AA tweemaal

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Als je de results niet wil zien omdat ze je beoordeling beïnvloeden, bekijk ze dan gewoon niet ;) . Vooral tweede hand.. beter gewoon gebet op de turn of c/c om dan te pushen op de river?

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)    
      Position:
      Stack
      SB:
      $2,69
      Hero:
      $5

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:diamond: , A:spade:
      2 folds, Hero raises to $0,12, BU folds, SB calls $0,10, BB folds.

Flop: ($0,28) J:club: , Q:heart: , 6:club: (2 players)
      SB checks, Hero bets $0,18, SB raises to $0,57, Hero raises to $4,88 (All-In), SB raises to $2,57 (All-In).

Turn: ($7,73) K:diamond:
      River: ($7,73) 8:heart:

Final Pot: $7,73

Results follow (highlight to see):
      SB shows [ Qd, Kc ] two pairs, Kings and Queens
      Hero shows [ Ad, As ] a pair of Aces
      Hero wins $2.31 USD with a pair of Aces.
      SB wins $5.15 USD with two pairs, Kings and Queens.

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)       
      Position:
      Stack
      BU:
      $6,71
      Hero:
      $5,82

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG+1 with A:heart: , A:club: . MP1 posts a blind of $0,04.
      Hero raises to $0,20, 5 folds, BU calls $0,20, 2 folds.

Flop: ($0,50) Q:heart: , 7:club: , Q:spade: (2 players)
      Hero bets $0,32, BU calls $0,32.

Turn: ($1,14) A:diamond: (2 players)
      Hero checks, BU bets $0,50, Hero raises to $5,30 (All-In), BU folds.

Final Pot: $6,94

edit: was echt lastig na de eerste hand.. dan speel je een half uur om een beetje te winnen, verlies je alles door zo een donk
  • 8 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      hand 1 goed gespeeld, enige realistische handen die je beaten zijn QJ en 66

hand 2 bet gewoon de turn, 2/3-3/4 pot, shove op reraise, bij een call valuebet je de river pot, als hij de turn callt zal hij wel een sterke hand hebben

groeten
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      hand 1 is toch veel te zwak gespeeld, nee?

preflop 4xBB raisen ipv 3xBB en minstens 3/4 pot betten op flop, er ligt een straight en flushdraw, dan je je hand meer beschermen imo. Push is wel goed.

hand 2 raise je preflop wel weer goed. flopbet ook goed imo. maar die check/shove op turn is maar wat raar imo. Ik zou gewoon weer 2/3 pot betten... Check/shove toont teveel sterkte.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Neoken
      hand 1 is toch veel te zwak gespeeld, nee?

preflop 4xBB raisen ipv 3xBB en minstens 3/4 pot betten op flop, er ligt een straight en flushdraw, dan je je hand meer beschermen imo. Push is wel goed.

hand 2 raise je preflop wel weer goed. flopbet ook goed imo. maar die check/shove op turn is maar wat raar imo. Ik zou gewoon weer 2/3 pot betten... Check/shove toont teveel sterkte.
      3 of 4 BB's maakt helemaal zoveel verschil niet uit... 2/3e pot lijkt me genoeg op de flop. Je kan beschermen, maar teveel moet nu ook niet imo... ik stop met bigstacken voorlopig btw. Juist weer, TT tegen 88.. setje op de flop voor hem en weer ne dikke pot verloren. Ik heb maar liefst een 15-tal keren AK, KK of AA gehad het afgelopen uur. Eénmaal gewonnen met AA en dat is het, met KK verloren en alle handen met AK.. niet éénmaal de flop gehit. Paar mooie potten gewonnen met absolute fluthanden (vanuit de bb), maar telkens een hoop verloren met premium handen, weer één BI down vanavond dus kan er maar beter mee stoppen.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Hand 1 harder betten preflop en op de flop, op die reraise kan je hem idd. best all-in zetten.

Hand 2: die flop bet ik alweer harder.
      Van die check-push op de turn ben ik geen fan, je maakt een gigantische overbet zo. Gewoon betten of check-raisen als het een heel agressieve speler is, als je wil checkraisen doe ik het hier naar 2.20 dollar ofzo, als hij dan called gaat de rest vaar zen stack er op de river toch in.

Gewoon flop hoger betten (42c ofzo), turn naar 80% van de pot. Als hij dat allemaal called gaat zijn stack/pot verhouding ongeveer goed zijn om het er op de river in te krijgen. Nu laat je value liggen.

edit: Als ik jou was zou ik voor BSS blijven gaan, veel winstgevender als SSS :) . Gewoon aan je spel blijven werken en handjes blijven posten.

edit2: je zegt "3 of 4 BB's maken niet uit", en dat klopt. Maar als je op de flop minder bet kan je op de turn en river ook minder betten. Een potje moet je "bouwen". Zo kan 3-4 BB minder betten op de flop makkelijk resulteren in 10-15BB die je misloopt.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ik speel sng's... sss speel ik helemaal niet graag.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door viewer88

edit: Als ik jou was zou ik voor BSS blijven gaan, veel winstgevender als SSS :) . Gewoon aan je spel blijven werken en handjes blijven posten.

Dit klopt niet. je maakt meer winst op de limiet waarom je speelt, maar met SSS heb je een klienre bankroll nodig en kan je dus sneller hogere limieten gaan spelen waardoor je met dezelfde bankroll meer winst maakt. Met BSS en een bankroll van $200 speel je 10NL waar je misshcien 6ptBB/100 kan verdienen wat uitkomt op $1.20/100
      met SSS kan je met $200 op 25NL spelen waar je misschien 3ptBB/100 kunt winnen met de SSS je verdient dan $1.50/100. Een ander voordeel van SSS is dat je makkelijker meer tafels kan spelen aangezien je erg tight speelt en weinig moeilijke beslissingen hoeft te maken in een hand. Zelfs met weinig MTT ervaring kan je 3-4 tafels spelen. en als je iets meer MTT ervaring hebt is het makkelijk om 6-8 tafels te spelen. waardoor je $/uur omhoog gaat.

over de handen zelf.

hand 1 raise meer preflop naar 4BB. Op de flop bet iets meer, en reraise iets minder. reraise naar $1.50 is genoeg.

hand 2 flopbet mag iets groter naar ongeveer $0.40 zoals gespeeld reraise de turn wat minder. naar $1.50 er komt nog een straat, dus je hoeft niet nu al je geld erin te stoppen. Op deze manier bouw je ene pot op en haal je veel meer value uit je handen.

-peter
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      De 1e hand moet je wel wat meer op de flop betten, zeg 24 cent, verder gewoon pech gehad.
      De 2e hand weer meer betten op flop, iets van 42 a 44 en gewoon betten op de turn lijkt mij en hopen dat hij een vrouw heeft.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Hand 1:

Raise 4BB preflop. Zoals al eerder aangehaald mag 1BB verschil miniscuul lijken, maar dat is het zeker niet. Zeker op lage limieten waar spelers teveel callen wil je de pot zo groot mogelijk maken met premium, en dat betekent dat je elke edge moet pushen.
      Ik zou ook ongeveer ~.23$ betten op de flop, deze is nogal drawy.
      Verder nh. Op een dergelijk drawy board en voor 70BB ga ik hier failliet. Ik zie Villain dit hierdoen met genoeg handen waar je op voorligt. Gezien het feit dat je uit positie zit kan je de hand inderdaad snel spelen en gewoon pushen, er zijn namelijk heel wat turnkaarten die je niet wil zien.

Hand 2:

Flop betsize is ok. Op een dergelijk droog board kan je je het permitterne om minder te betten. Je betsize ligt wel aan het ondereind van de range van betsizes, kleiner is echt té klein.
      Ik hou niet zo van je check/shove line op de turn. Je hebt zo goed als de nuts, maar je straalt dat door je line ook helemaal uit. Je kan zelfs Qx (waarbij x een lage kicker is) uit de pot jagen en dat is absoluut niet de bedoeling. Bet de turn opnieuw voor 2/3 pot, zo maximaliseer je de kans op calls van slechtere handen terwijl een Q nog steeds zal raisen.