FR .25/.5 T9s flop nut full

• MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      0,25/0,5 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with 9:club: , T:club: . UTG+2 posts a blind of $0,25.
      UTG+1 raises, UTG+2 calls, MP1 calls, 3 folds, BU calls, Hero calls, BB calls.

Flop: (12,00 SB) T:diamond: , 9:heart: , T:spade: (6 players)
      Hero checks, BB checks, UTG+1 bets, UTG+2 folds, MP1 calls, BU folds, Hero calls, BB calls.

Turn: (8,00 BB) A:heart: (4 players)
      Hero checks, BB checks, UTG+1 checks, MP1 bets, Hero raises, BB folds, UTG+1 calls, MP1 3-bets, Hero caps, UTG+1 calls, MP1 calls.

River: (20,00 BB) 6:diamond: (3 players)
      Hero bets, UTG+1 folds, MP1 calls.

Final Pot: 22,00 BB

Ok, overplay ik mn hand hier? Mijn gedachtegang was als volgt:
      UTG+1 met een flop % van 80% en een AF van 5,0 kan echt alles hebben en over hem maak ik me niet eens meer druk.

MP1 verdenk ik er hiervan dat hij de flop ook slowplayed. Het lijkt me onmogelijk dat hij AA heeft want dan had hij zeker preflop geraised of anders uiterlijk op de flop zijn hand verdedigd (hij was TAG). Hij zou dus een T of 99 geflopt moeten hebben. Moet ik daarom zijn 3 bet alleen maar callen? In het geval dat hij AT heeft? Of is mijn hand gewoon zo sterk dat het altijd wel ev+ is om hier te betten. Omdat ik 99/JT/QT/KT allemaal beat heb en dat ook mogelijke handen zijn.

De river ben ik helemaal onzeker van. Misschien had ik daar c/c moeten gaan? Ik vraag dit allemaal omdat ik volgens eerdere posts en mijn stats te agressief speel.
  • 5 antwoorden
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Preflop call is goed.

Flop slowplayen heeft volgens mij dan ook weinig zin, met deze hand moet zoveel mogelijk geld erin.

Tot de turn is er nauwelijks actie en zodra de A valt opeens wel. Lijkt me sterk dat iedereen hier AA heeft. Je verliest deze hand bovendien alleen van AT en AA en die folden niet, maar zouden juist ook op de flop betten.

Pech als je toch van AA of AT verliest, maar volgens mij is het +ev om op flop en turn te betten en te raisen.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Je hebt een monster uit positie ---> Direct check/raisen en dan blijven doorbetten. De kans dat je hier achter ligt is heel erg klein, zeker wanneer je tegen 2 zit wil je gewoon zoveel mogelijk geld in de pot krijgen. Er is maar 1 hand die je verslaat (AA ook, maar dat is niet echt logisch als UTG+1 alleen callt), ze kunnen hem niet allebei hebben dus ben ik nog eerder geneigd om alles te cappen.

Op de flop moet je direct voor de check/raise gaan, anders mis je veel te veel value. Je speelt minstens 2 mensen en dat is al goed, er ligt een straightdraw op het board en er is een goede kans dat UTG+1 een hoog pocket pair heeft.

Op de turn zou ik eigenlijk donken, de A is een scarecard voor alle handen die geen A hebben, behalve draws maar die gaan hier toch zelf niet meer betten.

River is zeker niet overplayed, nog steeds verslaat alleen AT je en je wilt gewoon value uit alle andere handen als Tx.

Op dit board is het bijna onmogelijk om je hand te overplayen omdat je bijna de nuts hebt. Wanneer je hier JT ofzo had had je geen echte monster en had je denk ik beter downgecallt na de 3-bet van MP1 omdat er kans is dat hij een betere T heeft, maar met de full house moet je er gewoon value uithalen op zo'n board.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Wat Yoghi zegt. Flop c/r en daarna met alle gas erin, je moet hier op de turn geen rekening houden met AT en AA met zoveel mensen in de pot.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Waarom is check/raise flop nou beter dan (donk) bet flop? Scheelt toch weer een 1/2 BB en dat kan op langere termijn net weer het verschil maken.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Als jij donk bet hoeft er niemand te zijn die jou gaat raisen met zoveel mensen in de hand. Met zoveel mensen en de preflop raise van UTG+1 is het wel heel waarschijnlijk dat er iemand anders zal betten als jij dat niet doet, die jij dan vervolgens dus kan raisen en daardoor dus juist meer uit de pot haalt.