Kunt jullie me alstublieft helpen ....

• Sergenial
      Sergenial
      Bronze
      Dag allemal,

in ben een Duitser en moet een presentatie over het EURO 2008 maken. Mijn Nederlands is niet erg goed. Nu wilde ik vragen of jullie kunt me helpen en vinden fouten en mijn korte presentatie.

bij voorbaat dank.

Folie 1: Inleiding

- Goeden dag en hartelijk welkom bij mijn presentatie van PLA15 (vijftien).
      - Mijn naam is Andre Beer, ben 22 (tweéntwintig) jaar oud en ik studeer bedrijfseconomie an de fontys in venlo.
      - Mijn presentatie gaat over de deelneming van het Nederland op het europees kampionschap voelbal 2008 (tweeduizendenacht)
      - Het doel van mijn presentatie is, jullie algemen over de euro en de nederlandse elftal te informeren.

Folie 2: Opbouw

- Mijn presentatie duurt ongeveer 6 (sez) minuten.
      - In het begin zal ik jullie algemene informaties over het kampionschap en de nederlandse elftal geven.
      - Aansluitend komt jullie te weten over de qualificatie van de nederlandse elftal aan de euro en de groepfase terwijl de kampioenschap.
      - Mijn presentatie eindigt met een korte samenvatting over de genoemten onderwerpen.
      - Daarna kunt jullie me vragen stellen !!

Folie 3: Algemene Informaties over het kampioenschap

- Nederland of ook met de bijnaam Oranje genoemd is een van de deelnemende landen op het Europees kampioenschap voetbal 2008. De kampioenschap vindt van 7 (zeven) tot 29 (negenentwintig) juni plaats in zwitserland en ostenrijk. Het is de achtste deelname voor het nederlands.
      - In totaal participeren 16 (zestien) elftalen aan de kampionschap.
      - Op het vorige EK in Portugal in 2004 (tweeduizendenvier) werd Nederland pas in de halve finale uitgeschakeld door het organiserende land.
      - De Oranje uitkomen met de beroemde bondscoach Marco van Basten. Van Basten gelden als een van de best Aanvaller te zijner tijd en word met de Oranje Europees kampioen in jaar ’88 (achtenachtig).
      - Deze jaar zijn de Oranje ook en sterke elftal. Met ervaren speler van internationale goed vereinigen zijn het Nederlands een favouriet op de titel.
      - Enkele of deze speler zijn Arjen Robben of Wesley Snijder van Real Madrid, Edwin van der Sar van Manchester United of Rafael van der Vaart van Hamburg.
      - Nu kom ik te de kwalificatie van de oranje ann de Europees kampionschap voetbal 2008.
      Folie 4: Kwalificatie voor de Euro
      - Als organiserende landen zijn Zwitserland en Ostenrijk direct al gekwalificeerd voor het kampioenschap.
      - Bij de kwalificatie spelde de nederlandse elftal in groep G. De eerste en twende uit deze groep kwalificeerde zich direct voor het Europees Kampioenschap. De oranje besprak tweede plaats naar Roemenie en kwalificeerde zich het voor het Euro..
      - Naar de kwalificatie werd de Oranje ingedeeld in groep C. In deze groep zijn ook wereldkampion Italie, Roemenie en verliezend wereldkampioen-finalist Frankrijk. Door deze sterke loting word de groep ook wel "de Groep des Doods" genoemd.

Folie 5: samenvatting

Jullie hebben nu een kleine inzicht in de verloop van de Europees kampioenschap 2008 en de nederlandse elftal bekomen.. Ik hoop dat ik mijn doel bereikt heb en jullie ietswat mehr over de kampionschap en de oranje weten.

Samenvattend, kan ik zeggen dat de kampioenschap voetbal is het grootse voetbal gebeurtenis deze jaar.

Hartelijk dank voor jullie aandacht.
      Jullie kunt nu vragen stellen.
  • 26 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      waar moeten we je mee helpen en wat voor fouten moeten we eruit halen.

spelling en grammatica.

of inhoudelijk.
    • Sergenial
      Sergenial
      Bronze
      grammatica en inhoudelijn is genoeg.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Für wenn ist diese Presentation? Und wann?
      Übersetzen und Korrektur wäre kein Problem für mich.
    • Sergenial
      Sergenial
      Bronze
      also ich bin student und präsentiere vor anderen studenten :) nächste woche dienstag
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze

- Mijn naam is Andre Beer, ben 22 (tweéntwintig) jaar oud en ik studeer bedrijfseconomie an de fontys in venlo.
      - Mijn presentatie gaat over de deelname van het Nederland op het europees kampionschap voetbal 2008 (tweeduizendenacht)
      - Het doel van mijn presentatie is, jullie algemeen over de euro en het nederlandse elftal te informeren.

- Mijn presentatie duurt ongeveer 6 (zes) minuten.
      - In het begin zal ik jullie algemene informatie over het kampionschap en het nederlandse elftal geven.
      - Aansluitend komen jullie te weten over de qualificatie van het nederlandse elftal aan de euro en de groepfase van het kampioenschap.
      - Mijn presentatie eindigt met een korte samenvatting over de genoemde onderwerpen.
      - Daarna kunnen jullie me vragen stellen !!

Folie 3: Algemene Informatie over het kampioenschap

- Nederland word ook wel Oranje genoemd wat de bijnaam is. Nederland is een van de deelnemende landen op het Europees kampioenschap voetbal 2008. Dit kampioenschap vindt van 7 (zeven) tot 29 (negenentwintig) juni plaats in zwitserland en oostenrijk. Het is de achtste deelname voor het nederlands elftal.
      - In totaal participeren 16 (zestien) elftallen aan het kampionschap.
      - Op het vorige EK in Portugal in 2004 (tweeduizendenvier) werd Nederland pas in de halve finale uitgeschakeld door het organiserende land.
      - Het Oranje uitkomend met de beroemde bondscoach Marco van Basten. Van Basten geld als een van de best Aanvallers van zijn tijd en word met de Oranje Europees kampioen in het jaar ’88 (achtenachtig).
      - Dit jaar heeft Oranje ook en sterke elftal. Met ervaren spelers van internationale grote clubs is het Nederlands een favoriet voor de titel.
      - Enkele of deze spelers zijn Arjen Robben en Wesley Snijder van Real Madrid, Edwin van der Sar van Manchester United of Rafael van der Vaart van Hamburg (HSV).
      - Nu kom ik bij de kwalificatie van oranje aan het Europees kampionschap voetbal 2008.
      Folie 4: Kwalificatie voor de Euro
      - Als organiserende landen zijn Zwitserland en Ostenrijk direct al gekwalificeerd voor het kampioenschap.
      - Bij de kwalificatie speelde het nederlandse elftal in groep G. De eerste en tweede uit deze groep kwalificeerden zich direct voor het Europees Kampioenschap. oranje besprak de tweede plaats na Roemenie en kwalificeerde zich het voor het Euro..
      - Na de kwalificatie werd de Oranje ingedeeld in groep C. In deze groep zijn ook wereldkampion Italie, Roemenie en verliezend wereldkampioen-finalist Frankrijk. Door deze sterke loting word de groep ook wel "de Groep des Doods" genoemd.

Jullie hebben nu een kleine inzicht in het verloop van het Europees kampioenschap 2008 en de nederlandse elftal gekregen.. Ik hoop dat ik mijn doel bereikt heb en jullie iets meer over het kampioenschap en oranje weten.

Samenvattend, kan ik zeggen dat het kampioenschap voetbal de grootse voetbal gebeurtenis van dit jaar is.

Jullie kunt nu vragen stellen.

wat rood is begrijp ik niet of vind ik apart zoals euro dan denk ik aan geld.
    • Sergenial
      Sergenial
      Bronze
      bedankje en is de zin van de informatie okay ? dus inhoudelijk ?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      heb geen fouten ontdekken. weet verder niet hoe diepgaand het moet zijn.

maar wat je vertelt klopt wel.
    • Sergenial
      Sergenial
      Bronze
      Het Oranje angevoerd van de beroemde bondscoach Marco van Basten.

dus beter? of leidden van?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oranje wordt gecoacht door de beroemde bondscaoch marco van basten.

zoiets denk ik dat je bedoelt.
    • Disability
      Disability
      Bronze
      ---

:D
    • Sergenial
      Sergenial
      Bronze
      dankje !!
    • Pokerchamp84
      Pokerchamp84
      Bronze

- Mijn naam is Andre Beer, ben 22 (tweéntwintig) jaar oud en ik studeer bedrijfseconomie aan de fontys in venlo.
      - Mijn presentatie gaat over de deelname van Nederland op het Europees Kampioenschap (EK) voetbal 2008 (tweeduizendenacht)
      - Het doel van mijn presentatie is, jullie algemeen over het EK en het nederlandse elftal te informeren.

- In het begin zal ik jullie algemene informatie over het kampioenschap en het nederlandse elftal geven.
      - Aansluitend komen jullie meer te weten over de kwalificatie van het nederlands elftal voor het EK en de groepfase van het kampioenschap.
      - Mijn presentatie eindigt met een korte samenvatting over de genoemde onderwerpen.
      - Daarna kunnen jullie me vragen stellen !!

- Nederland word ook wel Oranje genoemd wat de bijnaam is. Nederland is een van de deelnemende landen op het Europees kampioenschap voetbal 2008. Dit kampioenschap vindt van 7 (zeven) tot 29 (negenentwintig) juni plaats in zwitserland en oostenrijk. Het is de achtste deelname voor het nederlands elftal.
      - In totaal nemen 16 (zestien) landen deel aan het kampioenschap.
      - De bondscoach van Oranje is de beroemde Marco van Basten. Van Basten geldt als een van de beste aanvallers van zijn tijd en werd met de Oranje Europees kampioen in het jaar ’88 (achtenachtig).
      - Dit jaar heeft Oranje ook een sterk elftal. Met ervaren spelers van internationale grote clubs is het Nederlands elftal één van de favorieten voor de titel.
      - Enkele van deze spelers zijn Arjen Robben en Wesley Snijder van Real Madrid, Edwin van der Sar van Manchester United en Rafael van der Vaart van Hamburg (HSV).
      - De volgende sheet gaat over de kwalificatie van oranje voor het Europees Kampioenschap.
      Folie 4: Kwalificatie voor het EK
      - Als organiserende landen zijn Zwitserland en Oostenrijk direct al gekwalificeerd voor het kampioenschap.
      - Bij de kwalificatie speelde het nederlandse elftal in groep G. De eerste en tweede uit deze groep kwalificeerden zich direct voor het Europees Kampioenschap. oranje veroverde de tweede plaats achter Roemenie en kwalificeerde zich het voor het EK.
      - Na de kwalificatie werd de Oranje ingedeeld in groep C. In deze groep zijn ook wereldkampioen Italie, Roemenie en verliezend WK-finalist Frankrijk. Door deze sterke loting wordt de groep ook wel "de Groep des Doods" genoemd.

Jullie hebben nu een klein inzicht in het verloop van het Europees kampioenschap 2008 en het nederlands elftal gekregen.. Ik hoop dat ik mijn doel bereikt heb en dat jullie iets meer over het kampioenschap en oranje weten.

Samenvattend kan ik zeggen dat het kampioenschap voetbal het grootste voetbal evenement van dit jaar is.

Jullie kunnen nu vragen stellen.

Hi Sergenial,

ik heb nog een aantal woorden en een paar zinsconstructies aangepast, zodat het nog iets beter klinkt. Ziet er goed uit!
      Veel succes!!

Groet,

PokerChamp
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      onderdeel 1: Inleiding

- Mijn naam is Andre Beer, ik ben 22 (tweéntwintig) jaar oud en ik studeer bedrijfseconomie aan de fontys in venlo.
      - Mijn presentatie gaat over de deename van het Nederlands elftal ( oder: deelname van Nederland) op het europees kampionschap voelbal 2008 (tweeduizendenacht)
      - Het doel van mijn presentatie is, jullie algemeen over de euro en het nederlandse elftal te informeren.

- In het begin zal ik jullie algemene informaties over het kampioenschap en de nederlandse elftal geven.
      - Aansluitend komt jullie te weten over de qualificatie van de nederlandse elftal aan de euro en de groepfase terwijl de kampioenschap. (hier kan ik nix van maken, wat wil je hier zeggen?)
      - Daarna kunnen jullie mij vragen stellen !!

Folie 3: Algemene Informaties over het kampioenschap

- Nederland, of ook met de bijnaam Oranje genoemd, is een van de deelnemende landen op het Europees kampioenschap voetbal 2008. De kampioenschap vindt van 7 (zeven) tot 29 (negenentwintig) juni plaats in zwitserland en Oostenrijk. Het is de achtste deelname voor het nederlands.Het is de achtste keer dat de Nederlanders deelnemen.
      - In totaal participeren 16 (zestien) elftalen aan het kampionschap.
      - De Oranje spelers zullen uitkomen met de beroemde bondscoach Marco van Basten. Van Basten geldt als een van de best Aanvallers van zijn tijd en werd met de Oranje Europees kampioen in het jaar ’88 (achtenachtig).
      - Dit jaar heeft Oranje ook een sterke elftal. Met ervaren spelers van internationale goede verenigingen/clubs zijn de Nederlanders favouriet voor de titel.
      - Enkele van deze spelers zijn: Arjen Robben en Wesley Snijder van Real Madrid, Edwin van der Sar van Manchester United en Rafael van der Vaart van Hamburg.
      - Nu kom ikbij de kwalificatie van de oranje voor hetEuropees kampionschap voetbal 2008.
      Folie 4: Kwalificatie voor het Europeese Kampioenschap
      - Als organiserende landen zijn Zwitserland en Oostenrijk direct al gekwalificeerd voor het kampioenschap.
      - Bij de kwalificatie speelt het nederlandse elftal in groep G. De eerste en tweede uit deze groep kwalificeren zich direct voor het Europees Kampioenschap. Oranje nam aanspraak op de tweede plaats na Roemenie en kwalificeerde zich het voor het Euro..
      - Naar de kwalificatie werd de Oranje ingedeeld in groep C. In deze groep zitten ook wereldkampion Italie, Roemenie en verliezend wereldkampioen-finalist Frankrijk. Door deze sterke loting word de groep ook wel "de Groep des Doods" genoemd. Jawohl

Jullie hebben nu een kleine inzicht in het verloop van de Europees kampioenschap 2008 en het nederlandse elftal gekregen.. Ik hoop dat ik mijn doel bereikt heb en jullie iets meer over de kampionschap en de oranje weten.

Samenvattend, kan ik zeggen dat het kampioenschap voetbal is het grootse voetbal gebeurtenis dit jaar is.

• Schelles
      Schelles
      Bronze
      Zeg wel meer over Euro 2008 vertellen, niet over de euro :)
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Sorry e boschman, heb jouw versie verbeterd, dat is toch al wat minder werk :)
      Alles zal nog wel niet juist zijn, maar toch al veel.

onderdeel 1: Inleiding

- Goeiedag en hartelijk welkom bij mijn presentatie van PLA15 (vijftien).
      - Mijn naam is Andre Beer, ik ben 22 (tweéntwintig) jaar oud en ik studeer bedrijfseconomie aan de fontys in venlo.
      - Mijn presentatie gaat over de deename van het Nederlands elftal ( oder: deelname van Nederland) aan het europees kampionschap voelbal 2008 (tweeduizendenacht)
      - Het doel van mijn presentatie is, jullie algemeen over Euro 2008 en het nederlandse elftal te informeren.

- In het begin zal ik jullie algemene informatie over het kampioenschap en de nederlandse elftal geven.
      - Aansluitend komen jullie wat te weten over de qualificatie van de nederlandse elftal voor Euro 2008 en de groepfase terwijl de kampioenschap. (hier kan ik nix van maken, wat wil je hier zeggen? Idd ik snap het ook niet)
      - Daarna kunnen jullie mij vragen stellen !!

- Nederland, ook met de bijnaam Oranje genoemd, is een van de deelnemende landen op het Europees kampioenschap voetbal 2008. Het kampioenschap vindt van 7 (zeven) tot 29 (negenentwintig) juni plaats in Zwitserland en Oostenrijk. Het is de achtste deelname voor de Nederlanders

- In totaal spelen er 16 (zestien) elftallen op het kampioenschap. Der ganse Satz war nicht so gut formuliert. "Participeren" braucht man nicht in diesen Kontext.

- Op het vorige EK in Portugal in 2004 (tweeduizendenvier) werd Nederland pas in de halve finale uitgeschakeld door het organiserende land Portugal.

- De bondscoach van Oranje is Marco van Basten. Hij geldt als een van de best aanvallers van zijn tijd en werd met Oranje Europees kampioen in het jaar ’88 (achtenachtig).

- Dit jaar heeft Oranje ook een sterk elftal. Met ervaren spelers van goede internationale clubs zijn de Nederlanders favoriet voor de titel.

- Enkele van deze spelers zijn: Arjen Robben en Wesley Snijder van Real Madrid, Edwin van der Sar van Manchester United en Rafael van der Vaart van Hamburg.

- Nu kom ik bij de kwalificatie van Oranje voor het Europees kampionschap voetbal 2008.

Folie 4: Kwalificatie voor het Europeese Kampioenschap

- Als organiserende landen zijn Zwitserland en Oostenrijk automatisch gekwalificeerd voor het kampioenschap.

- In de kwalificatie speelde het Nederlandse elftal in groep G. De eerste en tweede uit deze groep kwalificeerdenzich voor het Europees Kampioenschap. Oranje nam aanspraak op de tweede plaats na Roemenie en kwalificeerde zich met hen voor Euro 2008

- Na de kwalificatie werd de Oranje ingedeeld in groep C. In deze groep zitten ook wereldkampion Italie, Roemenie en verliezend wereldkampioen-finalist Frankrijk. Door deze sterke loting word de groep ook wel "de Groep des Doods" genoemd. Jawohl

Jullie hebben nu een klein inzicht in het verloop van het Europees kampioenschap 2008 en het nederlandse elftal gekregen.. Ik hoop dat ik mijn doel bereikt heb en jullie iets meer over het kampioenschap en het Nederlandse elftal weten.

Samenvattend kan ik zeggen dat het kampioenschap voetbal de grootse voetbal gebeurtenis dit jaar is.

• Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zou het dus zo doen:

(ook weer gedeeltelijk gecopied van vorige posters.....)

Onderdeel 1: Inleiding

- Allemaal hartelijk welkom bij mijn presentatie van PLA15 (vijftien).
      - Mijn naam is Andre Beer, ik ben 22 (tweeëntwintig) jaar oud en ik studeer bedrijfseconomie aan de fontys in venlo.
      - Mijn presentatie gaat over de deename van het Nederlands elftal aan het Europees kampionschap voelbal 2008
      - Het doel van mijn presentatie is, jullie in algemene zin te informeren over Euro 2008 en het Nederlands elftal.

- In het begin geef ik jullie algemene informatie over het kampioenschap en het Nederlands elftal. Daarna vertel ik over het kampioenschap en de groepsfase tijdens het kampioenschap.
      - Daarna kunt jullie vragen stellen !

- Nederland (ook wel Oranje genoemd) is een van de deelnemende landen op het Europees kampioenschap voetbal 2008. Het kampioenschap vindt plaats van 7 (zeven) tot 29 (negenentwintig) juni plaats in zwitserland en Oostenrijk. Het is de achtste deelname voor het Nederlands team.
      - In totaal doen 16 (zestien) elftallen mee aan het kampioenschap.
      - Oranje wordt geleid door de beroemde bondscoach Marco van Basten. Van Basten geldt als een van de beste aanvallers uit zijn tijd en werd met Oranje Europees kampioen in het jaar ’88 (achtenachtig).
      - Dit jaar heeft Oranje ook een sterk elftal. Met ervaren internationale spelers is Nederland een favoriet voor de titel.
      - Enkele van deze spelers zijn Arjen Robben, Wesley Sneijder van Real Madrid, Edwin van der Sar van Manchester United en Rafael van der Vaart van Hamburg.
      - Nu zal ik het hebben over de kwalificatie van Oranje in Euro 2008
      Folie 4: Kwalificatie voor Euro 2008
      - Bij de kwalificatie speelde het Nederlands elftal in groep G. De eerste en tweede uit deze groep kwalificeerden zich direct voor het Europees Kampioenschap. Oranje werd tweede, na Roemenie en kwalificeerde zich het voor Euro 2008
      - Na de kwalificatie werd de Oranje ingedeeld in groep C. In deze groep zijn ook wereldkampion Italie, Roemenie en verliezend wereldkampioen-finalist Frankrijk. Vanwege deze sterke loting wordt de groep ook wel "de poule des doods" genoemd.

hiermee hebben jullie een klein inzicht in de verloop van het Europees kampioenschap 2008 en het Nederlands elftal gekregen. Ik hoop dat ik mijn doel bereikt heb en jullie wat duidelijkheid heb gegeven over het kampioenschap en Oranje.

Samenvattend kan ik zeggen dat het kampioenschap voetbal het grootse voetbalgebeuren van dit jaar is.

• LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Ik zou het dus zo doen:

(ook weer gedeeltelijk gecopied van vorige posters.....)

Onderdeel 1: Inleiding

- Allemaal hartelijk welkom bij mijn presentatie van PLA15 (vijftien).
      - Mijn naam is Andre Beer, ik ben 22 (tweeëntwintig) jaar oud en ik studeer bedrijfseconomie aan de fontys in venlo.
      - Mijn presentatie gaat over de deename van het Nederlands elftal aan het Europees kampionschap voelbal 2008
      - Het doel van mijn presentatie is, jullie in algemene zin te informeren over Euro 2008 en het Nederlands elftal.

- In het begin geef ik jullie algemene informatie over het kampioenschap en het Nederlands elftal. Daarna vertel ik over het kampioenschap en de groepsfase tijdens het kampioenschap.
      - Daarna kunt jullie vragen stellen !

- Nederland (ook wel Oranje genoemd) is een van de deelnemende landen op het Europees kampioenschap voetbal 2008. Het kampioenschap vindt plaats van 7 (zeven) tot 29 (negenentwintig) juni plaats in zwitserland en Oostenrijk. Het is de achtste deelname voor het Nederlands team.
      - In totaal doen 16 (zestien) elftallen mee aan het kampioenschap.
      - Oranje wordt geleid door de beroemde bondscoach Marco van Basten. Van Basten geldt als een van de beste aanvallers uit zijn tijd en werd met Oranje Europees kampioen in het jaar ’88 (achtenachtig).
      - Dit jaar heeft Oranje ook een sterk elftal. Met ervaren internationale spelers is Nederland een favoriet voor de titel.
      - Enkele van deze spelers zijn Arjen Robben, Wesley Sneijder van Real Madrid, Edwin van der Sar van Manchester United en Rafael van der Vaart van Hamburg.
      - Nu zal ik het hebben over de kwalificatie van Oranje in Euro 2008
      Folie 4: Kwalificatie voor Euro 2008
      - Bij de kwalificatie speelde het Nederlands elftal in groep G. De eerste en tweede uit deze groep kwalificeerden zich direct voor het Europees Kampioenschap. Oranje werd tweede, na Roemenie en kwalificeerde zich het voor Euro 2008
      -Na de kwalificatie werd de Oranje ingedeeld in groep C. In deze groep zijn ook wereldkampion Italie, Roemenie en verliezend wereldkampioen-finalist Frankrijk. Vanwege deze sterke loting wordt de groep ook wel "de poule des doods" genoemd.

hiermee hebben jullie een klein inzicht in het verloop van het Europees kampioenschap 2008 en het Nederlands elftal gekregen. Ik hoop dat ik mijn doel bereikt heb en jullie wat duidelijkheid heb gegeven over het kampioenschap en Oranje.

Samenvattend kan ik zeggen dat het kampioenschap voetbal het grootse voetbalgebeuren van dit jaar is.

hehe, eindelijk iemand die het begrijpt. Gebruik dit en je kunt niet missen.

Edit: ik heb een woord veranderd, van de naar het... :P maar voor de rest is het prima
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Er staan nog 2 fouten in de 2e regel van folie 3, de rest is juist :)
    • Sergenial
      Sergenial
      Bronze
      hoe vindt jullie mij handout. zijn daar nog fouten ? (spelling en grammatica of inhoudelijk fouten?)

HANDOUT

Nederland op het Europees kampioenschap voetbal 2008
      ( Niederlanden bei der Fußball-Europameisterschaft 2008)

Algemene informatie over het kampioenschap en de nederlandse elftal

• Het Europees kampioenschap voetbal 2008 vindt van 7 tot 29 juni plaats in Zwitserland en Oostenrijk.
      • In totaal spelen er 16 (zestien) elftallen op het Europees kampioenschap.
      • De bondscoach van Oranje is Marco van Basten. Hij geldt als een van de best aanvallers van zijn tijd en werd met Oranje Europees kampioen in het jaar 1988.
      • Goede en ervaren spelers van internationale top club zoals Arjen Robben, Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart of Edwin van der Sar maken het Nederlandes ten favouriet op de titel.
      • Het Europees kampioenschap voetbal is de grootse voetbal gebeurtenis dit jaar.

Kwalificatie voor het Europeese Kampioenschap groepfase

• Als organiserende landen zijn Zwitserland en Oostenrijk automatisch gekwalificeerd voor het Europees kampioenschap voetbal 2008.
      • In de kwalificatie speelde het Nederlandse elftal in groep G met Roemenië, Bulgarije Slovenië, Albanië, Wit-Rusland en Luxemburg en werd tweede naar Roemenië.

Groepfase terwijl het Europees kampioenschap voetbal 2008

• Terwijl de Euro 2008 speelt Oranje in groep C met Roemenië, Italië en Frankrijk. Deze groep werd ook “de Groep des Doods" genoemd om de sterke elftalen in een groep. Dat wil zeggen dat twee sterke elftalen afvallen, waar het eerst beide in de voorronde vooruitkomen.

• 1
    • 2