Waarom pas Elephant bij 2k SP

• MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Ik vind het een beetje een vreemde regel dat je pas een Elephant licence krijgt met 2000 lifetime SP.

Ik heb momenteel de trial van Elephant en ik moet zeggen dat dit me ENORM helpt bij het spelen van online poker. Zeker met multitable zijn de stats heel handig en die stats op jezelf brengen toch wel wat punten voor verbetering naarboven.

Dus waarom pas elephant met 2k SP? Het helpt iemand sneller en zekerder een bankroll op te bouwen en als het toch door PS gemaakt is en jullie de licence toch uiteindelijk gratis weggeven is het een beetje raar om daar mee te wachten toch?
  • 36 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey MiXzZ,

Mooi dat Elephant je zo helpt in je spel! Die 2.000 punten worden aangehouden om misbruik te voorkomen. Wanneer er een volledige licentie van Elephant gegeven zou worden bij bijvoorbeeld 1 StrategyPoint, dan zou het wel heel gemakkelijk zijn om zo'n uitgebreid product te verkrijgen. Vergelijkbare producten kosten $50-$100 en bovendien heeft er natuurlijk enorm veel tijd in de ontwikkeling van Elephant gezeten.
      Daarom is het juist goed dat deze software gratis aan de community wordt geleverd. Het enige wat gevraagd wordt is een investering van wat tijd in de vorm van StrategyPoints.

Groeten,
      Leo
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Ik ben het met MiXzZ eens, het helpt zeker in het beoordelen en verbeteren van je eigen spel. Op de lagere limieten zijn de statistieken weliswaar niet zo heel nuttig, maar bij multitablen kan het wel net het verschil maken. Ik gebruik Elephant darnaast ook om extra stats te bekijken en analyses te maken (gewoon direct in de database).

Ik ben het ook met Leo eens dat het niet bij 1 SP weggegeven moet worden, maar een lagere limiet lijkt me toch wel zinvol. Ik speel gewoon te weinig en ook (door BRM gedwongen) op te lage limieten om voorlopig die 2000 te bereiken. Ben net na maandje zilver zelfs weer terug naar bronze :(

Verder denk ik dat het wijdverspreiden van het gebruik van Elephant een goede boost kan zijn voor de hele community, goede marketingmethode om juist via PokerStrategy te spelen.

Bij mij is de trail nu voorbij, maar ik zal het wel blijven gebruiken.
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Ook zeker mee eens dat het een waanzinnig goed idee is, gratis software en idd niet te makkelijk maken om af te halen, maar ben het met Mcraia en mixzZ eens dat 2000 net aan de hoge kant is. Iemand met veel poker vlieguren zoals wijzelf voor deze korte tijd, maar een kleine bankroll speelt gewoon gemiddeld net of net niet voor zilver. 100 p p/m is dan al best veel, zeker omdat niet alle sites waar ik op speel nog te koppelen zijn, helaas. En dan is 20 mnd wachten op de gratis software, waarschijnlijk niet waar mensen op zitten te wachten. raken ze dalijk al gewent aan een andere software, zonde toch? En met 1000 punten ofzo, is die investering aan tijd en gebondenheid met de community ook wel bewezen toch?
    • robin289
      robin289
      Bronze
      Moet je dan elke 4 weken 2000 punten halen voor een nieuwe olifanten software?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Nee, nadat je 2000 Lifetime strategypoints hebt gehaald krijg je een Elephant license die voor altijd geldig is.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      100 punten per dag? que eitje :D
    • robin289
      robin289
      Bronze
      Oke, dan vind ik dat 2000 PS punten wel goed is.

Nu heb je tenslotte iets om voor te sparen :D .

Het zou pas wat zijn als je elke 4 weken opnieuw 2000 punten moet verzamelen :evil:
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      ook een eitje hoor :D
    • robin289
      robin289
      Bronze
      Volgens mij is het idd wel te doen, al heb ik nu pas 100 punten :D
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Zodra je op de hogere limieten kunt spelen, zal het zeker makkelijk gaan. Ik speel nu 2 maanden, op 0,10/0,20 (FL) en dan duurt het gewoon lang. Bovendien kan ik bij Titan FL pas een limiet omhoog bij BR 150$, dus nog even te gaan (en ong. 200 LSPs).

Ik zou wensen dat er ook andere mogelijkheden zijn om een licentie te winnen/verdienen, want ik kan er ook niet m'n hele bankroll in investeren...
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      wat een ongeduld...

2K lijkt best veel in het begin, maar eenmaal dat je wat in de limieten opklimt heb je dat zo bij elkaar gespeeld lijkt me. Het is ook niet meer als logisch dat pokerstrategy wat "investment" wilt voordat ze je zo'n goed product geven.

2k strategypoints is op de meeste clients 500$ rake verzameld, ik weet niet welk % pokerstrategy daarop krijgt maar dat zal wel niet zo bijster hoog zijn. Trek daar nog je 50$ startkapitaal van af en wat algemene kosten, dan krijg je de software nog supergoedkoop (ivm. pokertracker ofzo).

Ik zou wel graag de strategie artikels gelinked zien aan lifetime strategy punten ipv. maandpunten, lijkt me zoiezo een veel logischer systeem en dat kost pokerstrategy geen cent.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Die punten vallen well mee imo.

Ik speelde er in het eerste half jaar wel 147 bij elkaar! :tongue: :tongue: :tongue:

Maar deze week alleen had ik er ´al´ (sharkking89 :D :D :D :D ) 60 door wat toernooien te spelen. Gewoon een keer ver komen in de freeroll of de BOD en je BR is groot genoeg om sneller je punten te verzamelen.

Ook denk ik dat het gebruik van dit soort software voor de echte beginners verkeerd zou kunnen uitpakken. Stats hebben pas zin nadat je ervaring hebt opgedaan, weet wat je ermee aan moet en ze dus ook daadwerkelijk nuttig kunt gebruiken.

En er zit wel echt heel veel werk in het maken van zo'n product. Verkijk je niet op de kosten!

Z.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Met te multitablen en echt elke dag een degelijke sessie te doen verzamel je snel punten hoor. En normaal ga je wel snel omhoog in de limieten imo dus dan verdien je ook weer sneller punten.

(En na mijn update van Elephant verliep mijn licentie ineens terug binnen 22 dagen dus voorlopig valt het zo nog wel ff te gebruiken ;) )
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Die punten vallen well mee imo.

Ik speelde er in het eerste half jaar wel 147 bij elkaar! :tongue: :tongue: :tongue:

Maar deze week alleen had ik er ´al´ (sharkking89 :D :D :D :D ) 60 door wat toernooien te spelen. Gewoon een keer ver komen in de freeroll of de BOD en je BR is groot genoeg om sneller je punten te verzamelen.

Ook denk ik dat het gebruik van dit soort software voor de echte beginners verkeerd zou kunnen uitpakken. Stats hebben pas zin nadat je ervaring hebt opgedaan, weet wat je ermee aan moet en ze dus ook daadwerkelijk nuttig kunt gebruiken.

En er zit wel echt heel veel werk in het maken van zo'n product. Verkijk je niet op de kosten!

Z.

schiet maar eens op mr Z... ik zit nog steeds te wachten tot jij de 5000 PS bereikt! ship it!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hahahhahaha

Rijk worden over mijn rug he.....

't is je gegund!

Maar ik heb nou eenmaal mijn eigen tempo....
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Maar wanneer ik mijn pokeropleiding heb afgerond, stromen straks de punten wel binnen.
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Ik speel wel gemiddeld zon 2 uur per dag maar niet meer dan 2 tafels FR FL .25/.5. Soms speel ik er een $1 S&G naast als afleiding (2 tafels is eigelijk te weinig voor me maar ik wil die stats goed leren gebruiken voor ik er meer neem, ik moet nog af en toe 2x kijken etc).

Dat geeft me zon 15-20 SP/dag, dat betekent dus Elephant licence in ~een half jaar. Zo snel klim ik in de limieten niet omhoog hoor, zeker niet vanwege het aantal tafels dat ik speel. Om snel te gaan heb je een behoorlijke upswing nodig anders ga je toch echt maar met een tempo van een paar BB per uur en op mijn limits is dat dus een paar dollar.

Mn punt is, als je vrij steady speelt en je bankroll duidelijk niet zomaar naar het midden gaat gooien dan moet het toch ook wel duidelijk kunnen zijn op zon manier dat je een betrouwbare speler bent die die licence misschien wel waard is? Jullie geven hem immers uiteindelijk toch, het is misschien zo dat jullie eerst zeker willen zijn dat iemand die licence waard is en natuurlijk is die software ontwikkelen niet gratis maar toch.

Het is volgens mij heel goed voor mensen om al met stats te leren spelen op de limitieten waar ik nu zit. En dus niet pas als je al zover bent dat die 2k SP eindelijk in bereik komen, het is gewoon echt heel veel als je vanuit die $50 op wilt bouwen.

Ik hoop niet dat dit ondankbaar klinkt ofzo, ik ben juist erg tevreden over Pokerstrategy en erg dankbaar voor de manier waarop jullie online poker interessant maken!
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Doe gewoon wat ik doe, continu trials proberen van diverse poker tracker software en dan notities maken van de stats van je tegenstander. Tegen dat ik geen trials meer kan proberen zal ik dan toch al de stats van de meeste regulars kennen.

:D

btw: ik speel al 3 maand en heb nog maar 500 punten, maar mij hoor je niet klagen ze :P
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Met de huidige limieten zit ik na 45k handen rond de 2000 SP. EN heb nu in 2 maanden 4000 handen. Dus op dezem anier schiet het gewoon niet echt op.
      Wat mee speelt is dat ik ook enkel op Titan voor SP punten speel (en dus nergens anders, enkel toernooien). Juist op Titan is er geen FL 0,15/0,30, waardoor ik langer moet wachten voor ik een limiet omhoog kan. Ben wel begonnen om ook NL te spelen en heb het gevoel dat het dan wat sneller gaat, al is de rake structuur hetzelfde. De potten zijn dan toch vaak wat groter.

Ben het met Lurker eens dat de stats niet voor iedereen en op alle limieten zinvol zijn. Maar het gaat mij dan ook vooral om de analyse van m'n eigen spel, handen terug kijken, eigen stats in de gaten houden, verschillende strategieën per sessie bekijken en dergelijk. En dan is het jammer als ik tijd moet steken in het maken van queries op de databank, ipv. spelen :)
    • 1
    • 2