Kutzooi

• Dynafire
      Dynafire
      Bronze
      $0.5/$1 No Limit Holdem
      8 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG sammyace101 ($163.05)
      UTG+1 heffs976 ($54.10)
      MP1 samoafinn ($93.85)
      MP2 papawuddel ($251.95)
      CO Hero ($177.30)
      BTN meggsy ($100.00)
      SB keksdose68 ($95.45)
      BB JAMESBONG111 ($48.00)

Pre-flop: ($1.50, 8 players) Hero is CO 5:spade: 6:spade:
      2 folds, samoafinn calls $1, papawuddel raises to $4, Hero calls $4, 3 folds, samoafinn calls $3

Flop: T:spade: 4:spade: 2:spade: ($13.50, 3 players)
      samoafinn bets $13, papawuddel calls $13, Hero goes all-in $173.30, samoafinn goes all-in $76.85, papawuddel calls $160.30

Turn: K:spade: ($449.95, 3 players)

River: Q:club: ($449.95, 3 players)
      Hero says "chaser"

Final Pot: $449.95
      samoafinn shows: T:diamond: 2:diamond:
      papawuddel shows: A:heart: A:spade:
      Hero shows: 5:spade: 6:spade:

papawuddel wins $446.95 ( won +$269.65 )
      samoafinn lost -$93.85
      Hero lost -$177.30
  • 12 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Eerlijk gezegd snap ik jouw preflop call niet.

Ook die push op de flop is nogal heavy. Je kunt gemakkelijk tegenover een hogere flushdraw zitten of zelfs een hogere flush.

Een normale reraise had duidelijkheid gegeven en een call had de pot kleiner kunnen houden. De raise en call vóór jou geven minstens een draw aan en misschien beter.

Is slechts mijn mening, ik kan het best mishebben....

wel bagger, die hand zo.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Ook die push op de flop is nogal heavy. Je kunt gemakkelijk tegenover een hogere flushdraw zitten of zelfs een hogere flush.

Een normale reraise had duidelijkheid gegeven en een call had de pot kleiner kunnen houden. De raise en call vóór jou geven minstens een draw aan en misschien beter.
      Push is wel goed. Je bent enorme favoriet tegen een flushdraw en tegen een hogere flush fold je toch niet zonder erbij. Je moet je hand protecten en de kans dat je tegen een andere flush zit (die niet zo heel groot is) op de koop toenemen denk ik.

Preflop fold IMO though.
    • Dynafire
      Dynafire
      Bronze
      Villain speelde heel erg los en zette veel handen door op de flop. Vandaar dat ik preflop calde. Ik was ook op de flop er 99% zeker van dat ik op dat moment de beste hand had. Samoafinn is een enorme noob btw.
    • Xiqu0n
      Xiqu0n
      Bronze
      Sjors jammer om te zien dat je zoveel verliest. Toch weet ik niet of ik preflop gecallt had.
    • RidderSven
      RidderSven
      Bronze
      Als ik die bedragen zie....en ik zie hoe die Samoafinn speelt, vraag ik me af waarom hij wel op dergelijke limieten speelt en ik niet :D . (Waarschijnlijk veel te veel geld over).
    • GroteArie
      GroteArie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RidderSven
      Als ik die bedragen zie....en ik zie hoe die Samoafinn speelt, vraag ik me af waarom hij wel op dergelijke limieten speelt en ik niet :D . (Waarschijnlijk veel te veel geld over).
      Dat is iets wat ik me ook afvraag als ik de hand zo lees.
      Ik had hem preflop trouwens niet gecalled.

Gr.

GroteA
    • Dynafire
      Dynafire
      Bronze
      Deze limieten zijn niet zo heel moeilijk te verslaan. Ik vind dit makkelijker als de NL20, omdat die donks daar allemaal gekke fratsen uithalen. Ik ben hier trouwens op de flop zwaar favoriet. Samen hebben ze 10 outs (2 tienen, 2 tweeen en nog 5 schoppen), want de schoppen 3 geeft mij een straight flush.
    • LinCity
      LinCity
      Bronze
      Preflop call valt te betwijfelen. Maar tegen big stacks is een suited connector call soms wel goed. Tegen een short stack had ik hem meteen weggelegd.

Die push vind ik een goede zet. Hoe groot is de kans dat een ander ook een flush hit. En vaak zitten er gewoon Fishes aan de tafels die calle met bijvoorbeeld de schoppe A... Je bent dan dik favoriet om een mooie pot te winne dus blijf zo spelen zou ik zeggen!
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      OK, ik speel nog geen 100NL maar dit is toch een doodnormale call preflop als je zo deepstacked zit? Zou ik ook doen, zeker in positie tegen slechte tegenstanders.
      Push is ook mooi, vnh sir.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Pech gehad.. je kan moeilijk verwachten dat villain hier een overpair + nutflushdraw weglegt.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      De push is slecht, je gaat meestal alleen door betere handen gecalled worden en jaagt de slechte handen die je wel wilt dat callen weg, gewoon een potbet had goed geweest. En in deze hand was je waarschijnlijk dan toch op de flop all-in gegaan.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Dynafire
      Villain speelde heel erg los en zette veel handen door op de flop.
      Is een goede reden om te folden. Hoe looser hij raised, hoe slechter jouw implied. Als hij elke keer als hij raised azen heeft, dan call ik elke keer met deze hand, want ALS je dan 2 pair of beter hit, dan loop je tenminste binnen. Echter, als je 80% van de tijd tegen trash zit, dan slaat je call natuurlijk nergens op, want als je DAN hit, dan verdien je daar niks mee. Beter folden dus, en spots uitkiezen voor goede reversed implied, en 3betten. Tighte players call ik looser met implied-odds-handen (22-99 enzo).

Als een loose speler de button raised, en ik zit in bb met 22, dan fold ik. Niet speelbaar OOP zonder set, en niet afbetaald worden als je hit... slechte deal. Soms kun je tegen loose spelers loose 3betten, bijv met een lage pocket of een SC. Callen is echter geen optie. De beste spelers spelen LAG stijl, en als je vaker gaat callen omdat zij loose zijn, dan bereiken zij hun doel. Je loopt dan eigelijk in hun mes.

Je push slaat trouwens nergens op, daar wordt je normaal gesproken alleen door betere handen gecalled.