Aa

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      In eeuwen al geen gewone cash games gespeeld, toch maar even een poging gewaagd.. feedback graag :) .

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here) 
      Position:
      Stack
      SB:
      $4,12
      Hero:
      $6,47
      BB:
      $4,34

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (4 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with A:club: , A:heart:
      CO folds, Hero raises to $0,12, SB calls $0,10, BB calls $0,08.

Flop: ($0,36) K:diamond: , T:heart: , Q:heart: (3 players)
      SB bets $0,04, BB raises to $0,08, Hero raises to $0,40, SB calls $0,36, BB calls $0,32.

Turn: ($1,56) J:heart: (3 players)
      SB bets $0,04, BB calls $0,04, Hero raises to $1,64, SB calls $1,60, BB folds.

River: ($4,88) A:spade: (2 players)
      SB bets $1,96 (All-In), Hero calls $1,96.

Final Pot: $8,80

Results follow (highlight to see):
      SB shows [ 5h, Kh ] a flush, King high
      Hero shows [ Ac, Ah ] a straight Ten to Ace
      SB wins $8.36 USD with a flush, King high.
  • 8 antwoorden
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      preflop hoger raisen 16ct en soms ook 20 of zelfs 24ct als ze graag callen de gokmachines. op zich niet zon hele fijne flop omdat het allemaal hoge kaarten zijn. ik verlies hier nog weleens tegen two pair. die turn is rottig omdat het er goed op lijkt dat er goed een flushdraw aanwezig is -> die minibet en vervolgens de call.
      als die dan die 160 called ziet het er helemaal niet meer zo mooi uit al kun je hem goed ook op enkel een aas zetten.
      ja al met al.. denk dat je wel aardig hebt gespeeld, turn zou je voor potcontrol wat minder kunnen raisen sinds er een mogelijke flush ligt, maar zou hij hem dan allin gooien op de river moet je denk ik wel callen. Zitten zoveel debielen :D op die dit soort gekkigheid doen, waardoor je hem eigenlijk niet kunt folden.

Jammer dat het geen splitpot werd.
      Preflop 16ct of 20 ct raisen tegen calling stations voor meer geld id pot
      misschien turn naar 80 1/2 pot en de river alleen callen of checken als het kan (met zijn flush zal die dat wrs toch niet doen tenzij hij het gevoel heeft dat hij kan checkraisen, dat is bijna nooit dat het zo gebeurt)
      Ik denk al met al wel aardig gespeeld verder
      GL @ the tables maarten!
    • eruk
      eruk
      Bronze
      Goed gespeeld, Misschien wat harder pre-flop betten. Gebruikelijk is 4bb+1bb per limper.
      Vooral op deze limieten willen ze graag een flop zien met fluthanden, dus laat ze er maar voor betalen
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ik had nog totaal geen reads op tegenstanders... nuja, had hem eigenlijk op alle soorten handen gezet buiten de flush :) , door zijn minbet op de turn. ik dacht dan ook. Waarschijnlijk lig ik hier voor.. heeft hij hier toch een flush dan heb ik nog steeds wel wat outs voor de nutflush. De bet op de turn mocht idd wel wat kleiner als ik het nu zo bekijk, 2/3e pot lijkt me beter of gewoon callen.

Preflop is een gewoonte van sng's, daar raise ik altijd 3BB +1BB per limper, gewoonweg omdat dit meestal hetzelfde effect heeft als 4BB. Hier op deze microlimieten is het idd wel beter om wat hoger te raisen, als ik het nu zo bekijk misschien zelfs 5 à 6 BB's aangezien men zo graag callt preflop.

Ter conclusie: wat haat ik flushes, zelf heb ik er nooit één, maar verlies wel al men geld eraan.. en dan nog steeds als ik zelf een mooie hand heb.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      hehe :) wen er maar aan,

Maar klopt, toen bij de turncall viel er heel veel nattigheid en op de river kon je hem eigenlijk niet folden gezien de pot odds.
      Dat preflopraisen
      ikzelf houdt amper nog rekening mee hoeveel er gelimped hebben als preflop het potje vrij groot is en ik vind een kk of aa raise ik hem gelijk iets van 11x BB (dus met limpers), normaal 5 a 6x als ik de eerste ben zodat het eigenlijk gewoonweg niet callbaar is. Grappige is als je hem weer te hoog raised dat het nog weleens voorkomt dat iemand voor je ineens over the top komt en dat is dan helemaal mooi ;)

Is mijn vuistregel: Ze kunnen niet folden op NL2 en op NL4 waar jij speelt ook niet (en dat is een goed uitgangspunt om in gedachte te houden) :D nu is even balen in deze hand, doe het vaak genoeg en het wordt op den duur heel amusant.

Spreek je welweer in een andere hand

Ps wat ook enorm verschilt cashgame tegenover sitngo, er zit geen pressie op de hand. Tis niet van de blinds stijgen of op tijd dus daarom wordt het geduld meer op de proef gesteld. dat is belangrijk om jezelf in te trainen. Werkt enorm in je voordeel, meeste mensen hebben niet zo heel veel geduld en dat is het moment waarop je ze pakt.

gr marty
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      preflop gewoon naar 16 cent, maakt de pot op de flop al wat groter.

op de flop na die minraise en minreraise zet ik 1 van beiden onherroepelijk op een flushdraw. je kan er hiet voor kiezen om je betsize daarop aan te passen 0,50 of 0,60 zou prima kunnen. met een 16 cent preflop bet had dit zelfs nog wel hoger kunnen zijn.

op de turn maakt je je straat en je hebt de nutflushdraw dus folden kan je dan indd eigenlijk niet meer.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      is ook nog wel een goede tip sinds je op die microlimieten speelt,

heel veel lui denken sterk betekent zwak en vice versa, moet je gebruik van maken. op de turn heb je vaak de mogelijkheid om een wat serieuze bet te plaatsen, maak die wat groter als dat kan. denk niet teveel aan pot odds voor hun: van goh dat callen ze niet. Ze zijn erg slecht in weggooien en daar kun je zo goed gebruik van maken. folden ze is het pech gehad, beetje inschatten wat ze wel callen de handleiding van die gasten zie je in de handhistorie. Kun je wel goed uit halen wat ze spelen e.d. en waar ook de fouten zitten.
      Heb zelf ook die fout veel gemaakt dat ik er niet de volle waarde uit kreeg al vind ik limpen in ep met aa nog altijd wel strak, maar ik doe het praktisch nooit meer.

Op een doorsnee tafel, waar ze veel callen heb je bv aa of kk
      zeg maar raise pf 16 of 20 call call
      pot 48, hoogste kaart op board j (die heeft vaak wel 1tje)
      bet de pot op 48, call fold (bv)
      144 pot
      turn blank bet turn 170 ofzo.
      Meestal ben ik dan al allin, maar in jouw geval is dat wel een goede keus
      Bij nog een J pot control, bij een q moet je ook even kijken of je de river nog wilt betten. Jq dat soort handen zijn hun handen. evt check river sinds het een mooi potje is. is het nog een blank allin

Kijk wel tegen wie je speelt, soms tegen de verkeerde (verwisselen van een best goede met een fish) kan het overbetten wel verkeerd uitpakken. Heb zelf te weinig ervaring met een echte grote stack.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      bet meer op de flop, overbetje zou wel goed zijn.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Raise ~.5$ op de flop ofzo. Je hand is kwetsbaar op deze flop. Op de turn zou ik gewoon shoven, zelfs als je achterligt heb je outs (hoewel ik denk dat je hier vaak de beste hand hebt). Zoals gespeeld is de river een easy call.