KTs straight op flop

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Feedback graag, wilde eerst de turn wat hoger betten.. maar wilde villain niet wegjagen. Op de river dacht ik wel, sebiet heeft hem hier ne flush, maar voelde me redelijk commited.. plus dacht niet dat hij mijn grote reraise op de turn zou callen met enkel een fd.

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here) 
      Position:
      Stack
      BB:
      $5,07
      CO:
      $11,27
      Hero:
      $9,38

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (4 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with T:heart: , K:heart:
      CO calls $0,04, BU folds, Hero calls $0,02, BB checks.

Flop: ($0,12) Q:club: , 9:diamond: , J:diamond: (3 players)
      Hero bets $0,08, BB calls $0,08, CO folds.

Turn: ($0,28) 2:club: (2 players)
      Hero bets $0,15, BB raises to $0,30, Hero raises to $0,80, BB calls $0,50.

River: ($1,88) 6:club: (2 players)
      Hero bets $1,08, BB raises to $4,15 (All-In), Hero calls $3,07.

Final Pot: $10,18

Results follow (highlight to see):
      BB shows [ 3c, 9c ] a flush, Queen high
      Hero shows [ Th, Kh ] a straight Nine to King
      BB wins $9.68 USD with a flush, Queen high.
  • 18 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      bet pot op flop, bet 3/4 pot op turn, river check/call
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Neoken
      Waarom pot op de flop? Enkel voor de eventuele flushdraw van koeken? Zelfde op de river, waarom c/c? Buiten de flush, die meestal zeer onwaarschijnlijk is verslaat toch niets me?

edit: nuja, spijtig van de flush.. maar ik denk dat men geld er toch hoe dan ook ingegaan zou zijn :) .
    • eruk
      eruk
      Bronze
      Niet bang zijn om ze weg te jagen op board waar redelijke mogelijkheden liggen dat jij verslagen kan worden (dubbele flushdraw in dit geval).
      Gewoon blij zijn als je direct de pot wint met harde 3/4 potbets. Op deze manier is er een kleine kans dat je veel verliest als ze iets hitten door implied pot odds.

edit: Elke diamond en club is op de river een scarecard voor je, en die wil je niet ze goedkoop laten zien, dus vandaar hardere bet op de turn. En omdat er inderdaad een scarecard kwam: c/c spelen omdat je veel showdown value hebt met je straight , maar misschien had ik zelfs wel gefold als hij vanuit het niets ineens all-in gaat met 2x zoveel geld als de pot. Maar nu moest je wel omdat je pot committed was door je riverbet.

Laat de results de volgende keer maar weg, dat beïnvloed de beoordeling :)
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Maarten84
      Waarom pot op de flop? Enkel voor de eventuele flushdraw van koeken? Zelfde op de river, waarom c/c? Buiten de flush, die meestal zeer onwaarschijnlijk is verslaat toch niets me?

edit: nuja, spijtig van de flush.. maar ik denk dat men geld er toch hoe dan ook ingegaan zou zijn :) .
      Potbet omdat mensen op flushdraw die toch altijd zullen callen, dus kan je evengoed de pot wat groter maken door goed te betten.

Turn liggen er 2 flushdraws, dus moet je je hand beter beschermen en geen te goeie odds geven aan de drawers. c/c op river omdat een slechtere hand toch geen bet meer zal callen en ge geraised kan worden door iemand met backdoor flush. Door te checken zal er ook af en toe een slechtere hand een bluff proberen te maken die je dan kan callen...
    • nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze

Potbet omdat mensen op flushdraw die toch altijd zullen callen, dus kan je evengoed de pot wat groter maken door goed te betten.

Turn liggen er 2 flushdraws, dus moet je je hand beter beschermen en geen te goeie odds geven aan de drawers. c/c op river omdat een slechtere hand toch geen bet meer zal callen en ge geraised kan worden door iemand met backdoor flush. Door te checken zal er ook af en toe een slechtere hand een bluff proberen te maken die je dan kan callen...

ik vind een pot-sized bet op de flop toch ook wat te veel. Bedenk dat je immers niet je hand wilt beschermen tegen flushdraws, je wilt ook waarde halen uit handen die je klopt. Met een niet geraisede pot preflop is het niet onwaarschijnlijk dat de villain het soort hand heeft waarmee hij een paar geraapt heeft. Als je hier direct pot bet, drijf je handen als midden paar weg met matige kicker weg
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Potbet klinkt zwaar, maar 12c is hier totaal niet teveel, met een bet van 12c ga je niet vlug mensen wegjagen ze... like I said, hier wil je vooral value halen tegen mensen met top pair, 2 pair of een draw, en die callen altijd.

Als er dan toch ene met middle pair fold op zo'n "zware" potbet, so be it, je ging tegen zo iemand zowiezo niet veel winnen.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      pot sized op flop, turn mag ook iets hoger. Goeie call op river, runner runner flush zou wel heel sterk zijn.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Potbet klinkt zwaar, maar 12c is hier totaal niet teveel, met een bet van 12c ga je niet vlug mensen wegjagen ze... like I said, hier wil je vooral value halen tegen mensen met top pair, 2 pair of een draw, en die callen altijd.

Als er dan toch ene met middle pair fold op zo'n "zware" potbet, so be it, je ging tegen zo iemand zowiezo niet veel winnen.
      Dit is toch tegenstrijdig? Villains die hier een bet van 8c callen gaan niet bij 12c zeggen, mm voor die 4cent meer ga ik niet callen met mijn flushdraw... Turn bet ik normaal ook gewoon 2/3e, geen idee waarom ik hier ineens maar 1/2 bet :) .

Kijk, ik begrijp de hele theorie rond het potsized betten wel... zo zijn de pot odds voor een draw niet goed genoeg om hiermee te callen, wat jullie vergeten is dat we hier op microstakes spelen.. Je moet al 7 maal de pot betten voor je iemand met een draw uit de pot gebet krijgt. Potbet is dacht ik juist om de drawers weg te jagen.. op microstakes is er van wegjagen echter geen sprake en kan je imo even goed 2/3e betten om de pot te spijzen.

edit: ik zie villains hier btw met duizenden slechtere handen betten/callen op de river, top pair, double pair, setje, pocket, overpair, ...
    • Neoken
      Neoken
      Bronze

Dit is toch tegenstrijdig? Villains die hier een bet van 8c callen gaan niet bij 12c zeggen, mm voor die 4cent meer ga ik niet callen met mijn flushdraw...

wat jullie vergeten is dat we hier op microstakes spelen.. Je moet al 7 maal de pot betten voor je iemand met een draw uit de pot gebet krijgt. Potbet is dacht ik juist om de drawers weg te jagen.. op microstakes is er van wegjagen echter geen sprake en kan je imo even goed 2/3e betten om de pot te spijzen.
      Maarten, dit is nu juist mijn punt, voor die extra 4c gaan ze nooit folden, dus kan je gewoon potbetten om te pot groter te maken. Ik heb nooit gezegd dat ge drawers op de flop hiermee moet wegjagen, integendeel, ik zei juist dat drawers hier altijd zullen callen.

Anyway, ik denk dat villain met een 2pair, set of overpair al op de turn zou gepushed hebben.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Dit is toch tegenstrijdig? Villains die hier een bet van 8c callen gaan niet bij 12c zeggen, mm voor die 4cent meer ga ik niet callen met mijn flushdraw... Turn bet ik normaal ook gewoon 2/3e, geen idee waarom ik hier ineens maar 1/2 bet :) .

Kijk, ik begrijp de hele theorie rond het potsized betten wel... zo zijn de pot odds voor een draw niet goed genoeg om hiermee te callen, wat jullie vergeten is dat we hier op microstakes spelen.. Je moet al 7 maal de pot betten voor je iemand met een draw uit de pot gebet krijgt. Potbet is dacht ik juist om de drawers weg te jagen.. op microstakes is er van wegjagen echter geen sprake en kan je imo even goed 2/3e betten om de pot te spijzen.
      Dan kan je toch beter de pot spijzen met een potsized bet? Je moet geen schrik hebben om er geld in te stoppen als hij een draw heeft... wanneer hij teveel callt (qua odds) is dat altijd winstgevend voor jou.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ok, thanks.. ik had jullie verkeerd begrepen dan :) . Eerlijk gezegd heb ik liever dat mensen met zeker een fluhdraw gewoon weggaan. Het probleem is dat je precies aan deze mensen zo heel veel geld verliest eens ze de flush hitten.. en lang niet zoveel terugverdient als ze m niet hitten. Zeker dan in dit geval waar ik zelf met een zeer goede hand zit. Je moet imo al superreads hebben om hier je hand weg te leggen.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Dan speel je toch slecht tegen mensen met een flushdraw... Geef ze slechte odds en durf je hand neerleggen wanneer je denkt dat ze hun flush hitten, dat kan niet anders als winstgevend zijn.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door viewer88
      Dan speel je toch slecht tegen mensen met een flushdraw... Geef ze slechte odds en durf je hand neerleggen wanneer je denkt dat ze hun flush hitten, dat kan niet anders als winstgevend zijn.
      Ik bedoel dit als je hand per hand bekijkt... algemeen gezien win je idd tegen mensen met een flushdraw. Maar hier in dit geval bijvoorbeeld, je verliest 5$ als hij hem hit, maar je wint bijlange geen 5$ als hij hem niet hit.... Kom nu niet af met, ik had hem hier zeker kunnen wegleggen :) . Zonder reads heb je hier ongelofelijk sterke hand.

En nogmaals, op deze microstakes kan je niet in odds rekenen naar mijn mening. Er zijn maar een miniem aantal mensen op deze stakes wat hun win odds en pot odds berekenen en daar hun beslissing op baseren.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      oke even laten zien wat er gebeurt als je 2 keer potsize bet. ik heb alles ongeveer aangepast aan de hand van de raises die jij en hij maakte. maakte hij een miniraise heb ik die hier ook gedaan alleen was die hier iets groter.

zoals je ziet had het geld er op de turn dan al eventueel in kunnen gaan.
      je hand wint zo enorm aan showdownvalue. omdat je nu niet op een 3 klaveren board moet beslissen of je allin callt. hij heeft dan de beslissing of hij voor verkeerde odds jou raises moet callen.
      nu krijgt hij namelijk vrij redelijke odds (en redelijk staat voor donks gelijk aan de nuts)

natuurlijk win je hierdoor niet altijd evenveel, maar het verlies wordt waarschijnlijk ook beperkter.

straatjes op een 2 suited board in een niet preflop geraisde pot zijn vrij zwak, die moet je dus goed beschermen.

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here) 
      Position:
      Stack
      BB:
      $5,07
      CO:
      $11,27
      Hero:
      $9,38

Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Hero bets $0,12, BB calls $0,12, CO folds.

Turn: ($0,36) 2:club: (2 players)
      Hero bets $0,36, BB raises to $0,72, Hero raises to $2, BB calls $1,28.

River: ($4,36) 6:club: (2 players)
      Hero bets $all in, BB calls (All-In),

BB wins $9.68 USD with a flush, Queen high.[/quote]
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      " En nogmaals, op deze microstakes kan je niet in odds rekenen naar mijn mening. Er zijn maar een miniem aantal mensen op deze stakes wat hun win odds en pot odds berekenen en daar hun beslissing op baseren."$

Dat is juist je edge... je moet juist wél in odds rekenen. Elke goede fold van jou en elke slechte call van hun is +EV voor jou.

Bekijk het zo: wanneer je niet naar pot odds kijkt (donkstyle) zal je altijd -EV spelen, dat is zowat de definitie van pot odds. Het geld dat je tegenstanders verliezen met dat slecht spel is geld dat in jou stack stroomt.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Mja, ok.. daar volg ik u volledig in. Zelf bereken ik altijd de odds om zo te zien of het profitabel is te callen. Nuja, moet ook helemaal terug komen in gewoon cashgamen, sng's zijn op dit vlak toch heel wat anders lijkt me..

Juist trouwens mijn eerste lichte tiltsessie gehad :) .. niets erg, 25$ kwijt, maar was op mijn partypoker account. Hier heb ik al maanden niet meer op serieus gespeeld, het geld wat hierop staat is eerder playmoney en gebruik ik om af en toe op te spelen om terug in the game te komen. Praat het natuurlijk niet goed, maar zou het veel erger vinden moest ik mijn zuurverdiende geld door sng's verspelen op Titan. Tilt kwam eerder door examen/eindwerk stress dan door pokeren zelf trouwens...
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      oke even laten zien wat er gebeurt als je 2 keer potsize bet. ik heb alles ongeveer aangepast aan de hand van de raises die jij en hij maakte. maakte hij een miniraise heb ik die hier ook gedaan alleen was die hier iets groter.

zoals je ziet had het geld er op de turn dan al eventueel in kunnen gaan.
      je hand wint zo enorm aan showdownvalue. omdat je nu niet op een 3 klaveren board moet beslissen of je allin callt. hij heeft dan de beslissing of hij voor verkeerde odds jou raises moet callen.
      nu krijgt hij namelijk vrij redelijke odds (en redelijk staat voor donks gelijk aan de nuts)

natuurlijk win je hierdoor niet altijd evenveel, maar het verlies wordt waarschijnlijk ook beperkter.

straatjes op een 2 suited board in een niet preflop geraisde pot zijn vrij zwak, die moet je dus goed beschermen.

Position:
      Stack
      BB:
      $5,07
      CO:
      $11,27
      Hero:
      $9,38

Hero bets $0,12, BB calls $0,12, CO folds.

Turn: ($0,36) 2:club: (2 players)
      Hero bets $0,36, BB raises to $0,72, Hero raises to $2, BB calls $1,28.

River: ($4,36) 6:club: (2 players)
      Hero bets $all in, BB calls (All-In),

BB wins $9.68 USD with a flush, Queen high.
      [/quote]hier kan je de turn nog harder raisen imo, naar 2,5~3$
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Bet inderdaad potsize op de flop, de pot is gelimpt en dat wil zeggen dat je met de nuts zo snel mogelijk de pot wil opblazen zodanig dat de bets op latere streets groter zijn.

Op de turn kan je ~.22$ betten, na zijn raise zou ik hem ongeveer 3 à 3.5x reraisen.

Zoals gespeeld easy call op de river, als hij je gerunnerrunnerd heeft met een flush is het pech maar heel vaak zie je hier ook een slechtere hand die Villain compleet overspeelt.