0.05/0.1 - FR - QQ uit SB

• skimon
      skimon
      Bronze
      Vooral uit frustratie :p Daarom dat ik ook de resultaten er ditmaal eens bijpost :D

Known players:
      Position
      UTG+2
      UTG+1

0,05/0,1 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.50 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with Q:spade: , Q:club:
      UTG+1 raises, UTG+2 calls, 5 folds, Hero 3-bets, BB folds, UTG+1 caps, UTG+2 calls, Hero calls.

Flop: (13,00 SB) T:diamond: , 3:club: , 6:heart: (3 players)
      Hero checks, UTG+1 checks, UTG+2 bets, Hero calls, UTG+1 calls.

Turn: (8,00 BB) 7:heart: (3 players)
      Hero bets, UTG+1 calls, UTG+2 raises, Hero calls, UTG+1 calls.

River: (14,00 BB) A:diamond: (3 players)
      Hero bets, UTG+1 calls, UTG+2 raises, Hero calls, UTG+1 calls.

Final Pot: 20,00 BB

Results follow (highlight to see):
      Hero shows een pair vrouwen (Qs Qc)
      UTG+2 shows two pairs, zessen and drieën (6c 3s)
      UTG+1 shows een pair azen (Ac Kc)

UTG+2 wins with two pairs, zessen and drieën (6c 3s)

Had wel moeten betten op de flop, denk ik
  • 5 antwoorden
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Bet flop, je hebt top pair en de board biedt niet heel veel draws.
      Als UTG KK/AA/AK (cap preflop) heeft zal hij de flop weer raisen. Nu de UTG2 dat doet moet je rekening houden met trips, preflop callen met klein paartje.
      Toch denk ik dat je de flop nog kunt 3betten. Na cap zou ik check/call spelen, tenzij je zeker weet dat je beat bent. Maar gezien de pot grootte kun je misschien wel niet meer folden.
      Tegen 2 pair op de flop heb je daarnaast 8 outs om in ieder geval down te callen, al loop je risico tegen FH te callen.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Check/raise flop. Ik zal eens uitzoeken in welk artikel dat staat, maar we donkbetten eigenlijk nooit, op een paar speciale situaties na.

Na de turnraise zou ik de river niet meer betten, alle slechtere handen die hij na een turnraise heeft zijn nu beter dan die van jou.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Dat zou ik dan graag ook willen weten. En waarom beschouw je een flop bet in dit geval als een donk bet? We hebben de flop al ge3bet, nietwaar.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      http://nl.pokerstrategy.com/strategy/fixed-limit/944/3/ Staat het wel een beetje, maar ook niet echt.

Preflop zijn wij niet de agressor, omdat UTG+1 als laatste gebet/geraised heeft en wij zijn bet hebben gecalled.

Donkbet = betten tegen de agressor in, en wij zijn hier niet de agressor dus is het een donkbet ;)
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Agressor: the player who most recently initiated betting or raising. It is the player who has the initiative and dominates the play.

Dus ja, je hebt gelijk. Hij bette als eerste en caps, odanks onze 3 bet.