Klaar voor 5$ sng's?

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ok, heb met 2$ sng's (0.4$ fee) mijn bankroll opgebouwd tot 280$.. Mijn spel is verre van goed en moet nog zeer veel bijleren, dat blijkt ook uit de handen die ik post. Ik heb nu denk ik wel genoeg buy-ins om te beginnen met 5$ sng's, maar ik ben nog niet helemaal zeker :) .

Een vraagje dan ook aan de meer ervaren sng'ers.. aan de hand van wat bepalen jullie of je klaar bent voor de volgende stap? Mijn ROI op de 2.40$ sng's schommelt rond de 24 à 25 en mijn ITM% ligt rond de 45.

Alvast bedankt, denk je.. is hem weer daar met zen dwaze vragen dan laat je de thread gewoon schieten :) .
  • 18 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      in principe is je bankroll groot genoeg. het niveuverschil tussen $2 en $5 sngs is niet zo groot dus ik denk dat je het best wel aankan.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zou het gewoon proberen en wel je BRM in de gaten houden. Het is geen schande om terug te zakken wanneer het niet loopt op 5,50
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik zeg Nike
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      gogogo! Probeer gewoon, als je dan te veel kwijt raakt dan kun je nog naar beneden. 50BI is wel ok voor normal speed sng's.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ok, thx :) . Is mijn ROI en ITM% trouwens een beetje ok? ROI mag wel wat hoger denk ik, heb veel te veel 2e en 3e plaatsen tov 1e plaatsen.. ben dan ook aan het werken aan mijn HU-spel.
    • Tjoez
      Tjoez
      Bronze
      Ik vraag het hier maar, anders moet er een niewe topic open en het past hier wel:

Waar is het niveauverschil wel te voelen qua buy-ins van SnG's?

Tussen 1 en 2 is er geen verschil merk ik, nu lees ik dat tussen 2 en 5 er ook bijna geen verschil is.
      Bij die van 10 dan?
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Tjoez
      Ik vraag het hier maar, anders moet er een niewe topic open en het past hier wel:

Waar is het niveauverschil wel te voelen qua buy-ins van SnG's?

Tussen 1 en 2 is er geen verschil merk ik, nu lees ik dat tussen 2 en 5 er ook bijna geen verschil is.
      Bij die van 10 dan?
      Ik merk toch al direct een groot verschil tussen de 2.40$ jackpot sng's en gewone 5.50$ sng's. Ik ga niet zeggen dat ze veel beter spelen, maar wel een pak tighter, in de jackpot sng's speelde pakweg 4 van de 6 man aan tafel 50% van hun handen zonder iets te raisen preflop. In de gewone sng's is dit heel wat minder merk ik nu.

Heb tot nu toe een aantal 5$ sng's gespeeld en sta ongeveer break even nu (op 283$ nu), veel pech gehad gisteren.. dus ben redelijk content.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      het verschil tussen 2 en 5 dollar multi table sit and go's is minimaal. Pas vanaf boven de 10 dollar begint er iets wat niveau in t spel te komen. Dat wil niet zeggen dat als er 45 man meedoen dat t niveau van de eerste 35 hoger is dan op de 5 dollar sit and go's, maar de wat betere spelers die ver in t toernooi komen snappen t spelletje meestal wel.
    • RRtwos
      RRtwos
      Bronze
      Maarten,

Op welke site speel je ze? En hoeveel tafels tegelijk?
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ik speel op Titan, voorlopig 1 of 2 tafels tegelijk.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Tot nu toe gaat men 5$ sng-avontuur zeer slecht en dan bedoel ik echt.. zeer slecht. Even mijn resultaten: 10, 5, 7, 10, 4, 4, 4, 3, 6, 7, 1, 3, 4, 10, 4, 6.

Ik maak hier mee wat ik in alle andere sng's samen nog niet heb meegemaakt... niet één belangrijke coinflip gewonnen, verschillende 3outers op de river tegengehad, meer dan drie flushes tegen op de river... enzo voort.

Ben ik klaar voor 5$ sng's? Ik heb het nog niet eens goed kunnen testen, zoveel pech heb ik nog nooit gehad :) .

Ik ben nu aan mijn laatste 5$ sng bezig en dan is het terug naar de 2.40's... voel me echt kut nu, ik zat bijna op 300$ en nu bijna down naar 200$.

ps: nog een vraagje, ik word continu gecalld als ik push op de river.. is dat misschien typisch op deze limiet? Vaak door Kx en Qx, aangezien ik veel handen push vanuit de sb (zoals het moet normaal), lig ik dan ook bijna continu onder.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Maarten84

ps: nog een vraagje, ik word continu gecalld als ik push op de river.. is dat misschien typisch op deze limiet? Vaak door Kx en Qx, aangezien ik veel handen push vanuit de sb (zoals het moet normaal), lig ik dan ook bijna continu onder.
      ik snap deze vraag niet. misschien een handje posten om duidelijk te maken.

verder kan het zijn bij het pushen dat je bepaalde dingen over het hoofd ziet.

daar zou je ook wat handjes van moeten posten.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ik bekijk mijn gepushte handen altijd met de Sng-wizard, geen reden om ze te posten denk ik..
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ik bekijk mijn gepushte handen altijd met de Sng-wizard, geen reden om ze te posten denk ik..
      uh oh. Je weet dat S&G wizard een waardeloze S&G speler is he? Het is een hele goeie tool, daar niet van, maar hij zit er vrij vaak naast. Voor icm-trainer geldt hetzelfde. Wat de S&G wizard voorstelt is niet de beste lijn.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ai, dacht dat die goed was... wat dan best gebruiken?

Maar het is toch zo dat als eens de blinds hoog zijn, je bijna altijd pusht vanuit de sb als er nog geen actie was voor je. Of villain moet heel loose zijn, of deze is sowieso commited..
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      en enigzins rekening mee houden hoe short of big de bb is.

dit is denk ik 1 van de belangrijkste factoren bij het pushen vanuit de sb
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Juist de schade een beetje kunnen beperken.. éénmaal 4e geworden, met een push vanuit de sb tegen de bigstack :) . Hij callt met A2o, jawel, ik had 9Ts. In een andere ang 2e geworden na weer een heel slecht potje HU van mij, verlies hem nochtans door weer een suckout van villain. A6 tegen A4, hij hit zen 4...
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ai, dacht dat die goed was... wat dan best gebruiken?
      gezond verstand :D

Maar het is toch zo dat als eens de blinds hoog zijn, je bijna altijd pusht vanuit de sb als er nog geen actie was voor je. Of villain moet heel loose zijn, of deze is sowieso commited..

oh, begrijp ik hieruit dat je niet pushed als villain committed is? Want dan moet je juist eerder pushen, want dan ben je zelf ook vaak committed om te pushen.

Anyway, in de push of fold fase moet je een aantal dingen doen:

1. +ev$ pushes maken
      2. een edge incalculeren, alleen +ev$-heid is niet genoeg, je hebt een edge nodig om de rake te verslaan/winst te maken, dus moet je zegmaar ++ev$ pushes maken
      3. weten wanneer punt 2. niet opgaat. Dit is bijvoorbeeld zo als pushen +ev$ is, maar niet ++ev$, maar dat je in een dermate slechte situatie verkeerd (door hoge blinds bijvoorbeeld, of doordat je met een fold jouw chips aan een andere shortstack geeft) dat je geen edge-verschil nodig hebt.
      4. Weten wanneer punt 1. niet opgaat. Gebeurt onder zelfde soort omstandigheden als onder punt 3., maar nog extremere omstandigheden. Vaak kun je UTG tot -1.0%ev$ pushes nog rechtvaardigen.

Dan is er ook nog het probleem, dat het model waarbinnen S&G Wizard en ICM trainer (of nash) werkt, gebaseerd is op pure gemiddelden, en dat je je pushing range eerst moet bepalen op basis van reads, oftewel, hoe loose of juist hoe tight tegenstanders callen, en hoe jouw equity is vs. die calling ranges, en hoe jouw equity is op basis van de hoeveelheid FE die je denkt te hebben. Zo pushte ik bijvoorbeeld gister bij de coaching heel loose met nog 10 bb's over HU, omdat ik inschatte dat mijn tegenstander een nit was. P(fold) - P(call + verlies) + P (call + win) = equity. Als die equity groter is dan de edge die je zelf denkt nodig te hebben in die situatie (kan ook bijvoorbeeld -1% zijn), dan is het een push/call, anders is het een fold.