gatver even ellende kwijt

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      ik wilde nog even mijn ellende van gisteren kwijt, had erna nog hoofdpijn gekregen ook!

2x 80% lag ik voor, KK tegen JQs back door flush
      en de ander was A9 tegen 9t, zon button raise en ik wist gewoon dat ik voorlag dus werd allin op de flop, back door straight.

Ben blij dat ik er geen gilles de la tourette van kreeg.
      Bah 2 buyins kwijt, maar gelukkig zijn die niet zo groot bij mij. 2x 60 BBs
  • 9 antwoorden
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      YESSS money back aa tegen KK tegen tq allin preflop :) ik durfde alweer helemaal niet te kijken, but im back!
      yes sir
    • Xiqu0n
      Xiqu0n
      Bronze
      Kijk eens aan, zo snel kan dat gaan ;)
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Sweet! :D
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      hahaha jah vind het nog steeds een prestatie dat ik het nog zo lang uithoudt op nl2, opzich is 77 euro (dus niet dollar) best genoeg voor nl10 toch?
      Gatver net weer zon rotsuckout, en ik had zijn hele odds zo weggebet topset tegen flushdraw
      toch weer callen voor de flush, valt dat kreng ook nog.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      ligt eraan of je SSS op BSS speelt. met sss heb je dan 38BI wat genoeg is (je hebt 30BI nodig) met BSS heb je maar 7 BIs wat echt veel te weinig is. je hebt 20BI nodig voor BSS wat neerkomt op $200 voor 10NL

EDIT: als je met 60BB gaat zitten, wat een hele slechte keuze is heb je ongeveer 25BI nodig denk ik. Maar ik raad je aan om te kiezen tussen 20BB of 100BB en niet ergerens ertussenin. dan maak je het jezelf onnidig lastig aangezien je alle nadelen van SSS en BSS hebt, maar niet de voordelen.

EDIT 2 aangezien het euro is moet je het even omrekenen. voor SSS moet je uitgaan van 30BI minimaal. en voor BSS is het 20BI minimaal.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      even tellen, ik had nu 77,25 euro = 120 dollar

Ik ben dan toch maar eigenwijs , houdt het daar maar op - met 60 BB kun je die turn altijd zo lekker pushen (ook dat ze hem meestal niet meer kunnen folden) en ik heb eerlijk gezegd ook niet meer dan 60 bb voor een hand over zelfs niet voor azen, tenzij preflop allin. Ben er helemaal gewend aan geraakt zo. Bevalt me erg goed eigenlijk.

het idee achter een 100BB is omdat de slechte spelers ook met een volle buyin spelen, maar wat zij altijd vasthebben is altijd een verrassing en ik vind het bij sommigen nogal lastig inschatten. moet er niet aan denken dat ik 100BB verlies KK tegen QT op een QT4 board of dat ik bij de 3e flushkaart voor een lastige beslissing wordt gegooid, eigenlijk door mijn stack.
      En die SSS haal je echt niet voldoende uit je azen koningen etc. Die vind ik helemaal onhandig. dus vandaar 50 is me ook net iets te weinig. Van daaruit is de 60BB ontstaan eigenlijk.

Maar goed, ff tellen wordt dan 6 dollar per buyin
      zou je er 20 buyins hebben... Is opzich wel voldoende toch volgens de regeltjes?

Misschien binnenkort eens proef gaan zitten daar.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Voordelen van SSS
      -weinig beslissingen
      -mensen callen je vaker omdat ze niet bang hoeven te zijn nog een bet te callen, aangezien je al allin bent

nadelen van SSS.
      -je kan nooit een echt grote pot winnen
      -weinig implied odds met lage PPs en Suited connectors.

Voordelen van BSS
      -je kan een grote pot winnen
      -goede implied odds voor PPs en Suited connectors.
      -je kan makkelijker bluffen tegen mensen met een grote stack omdat ze bang kunenn zijn nog een grote bet te moten callen

Nadelen van BSS
      -Veel moeilijke beslissingen
      -Goede handen worden minder vaak afbetaald omdat mensen niet nog een bet willen callen

voordelen van 60BB BI
      -je kan een grotere pot winnen dan met SSS

nadelen van 60BB BI
      -Veel moeilijke beslissingen
      -weinig implied odds
      -je word niet zo vaak afbetaald als met SSS

kortom 60BB bi is gewoon nadelig. Je maakt het jezelf zo onnodig moeilijk en laat value liggen.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martyk32
      even tellen, ik had nu 77,25 euro = 120 dollar

Ik ben dan toch maar eigenwijs , houdt het daar maar op - met 60 BB kun je die turn altijd zo lekker pushen (ook dat ze hem meestal niet meer kunnen folden) en ik heb eerlijk gezegd ook niet meer dan 60 bb voor een hand over zelfs niet voor azen, tenzij preflop allin. Ben er helemaal gewend aan geraakt zo. Bevalt me erg goed eigenlijk.

het idee achter een 100BB is omdat de slechte spelers ook met een volle buyin spelen, maar wat zij altijd vasthebben is altijd een verrassing en ik vind het bij sommigen nogal lastig inschatten. moet er niet aan denken dat ik 100BB verlies KK tegen QT op een QT4 board of dat ik bij de 3e flushkaart voor een lastige beslissing wordt gegooid, eigenlijk door mijn stack.
      En die SSS haal je echt niet voldoende uit je azen koningen etc. Die vind ik helemaal onhandig. dus vandaar 50 is me ook net iets te weinig. Van daaruit is de 60BB ontstaan eigenlijk.

Maar goed, ff tellen wordt dan 6 dollar per buyin
      zou je er 20 buyins hebben... Is opzich wel voldoende toch volgens de regeltjes?

Misschien binnenkort eens proef gaan zitten daar.
      Een bijzondere redenatie.....
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      zoow had eens proefgedraaid daar :) heh ik vond 40 BB wel genoeg en na een uurtje had ik het wel gehad daar. Hele speelstijl is anders en nu had ik echt wel moeite ze in te schatten. Zat 1 zon lucky man tussen die bijna alles cc-de maar die won ook constant. Sloeg helemaal nergens op en ik verloor een groot deel met kq tegen zon 2pair. en later zat ik tegen een overpair. pf allin. en toen had ik er wel weer genoeg van daar. Probeer over een maandje wel weer. Verloor iets van 7 euro ofzo. is voor mijn doen behoorlijk veel. Deed dat vroeger nog weleens als ik aan het tilten was, maar daar heb ik eig. geen last meer van.
      Inmiddels wel weer mooi 5 euro terug van NL2 :)
      mr goed kga slapen jooo