beginnertjes met winstjes jeej

• Virus22
      Virus22
      Bronze
      als 1ste dank voor de 50 dollar op mansion i love this site :)

Ging in de 1ste week van 50 naar 200 op 5/10 cent blinds dus das wel netjes zo'n 10 uurtjes gespeeld ofzo. Deze week had ik nog niet zo veel gespeeld omdat ik moest werken maar dennet toernooitje 5+0,50 gespeeld en 2de geworden 269 dollar netjes he :P ging wel bizar als favoriet de laatste hand met ongeveer evenveel chipies in met kk tegen a9 maar verloor met een aasje op de turn helaas.
      dus nu op 465 in 10 daagjes dat vind ik best netjes (voor een beginnertje)

grt en plezier met spelen
      martijn
  • 27 antwoorden
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Best netjes!? Spectaculair is een beter woord.
      Bedenk wel dat dit een upswing is, en dat het niet altijd zo gaan zal, maar congrats voor deze vliegende start!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik zou nu een week met poker stoppen. De strategie artikels nog eens heel goed STUDEREN!!! En dat weer verder spelen.

Ga niet leven in een dromenwereld. Denk niet dat je alles kan. 10 uur spelen op 12 tafels met fullstack lukt hij mij niet om 150 dollar bij elkaar te schrapen en ik heb al enige maanden ervaringen. Het is echt een upswing.

Het ding is dat de eerste paar keer dat je een downswing krijgt echt hard aankomen. Je moet als het ware leren omgaan met downswings.

Andere point of view is dat je gewoon echt goed bezig bent.. kan best. Maar neem dat wat ik zeg wel serieus.

Trouwens ik wens je veel succes. Je kan bijna op 100NL shortstacken. Begin anders met Bigstacken op 5NL of 10NL. Ik raad je aan gewoon met 5NL te beginnen. Denk nog niet aan cash. Denk aan leren en ervaring op doen.

Succes mate. Hou in gedachten dat je succes evengoed een reden voor een harde ondergang kan zijn. Ga trouwens niet doemdenken he.

succes

ps.

Bankroll management FTW!!!!.
    • Virus22
      Virus22
      Bronze
      dank je voor de informatie. ik blijf nog een tijdje die 5/10 cent spelen in ieder geval en natuurlijk de artikelen lezen.
      Ik kan me voorstellen dat je nu misschien even moet stoppen maar het gaat nu goed dus dat lukt met niet :P misschien als het wat slechter gaat

andere vraag: kan je de handen bij mansion ergens terug zien.
      ik folden vandaag voor de flop pocket k tegen 2 maal pocket aas die wil ik graag in het forum posten, ben ik trots op :P

grt martijn
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ik folden vandaag voor de flop pocket k tegen 2 maal pocket aas die wil ik graag in het forum posten, ben ik trots op Zunge raus

....als dit in een cashgame was, dan vind ik het erg slecht gespeeld eerlijk gezegd. Maakt niks uit dat je tegen pocket aas zat, want dat is onmogelijk te voorspellen in online poker.
    • Virus22
      Virus22
      Bronze
      dan speel jij geen mansion poker. en dan is het toch goed of ben ik nou gek
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      als jij er zeker van was dat die dude pocket aas had vind ik dat knap. Vertel me eens hoezo jij zo zeker er van was? Ik hou er namelijk niet van om met KK tegen AA te zitten.

Ten tweede. Niets is onmogelijk dude... Zelfs online poker kunnen bepaalde mensen sicke reads hebben.

En btw. Heel goed van je dat je 10NL doorgrind. Ik zou graag aan je willen vragen of je 30K handjes kan spelen op 10NL. Dat de uitslag geven en dan door naar 25NL als het al die tijd goed is gegaan.
    • Virus22
      Virus22
      Bronze
      ik snap dat niet allemaal met 10 nl dan bedoel je 5/10 cent blinds of 10 buy in? waar vind ik die informatie of had ik dat al moeten weten als ik die artikelen door gelezen had. en met 30 k bedoel je 30000 handjes ???? ik hoop wat minder :P

het komt zo vaak voor bij mansion als ik een uurtje poker op 4 tafels zie ik het minimaal 1 keer op die tafels en het is 1 op de nog wat. maar zie het echt bizar vaak.
      er was een raise re-raise en een all-in voor mij.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze

ik snap dat niet allemaal met 10 nl dan bedoel je 5/10 cent blinds of 10 buy in?
      5cnt./10cnt. blinds

waar vind ik die informatie of had ik dat al moeten weten als ik die artikelen door gelezen had. en met 30 k bedoel je 30000 handjes ???? ik hoop wat minder :P
      30k is idd 30.000 handjes, en dat is zo'n beetje de minimum sample size om te bepalen hoe je gemiddelde winrate is, of het goed gaat, enz. Je kunt ook uit een enkele play afleiden of hij goed is, of uit enkele plays afleiden of het de goede kant op gaat.

het komt zo vaak voor bij mansion als ik een uurtje poker op 4 tafels zie ik het minimaal 1 keer op die tafels en het is 1 op de nog wat. maar zie het echt bizar vaak.
      er was een raise re-raise en een all-in voor mij.
      Ik zou dan op die limit geen kings folden, en wat je zegt maakt geen sense, aangezien er elke keer dat je pocket kings hebt 1/24 kans is dat er azen op tafel liggen, als er 10 spelers aan tafel zitten. Dus tenzij er nu een "mansion poker is rigged"-verhaal komt, zou ik gewoon als regel gebruiken om geen kings te folden, aangezien je anders te vaak fold tegenover AK of QQ, of zelfs KJ of KQ of A4 op deze limit, en KK heeft geweldige kans om te winnen tegen die handen.
    • Virus22
      Virus22
      Bronze
      was ook pas de 1ste keer hoor en waarschijnlijk ook de laatste :p
      ik had gewoon zo'n gevoel alles lukte ook op dat moment ook.
      maar ja voortaan gewoon callen denk ik
    • rrwillem
      rrwillem
      Bronze
      Ik ben het eens met bijna alles hier, zelfs de theorie achter het verhaal dat je eigenlijk moet callen met KK, maar....... Als je gevoel zegt dat je moet folden, moet je ook niet bang zijn om te folden. Als jij dan nu al in staat bent om KK pre flop te folden en je hebt de juiste feeling voor hun handen, kun je nog een aardige winst maken. Ik heb vaak genoeg op call gedrukt onder het mom van: ik heb het hem ook zien doen met AKs, terwijl mn gevoel azen riep. Dus op de lage limits: "take the math", maar vergeet vooral dat gevoel niet. Mocht je gevoel vaak goed zijn, dan heb je toch een streepje voor op de meeste spelers denk ik :)
    • Growface
      Growface
      Bronze
      Ik ga ook best goed voor een beginner vind ik. Heb nu in 3 dagen van mijn 50-> 135 gemaakt :D
    • Virus22
      Virus22
      Bronze
      aight respect. waar en wat speel je?
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Mooie beginnersverhalen hier! :D
      Wel wil ik jullie aanraden om DIT (BSS) of DIT (SSS) artikel te lezen. Er zijn al vele spelers geweest die ook lekker gestart zijn, maar door geen bankrollmanagement toe te passen, alsnog broke zijn gegaan. Dat zou zonde zijn.

Verder veel succes aan de tafels!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ok ok ok .

Het is misschien stom dat je KK weglegt.... maar.

Er zijn maar heel weinig mensen die dat durven te doen. Ik denk zeker dat je vaak snel op passive mode om moet kunnen slaan en dat je altijd mega alert blijft. De skill om KK weg te gooien zal je ook helpen in andere situaties, dat is zeker zo.
    • Virus22
      Virus22
      Bronze
      potverdikkie gister 6de bij toernooi maar had echt zo pech aan finale tafel.
      verlies ak van aq en daarna zie ik een flop beetje geluk hit ik top pair met k7s pushed die ander all-in met aas 10, instant call. aas op de turn
      nu maar 162 erbij beetje jammer.
      sta nu wel op 660 dus das wel oke

grt
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Er zijn al vele spelers geweest die ook lekker gestart zijn, maar door geen bankrollmanagement toe te passen, alsnog broke zijn gegaan.
      helaas geldt dit ook voor mij, mijn goede voornemen voor het poker is BRM toepassen
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      En voor mij :p
      Kheb gister wel weer 8$ verdient in de freeroll :P
      eens kijke of ik daar mijn stack weer mee kan gaan opbouwen.
    • Virus22
      Virus22
      Bronze
      weer finale tafel nu 9de van 509, 49 dollar ofzo jeej :)
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Ik ben ook bijna broke gegaan door poor BRM :p
      Nu weer de goede richting in (al speel ik echt heel weinig laatste 2 weken...druk:( )
    • 1
    • 2