Coaching 6/6: Standaard SSS

• Leo
      Leo
      Bronze
      Hallo,

Vandaag hebben we een standaard SSS coaching gehouden omdat we merken dat veel mensen (zonder de beschikking te hebben over stats), toch veel uitbreidingen op hun SSS gebruiken. Wanneer je dit niet goed weet toe te passen levert dit veel verlies op.

De interessantste hand:

$0.1/$0.25 No Limit Holdem
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($31.75)
      UTG+1 ($4.75)
      MP1 ($16.55)
      MP2 ($25.10)
      MP3 ($22.40)
      CO ($13.40)
      BTN ($18.00)
      Hero ($4.40)
      BB ($13.00)

Pre-flop: ($0.35, 9 players) Hero is SB A:club: 5:club:
      3 folds, MP2 calls $0.25, MP3 calls $0.25, 2 folds, Hero calls $0.15, BB checks

Flop: A:diamond: Q:club: 2:heart: ($1, 4 players)
      Hero checks, BB checks, MP2 checks, MP3 checks

Turn: 2:diamond: ($1, 4 players)
      Hero checks, BB checks, MP2 checks, MP3 checks

River: 5:spade: ($1, 4 players)
      Hero bets $0.50, 1 fold, MP2 calls $0.50, 1 fold

Final Pot: $2

Op de flop kiezen we voor het completen van onze Axs vanwege onze goede odds.
      Omdat het board paired, we tegen 3 tegenstanders zitten en het board op de turn paired, kiezen we er hier voor te checken.
      De river brengt een kaart die niet vaak iemand zal helpen, maar ons wel ;) . Omdat op de turn er rondgechecked is kunnen we er zeker van zijn dat onze 2 pair nu goed genoeg is om de showdown te winnen en maken we een valuebet.

Het idee achter deze hand is om je te laten zien dat er altijd meerdere factoren zijn waar je rekening mee moet houden in het postflop spel bij een hand waarbij je gelimped hebt/freeplay.

In dit geval hebben we het samengevat over:
      * positie
      * hoeveelheid tegenstanders
      * board
      * actie tegenstanders
      * waarschijnlijke ranges

Bedankt voor het bijwonen van de coaching en tot volgende week!

Groeten,
      Leo
  • 5 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Leo,

Als er nu een 6 komt op de turn in plaats van een 2 bet je dan de turn of check je hem. Ik ga ervan uit dat de 6 niet zo veel hulp biedt aan villain en je op de turn kan betten met de beste hand.

grtz elrio
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      Op het einde zei sreteb nog dat hij geen rebuy meer doet vanaf 15BB. Ik kon helaas zijn verklaring niet horen. Kan je nog eens zeggen waarom? Ik veronderstel omdat je sneller kan pushen dan? Speel je dan nog gewoon handen SHC? En vanaf hoeveel BB doe je dan wel rebuy?
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      was weer leerzaam, tot donderdag!!!!! ;)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hallo allemaal,

Hier met quotes wat uitgebreide antwoorden;

Oorspronkelijk gepost door elrio
      Als er nu een 6 komt op de turn in plaats van een 2 bet je dan de turn of check je hem. Ik ga ervan uit dat de 6 niet zo veel hulp biedt aan villain en je op de turn kan betten met de beste hand.
      Ook dan zou ik de hand exact hetzelfde gespeeld hebben. Op de turn is de voornaamste reden om geen bet te maken, de hoeveelheid tegenstanders. Standaard SSS schrijft ons ook voor om alleen te betten wanneer je 2pair+ in een dergelijke situatie hebt gehit.

De reden dat ik het zo uitleg is omdat ik wil laten zien wat de beweegredenen achter de theorie van SSS zijn. Mijn idee hierover is, dat wanneer je begrijpt waarom een strategie op een bepaalde manier gemaakt is, dat het dan ook makkelijker is dit te accepteren en in je spel te verwerken.
      Een goed voorbeeld is deze thread op het Engelse forum, van een bronze member.

Oorspronkelijk gepost door Herseel
      Op het einde zei sreteb nog dat hij geen rebuy meer doet vanaf 15BB. Ik kon helaas zijn verklaring niet horen. Kan je nog eens zeggen waarom? Ik veronderstel omdat je sneller kan pushen dan? Speel je dan nog gewoon handen SHC? En vanaf hoeveel BB doe je dan wel rebuy?
      De reden daarvoor is voornamelijk op de hogere limieten van toepassing, waar tafelselectie wat lastiger is in verband met het feit dat er minder tafels beschikbaar zijn. Wanneer je bijv. op 12bb zou zitten en je push wordt gecalled, dan is het niet nodig je tafel te verlaten. Daarnaast brengt deze strategie minder variance.

Wanneer je een minder grote stack hebt, kun je met meer handen pushen dan de SHC voorschrijft. Voor de Shortstack Strategie is hier een artikel over, genaamd de Sklansky-Chubukov getallen en preflop pushes, welke vanaf gold beschikbaar is. Deze is dan pas beschikbaar omdat het, zoals eerder gezegd, op hogere limieten pas van toepassing is. In dit artikel wordt beschreven hoe je altijd winstgevend kunt pushen wanneer je minder dan 15bb hebt, ongeacht je tegenstander zijn hand. Omdat dit enige ervaring nodig heeft raad ik aan dit nog niet te gebruiken, maar evt. wel kennis van te nemen.

Wat bij een dergelijke tactiek veel gedaan wordt, is dan vanaf ~8bb te rebuyen naar 12-15bb. Dit verschilt per speler. Om dit winstgevend te kunnen doen is het wel nodig om goed te weten welke je handen bij welke stacksizes kunt pushen. Omdat dit op advanced SSS begint te lijken, is dit hier nog niet helemaal van toepassing.

Om dit lange verhaal samen te vatten, heeft het mijn voorkeur om tot en met NL50 de normale rebuy strategie vast te houden.

Groeten,
      Leo
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      Dankuwel!