Schelles's SH sensatie

• Schelles
      Schelles
      Bronze
      Hallo iedereen,

Ik zal jullie eerst wat meer vertellen over mezelf en daarna over mijn pokerplannen.

WIE BEN IK

Mijn naam is Roel Schelles, ik ben ondertussen 21 jaar oud & ik woon in Geel (ergens in de Kempen). Ik studeer Toegepaste Taalkunde (vertaler/tolk) in Antwerpen, Duits en Engels. Ik heb momenteel voor 90% mijn bachelor afgewerkt en ben al half met mijn Master bezig. Mijn hobbies zijn poker, voetbal & allerlei games, zoals starcraft2 en MW2.

POKER

Sommigen van jullie kennen me misschien nog van vroeger, want ik ben niet bepaald nieuw op pokerstrategy :)
      Ik ben hier al registreerd sinds vlak na de opstarting van de Nederlandstalige community, al zo lang geleden dat ik niet meer juist weet hoe lang ;) Ik veronderstel dat Lanfear me bv nog wel kent :p

Ik speel dus al een hele tijd poker, maar de pauzes waren vaak even groot als de 'echte speeltijden' ;)
      Maar nu ben ik sinds een dikke maand terug begonnen, het gaat me goed af & ik zie het weer volledig zitten. Ik start deze blog nu om mezelf een soort controle op te leggen, want die ontbeerde ik in het verleden wel eens. Ik hoop met deze blog ook feedback te krijgen en een betere pokerspeler te worden natuurlijk.

Vroeger heb ik een periode vooral S&G's en een andere periode enkel MTT's gespeeld, maar eigenlijk nooit echt cashgames. Ik was een dikke maand geleden terug begonnen met de 2.60$ die ik nog op mn stars account had staan, even wat HU spelen tegen ne maat & ik zag dat het me wel beviel. Toen ben ik met dat bedrag FR beginnen grinden tot 10$ ofzo en toen win ik per ongeluk 46$ in een 1$ toernooitje & tadam ik had terug een bankroll ^^

Daarna verder NL2 gespeeld tot ik op 85$ ofzo stond en vanaf dan NL5.
      Ik ben ook vrij snel afgestapt van FR omdat ik van nature iets te agressief ben daarvoor, ik speel dus maar SH ^^
      Ik speel dus momenteel NL5 sh, maar wel de tafels met hogere buyins, tot 250bb. Daar heb ik op een 16k handen mn BR tot 355$ gekregen. Ik veronderstel dat 35bb/100 best veel is? :p

Hier is al een graph van die eerste 16k handen:

Mijn eerste vraag aan eventuele lezers is nu, wat moet ik gaan spelen?
      NL5 blijven of omhoog gaan? Ik weet nog niet goed wat de juiste BRM is.

Ik ga wachten met mijn doelen te bepalen tot ik hierover heb beslist, geef dus maar je mening :)
  • 26 antwoorden
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      Zo! mooie graph zeg. 35BB/100 is heel veel ja : ) Volgens mij heb je iets van 100 buyins nodig bij SH poker not sure though. GL
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Leuk je weer eens tegen te komen :)

Veel succes! Aan de graph te zien gaat dat wel loslopen! :s_biggrin:
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Schelles
      Ik studeer Toegepaste Taalkunde (vertaler/tolk) in Antwerpen, Duits en Engels. quote]
      Nog ff en ik dacht dat Antwerpen een taal was. xD
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door gewoonlars
      Volgens mij heb je iets van 100 buyins nodig bij SH poker not sure though. GL
      Lol tot nl25 zou ik hett bij 30 BI houden
      bij nl50 zou ik het 50 BI maken

Maar iig , zieke graph, en als je je inkoopt voor 250 BB kun je wel minder BIs doen, omdat je meer edge hebt dus minder variance
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
      Oorspronkelijk gepost door gewoonlars
      Volgens mij heb je iets van 100 buyins nodig bij SH poker not sure though. GL
      Lol tot nl25 zou ik hett bij 30 BI houden
      bij nl50 zou ik het 50 BI maken

Maar iig , zieke graph, en als je je inkoopt voor 250 BB kun je wel minder BIs doen, omdat je meer edge hebt dus minder variance
      Maar je zit deeper. Variance is zeker niet minder als je 250bb deep zit, zeker niet aangezien de reg ratio op die tafels gewoon hoger is.

Maar ja... NL25 kan je makkelijk 25-30BI's up moven. Hangt een beetje af van wat je comfort zone is uiteraard, is voor iedereen anders.

Sowieso is het tijd om up to moven naar NL10 Schelles. Als je over 15k hands, NL5 zo hard crushed dan gaat NL10 echt niet moeilijk zijn voor je en met je $355 bankroll heb je ruimte zat om een eventuele downswing op te vangen hoewel downswing sowieso nooit echt hard te voelen zijn als je een limiet echt hard beat. Gewoon NL5 verder blijven spelen is imo geld weggooien.
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Je naam komt me nog vaag bekend voor. :D

Ik zou zo snel mogelijk hogere stakes gaan spelen.
      20 BI is al ruim zat lijkt me, voor iemand die kan zakken in stakes, als het even tegenzit.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Long time no see :)

Good luck met je herstart!
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey Schelles,

Leuk dat je weer terug bent en een herstart maakt. Welcome back!

Je start op NL5 ziet er lekker solide uit, 35BB/100 lijkt me decent :s_biggrin:
      Ik zou inderdaad zeggen dat je de stap naar NL10 gewoon kunt maken. Ik zou echter zeggen om het gewoon rustig aan te doen en niet zo snel snel mogelijk door de limieten springen.

Probeer op elke limiet even een sample op te bouwen, kijken of je de limiet net zo verslaat als NL5, zodat je ook je spel blijft ontwikkelen en de focus niet meteen teveel op het geld komt te liggen. Ook kun je dan steeds weer wennen aan de bedragen van de nieuwe limieten.

Veel succes in ieder geval!
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Thx allemaal :)

Ik heb al een paar handen gespeeld op nl10, maar ik heb niet echt tijd meer gehad. Ik speelde zowat break-even omdat ik nogal wat pech had & op het einde 1 buy-in down door een domme fout.

Ik vertrek nu op weekend, de volgende update zal voor volgende week zijn ;)

Tot later!
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Oh ja! Mn BR staat nog altij break-even btw, ik speel tussendoor wat 8-game HU S&G's ter ontspanning & daar hebk een ROI van zoon 80% :p
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Vraagje: Ik speel nu de 0.05/0.10 tafels met 250BB buy-in & antes

Is limpen vanop de SB met iets connected/suited hier OK als er minstens 1 limper is? De pot odds worden wel erg goed dan
    • NoxInvictus
      NoxInvictus
      Bronze
      OOP limpen met maar 1 limper voor is niet echt geweldig vanwege je positienadeel postflop. Ik ga zelf pas Axs of SC's completen in de SB als ik 2 limpers voor me heb.

maareuh, speel je nu op NL10 deep tafels met de volledige 250bb BI? want als je daar speelt zit je dus met 25$ aan tafel en heb je met 350$BR dus maar 14BI wat toch wel aan de lage kant is. Je crushed je NL5 wel aardig hard inderdaad maar zelfs als je een limiet zo hard crushed is het toch wel aangewezen een minimum van 20x het bedrag waar je mee aan tafel gaat te hebben, simpelweg kwestie van een downswing te kunnen opvangen.

Nox
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      nice brag graph :D keep on fighting the good fight!
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      @ Josh: Will do :D

@ Nox: Hou je dan ook rekening met de antes? Want die tellen best zwaar door. Ik ga nog een shotje nemen dan op NL10 & als het tegenvalt even terug naar NL5 dan. We zullen zo meteen zien :)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey Roel,

wb en veel succes!

Groeten,
      Leo
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Leo
      Hey Roel,

wb en veel succes!

Groeten,
      Leo
      Thx Leo, leuk te zien dat jij ook nog leeft ;)
    • Arjon
      Arjon
      Bronze
      Veel succes Roel :)
    • NoxInvictus
      NoxInvictus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Schelles
      @ Josh: Will do :D

@ Nox: Hou je dan ook rekening met de antes? Want die tellen best zwaar door. Ik ga nog een shotje nemen dan op NL10 & als het tegenvalt even terug naar NL5 dan. We zullen zo meteen zien :)
      hmm, goeie vraag, idd geen rekening mee gehouden...

mr ik speel zelf niet met ante's dus heb ook niet echt ervaring met de odds preflop aan zo'n tafel maar vermoed dan wel dat het met suited A's en SC wel kan maar dat het nog altijd niet geweldig is omdat je nog altijd OOP speelt tegen maar max 2 villains en je dus minder vaak afbetaald gaat worden als je wat lekkers hit...

Nox
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Na echt ongelooflijk slecht gespeeld te hebben (semi-tilt), terug naar 280$ & NL5 morgen. Djeezes wat ben ik toch een domkop >.<
    • 1
    • 2