BasdeK trying to beat NL10

• BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Nou zoals de titel al aangeeft, ga ik weer opnieuw de pokertafels bestijgen! Ik heb na een lange pauze van ‘pokermoeheid’ weer besloten om te gaan beginnen, ik mis het toch :) A.s. zondag zal ik beginnen met mijn nieuwe start. De site waarop ik zal gaan spelen is Full Tilt Poker. Deze keuze heb ik gemaakt omdat je hier via pokerstrategy.com een rakeback krijgt van 27% en een redelijke bonus. Dit zal voor de langere termijn gunstig zijn, zo kan je toch wat extra’s verdienen!

Het spel wat ik zal gaan spelen is NL Bigstack. Dit omdat de shortstackstrategy niet mijn ding is. Fixed limit is teveel onderhevig aan bad beats naar mijn mening en dan zit ik nog wel eens te vloeken achter mijn laptop! Dus voor mijn gemoedsrust, en het idee dat met de BSS het meeste potentie te halen valt, kies ik voor de BSS.

Ik hoop zondag weer wat te laten horen en misschien wel al wat van mijn vorderingen te kunnen bloggen.

Doelen:
      :heart: Door groeien naar NL10;
      :heart: Veel artikelen doornemen;
      :heart: D.m.v handjudgings weer wat meer ervaring opdoen;
      :heart: Gewoon voor de ‘fun-of-the-game’ pokeren.

Deze blog is vooral bedoeld om handen en dergelijke te posten en jullie beetje op de hoogte te houden.

Tijd om mijn doelstellingen weer is aan te passen. Speel inmiddels op Cake nadat ik FDB op Full Tilt heb gecleared.

Nieuwe doelstellingen:

:heart: Meer dan 7k handjes per week spelen op NL10 (niet veel traffic overdags op Cake)
      :heart: Gold status halen bij PS.com
      :heart: Video's doornemen
      :heart: Video opnemen voor analyse door andere spelers
      :heart: Niveau verbeteren en doorgroeien naar NL25 (NL20)
  • 33 antwoorden
    • BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Nou m'n eerste weekend gehad op Full Tilt. Ongeveer 1100 handjes gespeeld. Niveau is niet echt denderend op deze stakes natuurlijk. Dit maakte ook dat ik een goede start maakte dit weekend. Na een storting van $110 begonnen op NL2 gewoon om weer even het gevoel te krijgen en het niveau uit te zoeken. Goede start gemaakt en lekker gepokerd. Op dit moment BR van $130 (incl. 10$ extra 1st deposit), dus niet gek op dit niveau. Maar wil deze week sowieso nog op deze stake blijven om de strategie beter te leren kennen en gewoon wat meer gevoel te krijgen zodat ik sneller beslissingen kan maken.

Verder deze week veel tijd investeren in het doorlezen van de artikelen, en ben ook begonnen aan het boek 'Treat your poker like a business'. Goed te lezen boek dat wel duidelijk aangeeft wat je meer kan doen om de juiste mindset te krijgen.

Opvallend handje (niet heel goed gespeeld na twee raises natuurlijk):

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.02(BB) Replayer
      SB ($1.92)
      BB ($1.15)
      UTG ($2.20)
      UTG+1 ($2.11)
      UTG+2 ($1.08)
      Hero ($1.93)
      MP2 ($0.82)
      CO ($2.24)
      BTN ($4.08)

Dealt to Hero Q:spade: Q:club:

UTG raises to $0.08, fold, UTG+2 raises to $1.08 (AI), Hero raises to $1.93 (AI), fold, fold, fold, fold, BB calls $1.13 (AI), UTG calls $1.85

FLOP ($6.10) 9:spade: 8:heart: T:diamond:

TURN ($6.10) 9:spade: 8:heart: T:diamond: 8:diamond:

RIVER ($6.10) 9:spade: 8:heart: T:diamond: 8:diamond: 5:diamond:

UTG shows A:heart: A:diamond:
      (Pre 53%, Flop 44.5%, Turn 65.0%)

UTG+2 shows K:diamond: K:spade:
      (Pre 17%, Flop 8.4%, Turn 5.0%)

Hero shows Q:spade: Q:club:
      (Pre 15%, Flop 24.8%, Turn 15.0%)

BB shows 7:spade: 7:club:
      (Pre 14%, Flop 22.3%, Turn 15.0%)

UTG wins $5.70
    • EmmaDauwe
      EmmaDauwe
      Bronze
      Succes ermee!
    • BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Ben op dit moment bezig met de video serie Crushing NL50 van Hasenbraten. Zeer interessante video-reeks. Ben ook bezig met het boek Treat poker like a business, waarbij ik nu in het 'strategy' gedeelte zit. Hier staan wel veel plays in die me geld op kunnen leveren die ik nu nog niet veel uitvoer.

Hier ook even een graph van m'n vooruitgang afgelopen week.

Ga ik weer verder met video's en boek!
    • EmmaDauwe
      EmmaDauwe
      Bronze
      Haha ik heb net dezelfde weg afgelegd.
      Ook de reeks gekeken van hasenbraten. Speel je SH, want dan is Gerv ook interessant.
      En heb ook dat boek ook gelezen. Ben ook aan het strategy gedeelte, maar ben daar gestopt. Moet het eens hervatten.
      Ik ga ook in the poker mindset beginnen.
    • BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Hoi emmadauwe, net je blog doorgelezen, interessant ga ik zeker volgen. Ik speel op dit moment FR gewoon omdat dit naar mijn idee op dit moment het makkelijkst/winstgevend is. Veel fishes op Nl2 dus daarvan wil ik er zoveel mogelijk aan tafel:P
      Dat boek is echt geniaal. Staan echt goeie tips in. Nu nog niet echt het moment voor zulke ingewikkelde plays maar zeker handig om ze nu al te kennen.

Ben wel van plan dat als het deze week nog goed gaat op NL2 om dan op te schuiven naar NL5. M'n BR kan het hebben en het niveau is daar naar mijn idee niet veel hoger.

Eén vraag over BWin (speel jij toch?): is daar genoeg traffic?
    • EmmaDauwe
      EmmaDauwe
      Bronze
      Ik speelde FR op Bwin, maar ben daar vertrokken om naar 24h poker te gaan.
      Vanwege de rakeback deals daar. Nu heb ik wel terug geld op Bwin gezet, speel nu mementeel de NL4.

's avonds zijn er redelijk wat tafels, maar is niet te vergelijken met de grote jongens. Het is daar wel heel winstgevend vind ik. Was daar in no time limiet gestegen. Maar was het wat beu en ben SH gaan spelen.

Af en toe speel ik er nog wel.
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      Gaat goed, Bas! Succes :)
    • BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Alle begin is moeilijk wordt vaak gezegd. Nu is dit natuurlijk niet echt een begin, maar toch het was moeilijk! Na een goede start op de tafels kwam hier al snel een eind aan.

Nu is het begin nou ook weer niet zo slecht dat ik zwaar verloren heb, maar toch na zo’n begin wens je toch een beter vervolg. Verloor paar handjes waar ik voorlag op de flop en de turn dan door de tegenstander gehit wordt. Denk hierbij aan een full house negens over drieën die verslagen wordt door quads drieën. Dit is allemaal zonde maar natuurlijk weinig aan te doen.

Ook een begin gemaakt op de NL5 tafels. Deze lijken mij op Full Tilt toch ook wel vrij loose. Zitten veel loose spelers op de tafels, dus denk je dat er wel wat te winnen valt. Maar tot nu toe beetje pech gehad en een paar grote potten verloren en weinig gewonnen. Dus hopelijk dat dat komende week in ieder geval beter gaat.

Via het forum afgelopen week twee sweat-sessies gehouden met andere spelers op de limiet NL2. Dit was erg gezellig en vooral ook zeer leerzaam. Weer wat geleerd waarom je nu eigenlijk bet en wanneer je dat het beste wel of niet kan doen. Al met al was het gezellig.

Qua doelstellingen lukt het tot nu toe vooral om met plezier te pokeren. Ondanks de verliezen die ik geleden heb, weet ik mijzelf rustig te houden en ga ik geen gekke dingen doen. Heb over het algemeen niet heel veel tijd om te pokeren maar de tijd die ik eraan besteed wil ik graag goed besteden. Dus niet ‘effe’ gaan pokeren, maar meer om te leren en over plays na te denken.

“See you at the tables!”
    • EmmaDauwe
      EmmaDauwe
      Bronze
      Dat is geen verlies e! 1BI over 2k handjes. Gewoon bijleren en blijven spelen.
    • livethelife7
      livethelife7
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BasdeK
      Ben ook bezig met het boek Treat poker like a business, waarbij ik nu in het 'strategy' gedeelte zit. Hier staan wel veel plays in die me geld op kunnen leveren die ik nu nog niet veel uitvoer.
      Deze strategyplays zijn vooral bedoeld voor high stakes. Ik denk dat deze nauwelijks zullen werken op de microstakes. Ook zul je deze ook echt niet nodig hebben om de microstakes t beaten. Een tip om deze plays even t vergeten en gewoon een goede basis optebouwen.

Nice blog voorderest en veel succes!
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey Bas,

Jammer dat het in de laatste handen zo omlaag gaat. Maar je instelling is wel top! Ondanks het gebrek aan tijd, maak je wel tijd voor gewoon "goed spel". Zoals je al aangaf zijn veel spelers dan geneigd om "effe snel te pokeren", waardoor het leereffect vaak slechts gering is.

Voor wat meer info bij de sweatsessie is dit artikelen, en de daaraan gerelateerde artikelen denk ik erg interessant voor je

Deze artikelen zijn wel voor de silver status, maar dat moet niet zon probleem zijn om te bereiken denk ik ?

Succes en blijf zo doorgaan!
    • BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Nou het is weer tijd voor een update. Gister en vandaag lekker aan het spelen. Ben inmiddels naar NL5 gegaan omdat ik daar de BR voor heb. Veel artikelen nogmaals doorgenomen en proberen mijn A-game te spelen op 6 tafels. Gaat wel goed tot nu toe. Op dit moment 3 BI up.

Ga gauw weer ff verder pokeren:)
    • BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      NL5, eigenlijk zitten daar nog meer fishes als op NL2 denk ik:) Lekker eerste weekje gehad op NL5. Laatste 3 dagen ruim $30 up. Geen slecht begin dacht ik zo!

Na een goed begin op NL 2 en een slechtere periode hierna besloot ik om op NL5 te gaan beginnen. Dit omdat ik de bankroll hiervoor had, en NL2 was eigenlijk alleen om weer beetje ‘gevoel’ te krijgen. Dit bleek al gauw geen -EV move. Na een lekker dagje was ik al 5$ up in 500 handen. Gister en vandaag echt goed doorgespeeld en nu inmiddels al $30 winst. Niet gek natuurlijk. En dit wordt nog eens bijgestaan door een gemiddelde van 23BB/100 handen. Kijk dat lijkt nog eens ergens op.

Heb ook echt het idee dat ik deze limiet redelijk kan beaten, ook gezien het aantal fishes wat hier aan de tafels zit. Als je af en toe ziet waarmee ze preflop raises callen en all-in meegaan, daar wordt ik vrolijk van:)

Moet ook wel zeggen dat ik af en toe leuk flopte hoor, maarja mag het een keertje meezitten. Run trouwens $11 onder EV-lijn dat valt dan wel weer beetje tegen. Maar je hoort mij niet klagen hoor. Dus op naar de NL10, zou leuk zijn als zich dat in dit tempo (23BB/100) voortzet. Dan duurt het niet héél erg lang eer ik mij aan de hogere tafels ga melden!

• BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Weer lekker gespeeld de afgelopen dagen alleen gister ging niet helemaal super. 2 buy ins verloren door één stomme play en één ongelukkige hand. Hieronder de handen die opvielen:

1e hand v/d sessie gister:
      NL Holdem $0.05(BB) Replayer
      SB ($5.25)
      Hero ($5)
      CO ($1.75)
      BTN ($3)

Dealt to Hero 9:spade: Q:spade:

fold, BTN calls $0.05, SB calls $0.03, Hero checks

FLOP ($0.15) 5:spade: T:spade: A:spade:

SB checks, Hero checks, BTN bets $2.95 (AI), SB folds, Hero calls $2.95

TURN ($6.05) 5:spade: T:spade: A:spade: J:diamond:

RIVER ($6.05) 5:spade: T:spade: A:spade: J:diamond: Q:diamond:

Hero shows 9:spade: Q:spade:
      (Pre 68%, Flop 95.6%, Turn 97.7%)

BTN shows 2:spade: 4:spade:
      (Pre 32%, Flop 4.4%, Turn 2.3%)

Hero wins $5.65

Domme play:

SB ($5.62)
      Hero ($6.05)
      UTG ($6.76)
      UTG+1 ($5.27)
      UTG+2 ($2.04)
      MP1 ($3.48)
      MP2 ($1.75)
      CO ($9.15)
      BTN ($1.75)

Dealt to Hero Q:spade: 2:spade:

fold, fold, fold, fold, fold, fold, fold, SB raises to $0.15, Hero raises to $0.50, SB calls $0.35

FLOP ($1) Q:heart: 5:diamond: 9:diamond:

SB bets $1, Hero raises to $2.50, SB raises to $5.12 (AI), Hero calls $2.62

TURN ($11.24) Q:heart: 5:diamond: 9:diamond: A:club:

RIVER ($11.24) Q:heart: 5:diamond: 9:diamond: A:club: 7:heart:

SB shows Q:club: A:heart:
      (Pre 73%, Flop 89.1%, Turn 100.0%)

Hero shows Q:spade: 2:spade:
      (Pre 27%, Flop 10.9%, Turn 0.0%)

SB wins $10.50
    • BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Weer even een update van mijn kant! Gaat de laatste paar dagen nogal op en neer. Speel veel handen, heb nu na 10k handen een winst van 26$. En run op dit moment $12 onder EV.
      Vandaag ging het een beetje raar verloor 2x m'n azen tegen trips. Kreeg wel nog een ander leuk handje:

SB ($1.01)
      Hero ($6.02)
      UTG ($1.47)
      UTG+1 ($1.55)
      UTG+2 ($5.56)
      MP1 ($5)
      MP2 ($1.76)
      CO ($13.48)
      BTN ($8.46)

Dealt to Hero 4:heart: 6:club:

fold, UTG+1 calls $0.05, UTG+2 calls $0.05, fold, fold, CO calls $0.05, fold, fold, Hero checks

FLOP ($0.22) 8:diamond: 7:heart: 5:diamond:

Hero bets $0.15, UTG+1 folds, UTG+2 raises to $0.50, CO calls $0.50, Hero calls $0.35

TURN ($1.72) 8:diamond: 7:heart: 5:diamond: Q:spade:

Hero bets $1.30, UTG+2 raises to $2.60, CO calls $2.60, Hero raises to $5.47 (AI), UTG+2 calls $2.41 (AI), CO calls $2.87

RIVER ($17.67) 8:diamond: 7:heart: 5:diamond: Q:spade: T:spade:

CO shows 5:spade: 5:heart:
      (Pre 37%, Flop 11.4%, Turn 9.5%)

Hero shows 4:heart: 6:club:
      (Pre 18%, Flop 70.3%, Turn 81.0%)

UTG+2 shows 8:heart: 7:club:
      (Pre 45%, Flop 18.3%, Turn 9.5%)

Hero wins $16.50

Dit maakte het verlies van m'n azen weer meer dan goed:)
      Morgen gewoon weer verder met spelen. Heb ook met die academy challenges 2 x $3.30 step tickets gekocht maar hierin kon ik niet cashen! Beetje pech gehad, maarja joh! Nu maar is kijken hoeveel rake ik morgen krijg. Vorige week was het maar liefst $0.09!! Ook deze week 2 delen van m'n FDB vrijgespeeld (2 x $10).

'See you at the tables!'
    • Willem103
      Willem103
      Bronze
      Leuk om te lezen dat je start toch winstgevend aan het worden is :)

Succes ermee en houd ons op de hoogte!
    • BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Ja gaat wel lekker tot nu toe. Heb ook weer mijn rakeback gekregen inmiddels. Een dikke 31 cent. Nu heb ik hier een vraag over. Heb tot nu toe ook 2 delen van mijn bonus vrijgespeeld (2 x $11), welke invloed heeft dit nu precies op mijn rakeback?

Hieronder nog even een grafiekje van mijn spel tot nu toe:

• BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Heb even een pauze gehouden van het pokeren. Liep begin van de week niet zo lekker. Vandaag maar weer opgepakt; zo'n pauze werkt wel:) Vandaag weer rakeback ontvangen, een deel van m'n FDB en gewoon lekker gepokert met 10 bb/100. Bankroll is nu $178. Zo kom ik wel richting die NL10:)

Vanavond nog ff een sessietje spelen en dan lekker die dubbele strategypoints ontvangen hier:)

'See you at the tables!'
    • BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Zo weer even een update van mijn kant. Op de NL5 tafels gaat het goed de laatste week. Mijn BR is inmiddels 220$ dus nog even doorgrinden en dan kan ik hopelijk snel NL10 gaan spelen:)

Ook lekker actief op skype. Is wel gezellig om met anderen te lullen over van alles en nog wat. Bevalt me prima! Nou ik gaat nog maar is een sessie spelen!
    • 1
    • 2