NL25: KQo A op flop

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.10/$0.25
      7 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $14.15
      UTG+1: $36.65
      MP1: $34.30
      UTG: $34.05
      UTG+1: $5
      Hero: $4.65
      Button: $43.50
      SB: $34.25
      BB: $32.40

Pre-flop: (7 players) Hero is CO with Q K
      UTG calls, 2 folds, Hero raises to $1.25, 3 folds, UTG calls.

Flop: A 3 7 ($2.85, 2 players)
      UTG checks, Hero checks.

Turn: 6 ($2.85, 2 players)
      UTG bets $0.75, Hero folds.
      Uncalled bets: $0.75 returned to UTG.

Results:
      Final pot: $2.85
  • 7 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      tegen een unknown die naar je toe checkt moet je hier gewoon een CBet maken. De aas is ook een scarecard voor hem en hij kan heel goed met een klein PP zitten. Hij zit hier waarschijnlijk niet te slowplayen aangezien er een FD ligt.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hoi,

Standaard cbet hier. Hij hit ook maar 1/3e van de tijd...

Groeten,
      Leo
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze

Neuh, je zit helemaal niet behoorlijk verkeerd hoor

Gewoon een kwestie van smaak. Volgens de strategie is de push ok, dus no problem. Met dingen die op het randje zitten krijg je alleen veel variance en das nu juist iets wat jij niet kan gebruiken

Greoten,
      Leo
      Deze haal ik ff uit het andere topic.
      Dat is dus precies de reden waarom ik deze flop besluit te checken!
      Gezien zijn turnbet na een blanke kaart (of hoe noem je dat, als de kaart weinig verschil maakt), wist ik bijna zeker dat hij stiekem wel een A in zijn hand had, of misschien zelfs 2pair.

KQ is geen ijzersterke hand.
      Het feit dat ik de laatste tijd op deze manier geslowplayt word is waarschijnlijk een vorm van tilt, maar dat deed mij besluiten om de flop te checken. Het leek mij beter om te checken dan om mijn hele stack te riskeren.

Achteraf heb ik daar ook geen spijt van gehad, want ik heb sterk het gevoel dat hij Ax had of mss wel 2pair dus, maar dat zullen we nooit zeker weten.

Edit: Ik kan hier denk ik $2.85 winnen of $4.65 verliezen.
      Ook kan ik zeggen "ik geef hem die $1.25 die ik al geïnvesteerd heb en neem geen verder risico".

Want als ik push, zal hij waarschijnlijk een betere hand hebben als ie callt..
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Maar hoe kan hij nou weten dat je KQ hebt?

Je zegt dat je door zn turnbet weet dat ie een A had. Zijn turnbet kan hij met ATC doen. In ieder geval weet je op de flop niet wat hij op de turn gaat doen. Op je bet foldt hij simpelweg vaak vanwege de A op de flop.

Tot slot is dit ook geen randje geval. Alleen cbetten wanneer je wat hit is zeer onverstandig. Standaard SSS is daarom hier het beste.

Groeten,
      Leo
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      In dat geval heb ik dus de meeste moeite om in te zien wanneer ik af kan wijken van de strategie.
      Normaliter cbet ik dus altijd, maar dit is de enige hand sinds tijden dat ik dat niet heb gedaan.
      Als ik zeg dat het gevoelsmatig gewoon niet klopte, is dat niet echt lekker onderbouwd :D

Ik zie nu ook dat niet betten hier behoorlijk zwak is, aangezien hij nu van mij weet dat ik geen A heb.

Elke andere flop had ik een cbet geplaatst, maar op de een of andere manier voelde die A hier behoorlijk slecht aan.

Maar ik ben het met je eens, niet cbetten is net zo zwak als folden hier.
    • aanwezig
      aanwezig
      Bronze
      Wat Leo zegt gewoon c-betten.

Voorbeeld: De turn is een Q en hij bet zet je hem dan op de A of de Q?

Door te c-betten op de flop kan je er achter proberen te komen wat zijn hand range ongeveer is.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Dit is een ideale flop om te cbetten. Zijn bet op de turn wil ook niet zeggen dat hij een A heeft, maar die kan je nu al niet meer callen of reraisen.

Zie ook dit artikel uit de content week.