0.25/0.50 - T9o - blind battle

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,25/0,50 Fixed-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with T:club: , 9:spade:
      6 folds, SB raises, Hero calls.

Flop: (4,00 SB) 6:club: , 7:club: , Q:diamond: (2 players)
      SB bets, Hero calls.

Turn: (3,00 BB) J:club: (2 players)
      SB checks, Hero bets, SB calls.

River: (5,00 BB) 9:club: (2 players)
      SB bets, Hero calls.

Final Pot: 7,00 BB

Volgens de Blind defense chart mag ik deze SB-raise callen.
      Ik mag er vanuitgaan dat villain vrijwel altijd een contibet zal doen op de flop. Ik heb een gutshot en een matige bdfd. Is dit een fold op de flop?

Op de turn checkt hij, misschien wel bang voor de derde klaver. Ik heb inmiddels ook een flushdraw, dus donk als een soort semi-bluf, maar check-behind is waarschijnlijk beter want fold equity is laag.

De river tenslotte moet ik wel callen, maar een raise is te optimistisch denk ik.

Wat vinden jullie van deze analyse?
  • 5 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Turn heb je OESD + FD, zelfs met een matige FD en weinig foldequity lijkt het me goed om hier te betten.

Op de river hit je je flush wel, maar zijn bet ziet er wel strong uit nadat jij op turn bette, daarom lijkt call me het beste.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Ik zou de hand precies hetzelfde hebben gespeeld.

Flop:
      Continuation bet is idd zeer standaard en je gutshot + matige backdoorflush is genoeg om te callen vind ik.

Turn:
      Hier hit je een matige flushdraw en tevens ook een OESD. Deze OESD is misschien niet heel sterk, maar het zijn weer extra outs.

Als ik het goed bereken kom je dan op 12 Modified outs uit.
      Flush: 9 - 1(aangezien de flushkaart lager is dan een J = 8 Modified outs
      OESD: 8 -2(klaveren 8 en K) - 2 (3 flushkaarten op board) = 4 Modified outs
      In totaal 12 Modified outs.

Dit lijkt mij genoeg voor een semibluf. Ook de randvoorwaarden zijn goed. Je kunt een flush representeren. Je tegenstander speelt een zwakke lijn tot nu toe: bet flop/check turn. (checkraise zie ik hier niet snel gebeuren)
      Je odds voor een semibluff zijn 1/3, dus de semibluf moet 33% van de keren slagen. Mocht hij toch callen heb je nog voldoende outs om de hand alsnog te winnen.

Kortom deze combinatie lijkt mij een argument om te betten op de turn.

River:
      Zoals Yoghi al zei vind ik de river bet ook sterk overkomen van je tegenstander. Hier zou ik ook callen, maar zeker niet raisen. Je hand is niet sterk genoeg hiervoor.

Dit was mijn eigen FL analyse. Lijkt me een strak plan als ik deze ook maar voorleg aan de experts. :D
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharp80
      Je odds voor een semibluff zijn 1/3, dus de semibluf moet 33% van de keren slagen.
      Even muggeziften: de odds zijn 3:1, dus dan hoeft-ie toch maar 25% van de keren te slagen?

Dat van die flush representeren vind ik wel een sterk punt, fold-equity is toch hoger dan ik dacht. Dan is dit toch wel goed gespeeld :)

Dit soort analyses achteraf zijn heel nuttig, maar tijdens het spelen denk ik dus vrijwel nooit in deze termen, ook omdat het gewoon te snel gaat. Naar mijn idee speel ik best wel veel op "gevoel" of "instinct", en komen de analyses pas later. Hoe doen jullie dat?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Eigenlijk ook op gevoel ja, vooral omdat ik de bronze/silver articles nog niet echt goed ken en omdat ik nog niet lang FL speel. Maar door die analyses achteraf heb ik wel het gevoel dat mijn gevoel (^^) beter wordt en dat ik ook zulke dingen meer in mijn achterhoofd houd.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Even muggeziften: de odds zijn 3:1, dus dan hoeft-ie toch maar 25% van de keren te slagen?

Klopt helemaal, was een foutje. Je riskeert namelijk 1 BB om er 3 te kunnen winnen. Na 4 keer is dit break even. 3 keer verlies je 1 BB = 3 in totaal en 1 keer win je 3 BB.