kan ik dit ooit wegleggen?

• nonnemingere
      nonnemingere
      Bronze
      Ok, ik ben een lowlimitspeler op partypoker en maakte gisteren dit mee:

ik zit in de bigblind en de 2 spelers rechts van me zijn vrij tight en solid.We zijn allemaal redelijk tot zeer deepstacked, maar de button heeft de deepste stack, daarna ik, daarna sb

Preflop : iedereen fold behalve button, die raised naar 4BB, de sb called en ik besluit een kijkje te nemen met kj suited.

Flop: K K 10 rainbow,sb checkt, ik bet half de pot, button callt en sb ook.
      Dit alles maakt me een beetje ongerust maar een qj of a10 is natuurlijk ook mogelijk.

Turn: J nog steeds rainbow, geweldige kaart voor mezelf. De sb raised nu opeens 2/3 pot, ik call en hoop dat de bb ook callt. Hij doet meer dan callen en reraised nog eens pot. De sb pusht direct all-in. Ik raise nog eens met 2/3 pot, dit wordt gecalld door de button. Tegen nu denk ik dat mijn tegenstanders range alleen nog 10 10, Kj, JJ of K10 kan bevatten. Van deze opties lijkt 10 10 en JJ mij het waarschijnlijkste, aangezien ik hem met K10 preflop niet echt zie raisen, en de statistische kans van nog een KJ is erg klein.

De river: 10. De enige kaart in het pak die ik niet wou zien. Ik check en hij zet me allin.

Ik heb nog ongeveer 3/5 pot liggen. (voor dat hij me all-in zette)

Kan ik deze hand nog wegleggen?

Van de mogelijke range voor de river klop ik K10 en jj, split ik Kj en verlies ik van 10 10.

PS voor zij die de afloop wensen: ik maak de call, button heeft 10 10, sb heeft JJ, button wint een monster van een pot
  • 12 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      vrij logisch antwoord... fold preflop :p

nee, een zo'n full house moet je nooit wegleggen, dat weet je ook wel, gewoon pech, post maar in "it happens" sectie ;)
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Kun je hier nooit wegleggen :)
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Push op turn lijkt me (maar moeilijk te zeggen zonder stacksizes/potsizes).

KJs is wel callbaar preflop lijkt me, raiserange van de button is vrij groot + de SB callt ook (betere pot odds). Zolang je hem postflop niet overspeelt niks aan de hand :)

En uiteraard kan je nooit folden. Die 10 is zelfs niet zo'n drama lijkt me, je hebt nog steeds de hoogste full house, alleen quads verslaan je. Straight ligt ook in handrange btw.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      tt is vrij uniek, tuurlijk callen, tegen quads betaal je hem af
      Maar honderden meer keren dat ze jou afbetalen met een K sinds er kkjt ligt. En reken maar dat die aq er tussen zit. Push turn! en aan de hele opbouw te zien had hij TT. Ja? vergeet niet dat degeen met een k ook allin gaat en met die rivercard denkt ie van mijn bijkaart doet er niet meer toe.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      idd push turn met zoveel actie, river leg je nooit weg, je hebt de 2nd nuts

groeten
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ehm quads reken ik voor het gemak nooit mee als zijnde een optie :D

straight flush en quads dat zijn zulke onwaarschijnlijke kaarten. die betaal je netjes af met je fullhouse en dan zeg je NH.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Vind het wat overdreven om te zeggen dat je deze pre-flop moet wegleggen, een call lijkt me zeker te rechtvaardigen. Daarna kan je zeker niet wegleggen.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      ben geen fan van KJs OOP te spelen. Dus preflop vind ik dit een fold. de 10 is juist een goede kaart voor je aangzien iemand nu zijn straight kan hebben gehit. een fullhouse mag je bijna nooit folden (uitzondering is bijv als er een K/K/10/10/x board ligt en jij hebt een 10. Zeker op de micro limits lig je hier zo goed als altijd voor.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ik ben er ook geen fan van, maar slecht spel is het niet naar mijn mening. Als je weet hoe die te spelen kan het...
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      preflop, je doet een gokje en je hit, fijn voor je.

Turn hit je je fullhouse. na een bet en raise moet je hier allin knallen. Geen kans meer geven op een 10 zodat je 2nd nuts hebt. Callen is niet fout, 9 vd 10x hit die vent geen quads, maar je gaat hier hoe dan ook allin op de river, doe t dan meteen op de turn.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Fold preflop, KJ is een hand die te vaak potentieel gedomineerd is en die je niet uit positie wil spelen.
      Ik weet niet wat de stacksizes waren, maar ik zou op de turn reeds all in gegaan zijn denk ik. Op de river easy all-in, je hebt de second nuts dus folden is nooit een optie met een full house.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      zeker niet als je 3/5 pot over hebt lol...