ligt eigenlijk boven mijn BR maar ik wou toch wel eens een shotje wagen op de hogere ''limieten''. Het toernooi verloop vrij goed en wist een aardige stack op te bouwen (16k). Het viel me op dat erg lang duurde voordat richtig de prijzen gingen. Had er al 2 pauzes op zitten en er moesten nog 200 man afvallen voordat ik ITM zou zitten.
      Toen kreeg ik pocket 4 op de button. (had nog 12 big blinds)
      Ik limp in en de big blind raist naar 2 x de big blinds. Ik call.
      Op de flop valt 223. Dus ik weet zeker dat BB niks heeft omdat hij vrij lose speelt. Hij raist 4 bigblinds, ik besluit om hier te pushe omdat bijna pot comited ben als ik call en omdat ik denk hem uit te pot te kunnen pushe.
      BB callt echter met AJ o.(erg dom) Maar er valt dus wel een J op de river en mijn toernooi is voorbij op plek 200. (80 plekken voor de prijzen)

De $8,- freeze out verloop echter vrij goed en ik weet een leuke stack op te bouwen. Weet verder niet precies hoe het toernooi verloopt. Maar het komt er op neer dat ik vrij lang schipleader ben tot de laatste 20. De eerste 12 zijn ITM dus dit moet eigenlijk kat int bakkie zijn. Niet dus ik verlies een coinflip tegen middle stack en kom zowaar in de push/fold fase net voor de bubble. Dit vind ik niet zo erg omdat ik dan agresief veel punten terug kan pakken omdat mensen nu erg tight spelen. Ik push met A10 als er nog 14 mensen over zijn. Word gecalled door 55 en ik lig eruit.
      Baalde dus behoorlijk omdat ik heel lang chipleader ben geweest.

Het $3 knock out toenooi verloopt beter en ik word 4de met een prijs van $25-.

Hierna krijg ik een dom idee. (lichte vorm van tilt door de zure uitschakelingen). Ik open met mijn stomme kop 2 cashtafels.
      $1,- small en $2,- big blinds tafels. Neem naar beide tafels 50 big blinds.
      Naar een paar blinds kwijt te zijn geraakt kom ik echter gelukkig optijd tot de conlusie dat ik niet boven mijn bankroll moet gaan spelen. Ik besluit om het knopje ''auto post blinds'' uit te zetten en de paar gratis handjes die ik krijg toch maar te kijken.

Toen gebeurde het, 2 handjes voordat ik van tafel zou gaan krijg ik QQ.
      3 mensen callen de big blind dus ik besluit te raisen naar $10,-.
      3 mensen callen. De flop brengt 26J rainbow. Geen probleem zou je zegge dus ik raise met $20,- , 2 mensen callen. Nu begin ik me toch zorgen te maken want ze callen niet voor niets. De pot is inmiddels $100,- en dat is natuurlijk een leuk bedrag. De turn valt...... Q! Ik spring haast een gat in de lucht. Raakte even van slag waardoor ik in plaats van raise op check druk. Gelukkig raist iemand anders met $50,- en ik besluit all in te gaan.
      1 speler fold en de ander calt met JQ. De river helpt hem niet en ik pik een super pot op van $240,-!!

Ik besluit om die laatste gratis hand niet te kijken en maak dat ik weg kom.

Kijk nog even bij cashier en zie dat ik $600,- totaal heb inclusief $65 aan toernooi dollars.

Zo zie je dat tilt niet altijd slecht voor je is. Ik hoop echt dat ik nu toch mijn lesje heb geleerd. Ook al heb ik nu gewonnen. (de volgende keer verlies ik waarschijnlijk en dat weet ik zelf ook)!

Wel heb ik weer een leuk en leerzaam avontuur beleefd in de wondere wereld van poker!!

En zo zie je maar full tilt is niet altijd negatieve tilt ;)
    • brulaap
      brulaap
      Bronze
      colum:

studeren:( zit in mijn examens en wienig inspiratie voor onderwerp)

Waarom studeren?

Er zijn een aantal redenen, ten eerste is het naar school gaan leuk. In het hoger kun je zelf beslissen welke lessen je gaat en welke niet, dus je gaat alleen de leuke vakken of wanneer je bij je vrienden wilt zijn. Altijd amusement in een grote klas.
      Ten tweede een goed diploma is ook handig voor werk later. Ja ik weet het waarchijnlijk worden we allemaal pokerpro's maar een beetje extra zekerheid kan toch geen kwaad zeker niet met al de downswings die je weg nog opkomene.
      Ten slotte je leert erdoor bij, als je aan't pokeren ben ben je eigenlijk ook aan't studeren. Je bestudeerd het spel, de odds enzo. Als je er bij nadenkt kan wat extra wiskunde op school toch zeker geen kwaad:p

groeten brulaap
    • louk
      louk
      Bronze
      kom op mensen! nog niet eens 6 mensen hebben gereageerd dus schrijf een mooi betoog of collum en je hebt grote kans dat je gekozen word!
    • aanwezig
      aanwezig
      Bronze
      Hallo,

Ik zou graag mee willen doen en tevens gebacked willen worden voor de Battle of the Donkeys.
      Ik speel online poker nu ongeveer 1,5 jaar.
      Tevens speel ik ook regelmatig live events om daar ook ervaring mee op te doen.

Ik speel graag poker en heb altijd de wil om te winnen en om hoger op te komen.

Enige resultaten in het verleden.

Tournooien.

3de plek in Step 6a Bahama's ($1500).
      1st plek 109+R (3way deal met chiplead) ($16,2xx)

En nog een paar kleinere ships.

Cash games.

In een half jaar omhoog gewerkt van 10nl naar 100nl met legit bankroll.
      Toen werd ik 3de bij steppen en halve week daarna had ik de 109r geshipped.
      Toen had ik de bankroll voor hogere limieten, waarvan ik weet dat ik het aan kan en niet wordt weg gespeeld.

Ik ben op 400nl begonnen met spelen na een week had ik al een super upswing waardoor ik op 600nl ben begonnen.
      Hier was ik in 3 dagen bijna 10BI's up waardoor ik een gokje ben gaan wagen op 5000NL.
      Na +/- 30 minuten heb ik tegen Peechy_Keen verdubbeld en toen schoot het me een beetje binnen om hoeveel geld ik aan het spelen was.
      Toen ik wakker werd waarmee ik bezig was heb ik zo goed als bijna mijn hele bankroll uitgecashed (ook onder druk van mijn ouders).

Behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor in de toekomst.

Met deze gedachte wou ik opnieuw gaan beginnen met pokeren.

Ik heb nog nooit een boek gelezen over poker, alleen poker forums.
      Dit ben ik van plan om te gaan veranderen.
      Ik wil veel boeken gaan lezen over cash gaming en toernooispel.

Ik weet dat ik geen donkey ben maar ik weet ook dat er nog een hele weg ligt naar de top.
      Maar ik zal er veel voor over hebben om ver te komen.
      Nu heb ik zomervakantie en tijd zat om te pokeren!

Als je mij besluit om mij te kiezen om voor de backings actie kan ik je garanderen dat je iemand hebt gekozen die altijd zijn beste spel probeerd te spelen.

Met vriendelijke groet,

Aanwezig / Tim
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      Hallo,

Als fanatiek online-pokerspeler was ik de afgelopen jaren met wisselend succesvol. 2 Jaar geleden ben ik aangestoken met het poker-virus. Na eerst het een en ander te hebben gelezen en bekeken besloot ik na een maandje een gokje te gaan wagen. Pacific poker was de gelukkige site. Volgens allerlei reviews was het niveau hier niet al te hoog dus ik dacht dat hier wel iets te halen zou zijn..... Dus $50 gestort met de vakantie al in mijn achterhoofd van het geld dat ik allemaal wel niet zou gaan winnen. En ja je raadt t al... 2 weken later was mijn $ 50 weg, dus ookm geen vakantie van het pokerinkomen...

Alsmaar analiserend hoe mijn briljante speelstijl toch niet rendabel kon zijn begon ik nog meer te lezen, maar ook zeker bekijken. Pokerchannel Europe en ook de Sunday-million op pokerstars met whole cards werden dagelijks bezocht om enige lijnen van de toppers te ontdekken. Vreemd, ik deed toch alles hetzelfde????

Nog maar een poging wagen..... Maar inmiddels wel voldoende gelezen over bankrollmanagement. In eerste instantie ervan uitgegaan dat ik alleen maar kon winnen was dat mijn vorige keren dus niet zo belangrijk....

Vandaar dat de eerste pogingen alleen via vele freerolls zouden gaan zijn. Met wisselend succes boekte ik vooruitgang in mijn spel. Erg tight spelend waren er zo links en rechts succesjes waardoor er verschillende dollars op verschillende pokerrooms ter beschikking kwamen. Maar ook nu gingen die dollars er nog steeds sneller doorheen dan dat ze binnenkwamen.

Mijn studie naar het optimale spel, en ook naar dollars voor een stevige bankroll ging door. Steeds maar weer kwamen de dollars binnen, maar gingen er ook net zo snel weer uit.

Toen ik een half jaar geleden uiteindelijk besloot nog 1 keer een poging te gaan wagen. Deze keer op Pokerstars, wat ik op dat moment(en nu nog steeds) de mooiste en ook beste pokerroom vond. 100$ was deze keer mijn startkapitaal en het was een wonder.... Deze 100$ werd langzaam maar zeker meer en meer. Echter de upswings en downswings loste elkaar af waardoor deze bankroll niet meer dan $150 zou worden. Mijn doel was bereikt. Gauw mijn geld teruggestort en verder met de 50 overgebleven dollars.

En hoeveel ik ook speelde en welke varianten dan ook MTT of S&G, het bleef $50.

Maar weer op zoek naar nieuw studiemateriaal. Na een aantal zoektermen ingetoetst te hebben op google kwam ik uiteindelijk uit bij Pokerstrategy.

Wow dacht ik als ik dit eerder had geweten had ik al deze jaren niet zo hoeven ploeteren....

$50 gratis om mee te spelen en die quiz moest ook een eitje zijn na al mijn ervaring die ik al had.......

Dus een poging gewaagd en helaas... niet gehaald.

Dan ga ik eerst alle artikelen maar lezen want ik wil toch dat startkapitaal bemachtigen.

Al studerende en lezende begon ik steeds meer leaks uit mijn spel te herkennen door de artikelen die gelezen werden. Wat begon als het moet maar, veranderde in oprechte interesse voor de systemen zoals deze hier stonden beschreven. Na alle artikelen zorgvuldig te hebben gelezen nog maar een poging voor de quiz. Raak!!!! $50 dollar binnen. Ik sprong een klein gat in de lucht, zo moeilijk is dat niet als je ruim 2 meter bent.... En zo gebeurde het dat nu 2 weken geleden er $50 op Mansion -Poker werd gestort. Onder de indruk dat ik was van Pokerstrategy en zeker het SSS besloot ik cash-games te gaan spelen volgens dit systeem.

Mijn bankroll groeide en groeide. De $100 dollar grens was al na 2 dagen in zicht mar belangrijker nog.... Ik had bijna de zilveren status!! Meer artikelen en meer kennis van poker!!

Inmiddels is het vandaag 2 weken na het ontvangen van het startkapitaal. Langzaam maar zeker groeit mijn bankroll nog gestaag. Inmiddels $160. En vandaag is het ook dat ik besef dat Pokerstrategy de redding voor elke speler is zoals ik die ben. Een fanatieke speler die in een half jaar de WSOP wil winnen. Tot voorkort dacht ik een zeer goede speler te zijn. Dankzij Pokerstrategy en ook de coaches tijdens de trainingen natuurlijk besef ik dat er nog veel werk te doen is. Maar ook besef ik dat de afgelopen jaren niet voor niets zijn geweest. Mijn read op spelers is tamelijk goed en dat is een heel belangrijk gegeven bij poker. O.a dit icm de Pokerstrategyartikelen zorgen ervoor dat ik nu durf te zeggen dat mijn spel completer en vele malen meer solide is geworden.

Pokerstrategy gaf mij het laatste puzzelstukje wat nodig had om een winstgevende speler te worden.

Zou t nu niet leuk zijn als ik een puzzelstukje van een team kon zijn in de komende BOTD en laten zien dat Pokerstrategy mij heeft geholpen door ITM te raken???

We shall see......

Calimero1981/Arnold
    • duder113
      duder113
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door alexboxtel

De satelites verliepen een stuk beter, ik wist beiden satelites te winnnen en heb daardoor 2 toernooi tickets verdiend.
      - 1 voor de mini series of poker ($11 dollar waard)
      Als antwoord begonnen, en bleef maar typen ;)

Kan het zijn dat ik 4de was in die satellite? Er zat nog een Belg aan tafel (ben er op eigen dommigheid uitgevlogen met mijn KK). Ik weet niet wat dat is; ik speel redelijk gedisciplineerd en dan opeens... Overlaatst was ik 2de in een wsop satellite (1 ticket uiteraard); ook subliem aan't spelen (bepaald moment 3/4 van de chips) en dan plotseling 2x dom doen (effectief gans uw lichaam dat schreeuwt om te folden en dan toch..:evil:
      Ik begin zo te merken hoe lager mijn chipstack hoe beter ik speel; Het is ook wel gezellig om never say die te spelen maar als je dan effectief eens wat kunt winnen, werkt dat precies serieus tegen. Misschien dat zo'n massa evenement mij tot nieuwe inzichten brengt? ;)

Na wat gezooid te hebben op vcpoker (10$ vergooid aan satellites), bulldog (10 -> 30 -> 0), een paar hubblefreerolls op pokerstars (2x bij d'eeste 100, verder wel niks) en nopay (enige plaats waar mijn 10 op deze site wel maar 0.10 waard uitgebouwd heb tot 800 (8$ dus;) ); het niveau daar is wel werkelijk laag) ben ik ergens in maart hier terecht gekomen.
      Zalige site: forums, coachings, artikels. Het geeft u direct een gevoel van hier wordt er niet mee gelachen en dat helpt (mij toch). Ik probeer dan ook in alle hevigheid mijn 50$ op full tilt (voor mij de aangenaamste qua snelheid en blinds) niet te verspelen (50 (teveel mtt, te weinig low limiet sng)-> 10 (llsng ;) ) -> 60 wsop sattelites ->10 -> 30 nu en dus simpele 1 en 2$ sng's voor de moment).
      Zo gaat het natuurlijk niet al te vlug (ik speel ook niet al te vlug), doch online cash games zijn echt niks voor mij - nood aan een begin, midden en einde - dus komende zondag/maandag ben ik beschikbaar en ik zie dit als een mogelijk zalig nachtje poker waar mijn ervaring een boost kan krijgen, en als andere zaken terzelfdertijd ook willen boosten dan mag dat.
      Een final table van zo'n massa-evenement maakt van mijn mond schuurpapier wegens het verliezen van alle kwijl waar mijn voeten in pootje baden.
    • Foxie21
      Foxie21
      Bronze
      Column ...

"Was het druk onderweg ?" vroeg ze toen hij binnenkwam.
      "Viel wat tegen," antwoordde hij "weinig speelbaars gezien!"

Wellicht kijk jij nu even gek als zij op dat moment. Weten jullie veel dat hij een nieuwe hobby heeft voor op de baan. Hij heeft geheel alleen een nieuwe sport bedacht: autonummerplaatpokeren (scoor je ook lekker mee op een Scrabblebord!). Niet dat hij pokerverslaafd is, maar het spelletje houdt 'm toch wel stevig in een wurggreep. Alle letter- en cijfercombinaties vormen voor hem mogelijke pokerhanden. Zo ook die op nummerplaten. Vooral de Belgische dan. Ziet hij een AKS-... combinatie, gooit ie z' n karretje een versnelling hoger. Bij een 227-... kijkt ie meteen of Phil Helmuth toevallig niet achter het stuur zit. Vruchteloos is ie nu al een tijdje op zoek naar setjes, maar die zijn alsnog moeilijk te vinden. Onlangs, ergens in Nederland, zag hij wel nog een leuke 10-JQ-KA! Zijn dag kon niet meer stuk! Die kerel komt hij echter liever niet tegen aan een pokertafel: Royal flush off diamonds (het was een Renault weet je ...). Het viel 'm ook wel al op dat niet steeds de mooiste wagens de beste combinaties opleveren. Een marginale 2PK 'er rijdt er soms makkelijk een flitsende Porsche af. Lekker. Net echt poker! En op die manier is autorijden nooit meer saai. Lang leve de file waarbij de rij naast je lekker langzaam voorbijschuift terwijl jouw rij rustig blijft staan. Heerlijk moment!

Oh ja, denk maar niet dat dit over mij gaat! Met dit soort domme spelletjes hou ik mij helemaal niet bezig. Mijn nummerplaat is trouwens VSJ-013. Niet eens een deftige pokerhand!

Maar wedden dat jij het tijdens je volgende autorit zelf wel eens uitprobeert ...
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      VSJ-013
      is genoteerd ;) :D
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      leuk stukje foxie!!!!!!!!!!!!
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Column over pech en geluk in poker:

Vooral in live poker hoor je vaak mensen gefrustreerd praten over ontzettende donkeys bij hun aan tafel die ongeloofelijk veel mazzel hebben. Meestal wil dat zeggen dat de donkey in kwestie net een dikke pot van ze heeft afgepakt door met Q6 ofzo een 2e paar te riveren of door een of andere gutshot/backdoor draw te maken. Vooral in limit poker hoor je verhalen als deze geregeld.

Een voorbeeld is een hand die ik de laatste keer dat ik live limit speelde meemaakte. Iemand aan tafel die vrij behoudend speelde flopte een set met zn 88. De flop: 8KJ Hij bette natuurlijk door en werd ook weer geraised waardoor hij kon 3 betten. De raiser fold maar een donkey gaat mee. Turn een T -> bet call river een Q bet, raise, call. Donkey laat A5 suited zien en wint met een mooie (nut) straat. Donkey pakt een pot van ~250 euro.

De persoon met pocket 88 kon dit niet op prijs stellen. Hij stond op en verliet de tafel, vooral omdat diezelfde donkey hem al eerder een pot had afgepakt met Q7 two pair op de river tegen AQ tptk.

Soms lijkt het echt zo te zijn dat slechte spelers meer geluk hebben. Zelf heb ik altijd wel mensen aan tafel zitten waarvan ik weet dat ze slechte spelers zijn maar juist die mensen winnen wel eens mijn complete stack, het is dan makkelijk te denken dat ze meer mazzel hebben dan de andere spelers waartegen ik minder vaak dikke potten verlies.

Echter als je er beter over nadenkt kun je het allemaal best relativeren. Natuurlijk hebben die donkeys veel meer geluk dan jijzelf. Ze zitten meestal in een hand waar ze achterstaan dus van daaruit kunnen ze alleen maar geluk hebben. Dit terwijl je als je voorstaat eigelijk alleen maar pech kunt hebben! Als je het over een hele avond bekijk zie je ook wel dat de donkey eigelijk helemaal geen geluk heeft. Hij wint misschien een paar dikke potten waar hij echt vet achterstond maar toch zul je hem herhaaldelijk zien rebuyen.

Het lijkt dus misschien zo of een donkey veel meer geluk heeft doordat hij vaak een slechte hand laat zien waarmee hij toch nog wint. Maar feitelijk zit hij gewoon zo vaak in een situatie waar hij maar een paar % heeft om te winnen dat hij wel een paar keer per avond zon showdown heeft vanwege het % dat hij heeft om te winnen! Hij heeft dus wel vaker geluk in aantallen maar hij zoekt ook de situaties op waar hij dit geluk nodig heeft. Het is daarom in poker beter als je als speler zijnde weinig pech hebt in plaats van dat je vaak geluk hebt!

------------------------------------------------------------

Dit is een vrij serieuze column over een onderwerp in poker dat ik zelf vrij interessant vind. Ik heb geprobeerd het een beetje leesbaar te houden dus hopelijk komen jullie er ondanks het serieuze verhaal doorheen :D
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Mijn motivatie blijft eigelijk hetzelfde als de vorige keer. Sorry dat ik er niet veel aan kan toevoegen maar de vorige keer toen ik met mijn motivatie een backdeal won vloog ik er op een vrij rottige manier uit.

KK tegen 55 preflop all-in met een runner straat voor de 55. De 55 zette mij zelfs all-in preflop.

Ik wil dus nog steeds even graag en helaas ik heb door de snelle afloop van mn vorige BOTD weinig aan mn cv toe te voegen. Misschien dat de bovenstaande column echter laat zien dat ik door zon hand als waardoor ik er de vorige keer uitvloog echter niet op tilt zal slaan ofzo. Natuurlijk vind ik het niet leuk maar ik kan het vrij goed relativeren.

Ook ben ik een beetje aan het oefenen geslagen op FT met MTT ($1 buy in, mn bankroll staat meer niet toe) mn nickname is Faerl en tot nu toe sta ik er ev+ mee :D Maarja dat is na 6 toernooien.
    • 1
    • 2