mentaal probleem

• Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      hey,

de laatste tijd gaat het echt niet meer, de ene bad beat na de andere. Mijn laatste 5 AA bijvoorbeeld heb ik allemaal verloren aan kleinere pockets die mee all in waren en wonder boven wonder iets hitten. iedere keer als ik top pair ofzo heb en all in ben, loopt het nog mis op de river. gisteren : ik AQ, flop 57Q, ik all in, A7 tegenstander callt, turn: 7. enzo gaat dat hele dagen door.

ik heb een hele tijd eerst 5 NL gespeeld, maar speel nu 10NL. Hier krijg ik de ergste beats, echt niet normaal meer. Ik ben voorlopig nog niet aan het tilten, maar ik krijg het mentaal moeilijk dat ik steeds weer de juiste plays maak, maar steeds weer broke van tafel ga. Ik weet dat dit iedereen wel eens kan overkomen, daarom mijn vraag: hoe gaan jullie daarmee om, hoe kunnen jullie grote verliezen 'mentaal' te niet doen ? wat moet ik voor de rest doen: pauzeren ? terug naar 5 NL gaan( hoewel het daar niet aan ligt volgens mij ) ? gewoon stoppen met zagen en verder spelen ?

raad is zeker welkom.
  • 22 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hey Hanske

Misschien is het een idee om eens een tijdje afstand te nemen en gewoon je techniek te bestuderen. Eerst kijken of er verborgen fouten zijn.

Dan kun je een tijd fictief gaan spelen, bv met echte kaarten of een oefenprogramma, om het vertrouwen terug te krijgen in je techniek.

Wanneer je door oefening merkt dat je niets fout doet, ga je met meer vertrouwen door, gesterkt door de zekerheid dat het uiteindelijk goed komt.

Daar ligt de kracht van oefenen. Je ziet of je techniek werkt of niet.

Zo speel ik (als ik even geen zin in de computer heb) vaak met tien "spelers" en real cards een soort S&G, waarbij ik wat 'loose'- 'tight'- en 'normál'-players selecteer met een dobbelsteen.

Die laat ik dan spelen zoals zo'n speler zou doen.

Is heel interessant voor tournooispel, maar ook om je techniek beter te kunnen beoordelen op waarde.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...

Groetjes,

Z.
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      hey,

ik weet het niet echt, want ik heb het gevoel dat in deze situaties ik geen fouten maak. ( uiteraard maak ik ook fouten, maar dan neem ik er gewoon afstand van want dan is het mijn eigen dommigheid. ) maar hier zijn het gewoon bv. mijn AA die ongeveer altijd verliezen all in pre flop( echt waar niet gezeverd ). toch bedankt voor de tip.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      belanrijke strategie topics.

1. protection
      2. geen slowplay
      3. weg leggen als je beat bent.

een tip die ik je kan geven die het bij mij goed deed.

Gewoon altijd je kaarten wegleggen als je reraises krijgt en je hebt niet minstends two pair op een ongevaarlijk board.

Zoek op het internet ofzo
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dat 'droog spelen' is ook niet specifiek om je fouten te verbeteren. Dat is een meegenomen iets.

Het gaat er vooral om dat je weer vertrouwen krijgt in je spel.

Zo heb ik laatst een hele middag zitten spelen tegen AA (die ik dus apart had gelegd). Verbazend hoevaak die nog verliezen, maar toch winnen ze gemiddeld vaker. Wanneer je dat ziet, ga je er weer in vertrouwen en accepteer je makkelijker dat je wel eens een poosje achter elkaar mist.

Tenslotte is de kans op rood bij roulette ongeveer 1 op 2, maar is er al een keer een serie van (ik meen) 33x rood gekomen in Londen.....

Series van 20+ rood of zwart komen vaker voor en 10+ regelmatig.

Het is dus niet vreemd dat ook goede (preflop)kaarten langere tijd achter elkaar kunnen verliezen...

Groetjes,

Z.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      dit helpt bij mij ook wel een beetje, maakt me rustig en geconcentreerd:

http://www.kongregate.com/games/FliplineStudios/papas-pizzeria
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      wicked
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Post wat handen. AA preflop all-ins verliezen daar is niets aan te doen, maar er zijn vast andere elemented van je spel waar wel wat aan te verbeteren valt, en handen posten en bediscussieren is een van de beste manieren.
    • wingdude
      wingdude
      Bronze
      soms lijkt het wel of de progjes van pokersites gerigged zijn.
      Heb gister op Titan gespeeld en echt ALLE monsterhanden gingen fok
      door vissertjes.

Bijv.

KK raise 6 keer blind.
      een caller met 88
      Flop J 10 K verschillende kleuren.
      Tegenstander bet 2/3 pot
      Ik ga all in hij callt en krijgt runner runner 9 7

QQ raise 6 keer blind
      een caller met J 9 o.s.
      krijgt de rukker J9992 op de board.

AA...All in
      een caller K 10 o.s.
      Flop 2 4 10.
      turn Q
      River K

AK...6 keer blind
      een caller 7 8 o.s.
      Flop 10 A K
      All in
      runner runner str8 met J 9

AA
      All in
      een caller met A 4
      Board A 444 K

Daar wordt je toch helemaal GEK van.
      En elke hand weer hetzelfde.

All in preflop
      Bad beat op de river tegen 2 8
      En dat gaat maar door.

Tegen zo iets zieks kun je gewoon niet spelen.

Het lijkt wel alsof deze progjes gemaakt zijn
      om zoveel mogelijk rakes te krijgen door gekken tegen elkaar
      op te zetten.

Iets anders kan ik er echt niet meer van maken.

Bad beats gebeuren, dat hoort bij poker.
      Maar op een dag alleen maar bad beats krijgen is ziek.
      Als je op 50 gespeelde handen 50 bad beats krijgt klopt er al iets niet meer.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Dat zijn inderdaad wel hele idiote handen. Tip: Wanneer je een aantal bad beats krijgt, kun je beter even stoppen. Het wordt er vaak niet beter op diezelfde sessie....
    • Rayt34
      Rayt34
      Bronze
      Echt zieke bad beats, ik voel met je mee!

Dit is mij nou ook overkomen op Mansion, het was gewoon niet normaal meer :(
      Het is misschien onwerkelijk, maar bij mij kwam ook de gedachte dat er iets niet klopte.
      En de 2 dagen daarna was het vrijwel hetzelfde verhaal.

De dag daarna ben toen op een andere site gaan spelen en daar kwamen weer de gemiddelde kaarten en kreeg ik weer vertrouwen in online poker ;)

Wat Sharp zegt is inderdaad het beste, stoppen en iets anders gaan doen is het beste, want je gaat vroeg of laat tilten en/of je plezier in poker verliezen.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik kan je ook aanraden wat handen te posten op het forum wingdude. Dit is zo ongeveer de beste manier om je spel te verbeteren, en in een downswing kan het ook een opluchting betekenen wanneer andere mensen zeggen dat je het toch goed doet of wanneer je een leak vindt.
    • wingdude
      wingdude
      Bronze
      Vandaag was het op Partypoker en Pokerstars weer hetzelfde.
      Ben er na een half uur al mee genokt.
      Weer van de idioterie.

Op deze manier is ook geen enkele strategie te bepalen.
      Ik heb al wat voorbeeldjes gepost, en de rest is hetzelfde.

Zo is mijn plezier in een mooi spel wel verziekt.

Speel regelmatig met vrienden
      en win 2/3 van de tournooitjes die we spelen
      dus aan mijn spel ligt het niet.

Grtz

Wingdude
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Als je zo gaat denken vrees ik dat je er nooit komt...

Live games zijn al niet te vergelijken met online games.

Als je een goede pokerspeler wilt worden moet je je altijd verbeteren, alle pro's zijn nog steeds bezig met over hun spel na te denken, wat ze goed en wat ze fout doen.

Ik raad je echt aan wat handen te posten, we zijn hier allemaal om elkaar te helpen. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat dit gewoon het beste werkt, niemand speelt perfect poker.

Poker is niet alleen maar spelen en geld verdienen, het is veel meer dan dat. Je moet goed in je vel zitten, je moet weten dat downswings altijd kunnen gebeuren en zo zijn er nog een paar dingen. Ook zullen de spelers op de hogere limieten beter zijn dan de spelers op lage limieten, als je ooit daar wilt spelen zul je je spel moeten verbeteren, je verdiepen in de theorie enzovoort...
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Je zou eigenlijk eens moeten kijken hoe gemakkelijk je een lange minperiode kunt hebben. Dat is echt gruwelijk, maar eigenlijk onvermijdbaar.

Neem bijvoorbeeld eens roulette. Vroeger was ik daar nogal mee bezig, niet met spelen, maar met berekeningen. Wanneer je dat eens echt serieus doet, kom je er achter dat grote abnormaliteiten eigenlijk heel normaal zijn.

Zo is er in Londen op een roulettetafel een keer meer dan dertig (!) maal rood achter elkaar gevallen. Ik weet niet meer exact het aantal, maar meen dat het 32 was. Ga die kans maar eens berekenen.

10x achter elkaar gebeurt bijna elke dag wel aan zo'n tafel en de kans daarop is al niet bepaald groot.

Wanneer jij een hand speelt die b.v. ongeveer 80% kans heeft (preflop) te winnen, is de kans op verlies altijd nog bijna 20% Oftwel: 1 op vijf keer verlies je. Met een spreadsheet zou je simpel kunnen uitzoeken hoevaak je dat achter elkaar kunt meemaken en dan wordt je wat voorzichtiger met het inschatten van je winkansen.

Er zijn honderdduizenden pokerspelers, zoniet miljoenen. Er zullen dus ongetwijfeld een aantal spelers dit soort abnormale situaties meemaken. Blijkbaar ben jij er een van.

Maar ook dat houdt weer op. Er komt misschien net zo gemakkelijk een periode waarin je zelfs elke 72o nog wint.

Ik geloof niet dat de grote sites rigged zijn. Dat zou ze uiteindelijk nekken. Het enige wat m.i. mogelijk is, is dat er spelers aan een tafel samenwerken, waardoor je in een nadelige positie komt te zitten. Maar ook daar schijnt op gelet te worden.

Het is erg vervelend voor je dat je in zo'n negatieve serie zit, maar wanneer je echt het juiste spel speelt, zul je uiteindelijk opkrabbelen en winnen.

Post daarom serieus een stel handen, of beter nog: een film, opdat anderen kunnen helpen en zien of je een structurele fout maakt.

Succes!

Zeezout
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi

Als je een goede pokerspeler wilt worden moet je je altijd verbeteren, alle pro's zijn nog steeds bezig met over hun spel na te denken, wat ze goed en wat ze fout doen.

Ik raad je echt aan wat handen te posten, we zijn hier allemaal om elkaar te helpen. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat dit gewoon het beste werkt, niemand speelt perfect poker.

Poker is niet alleen maar spelen en geld verdienen, het is veel meer dan dat. Je moet goed in je vel zitten, je moet weten dat downswings altijd kunnen gebeuren en zo zijn er nog een paar dingen. Ook zullen de spelers op de hogere limieten beter zijn dan de spelers op lage limieten, als je ooit daar wilt spelen zul je je spel moeten verbeteren, je verdiepen in de theorie enzovoort...

Het is verdomme een spel. Als je niet tegen je verlies kunt moet je het niet spelen. Poker moet je niet zien als competitie. Willen winnen is een heel belangrijk aspect maar verwacht niet dat je zult winnen. Je moet hoop, een sterke wil en een grijns op je smoel hebben om een goede speler te worden.

Ik raad je trouwens ook aan om gewoon limit hold'em te gaan spelen. Bouw eerst maar eens een fatsoenlijke roll op want blijkbaar stress je enorm als je verlies maakt. Limit hold'em was in dat opzicht echt een openbaring. Badbeats komen veel minder hard aan en het spel gaat veel vaker tot de river waardoor je wat zekerder van je zaak bent! Probeer het uit.

(lees wel ff goed de strategie ervoor)

Lol trouwens... live tournooitjes moet je 3/3 keer winnen :P niveau is zo ontzettend dramatisch. (goede tip is grote stacks laaaange blind levels en gewoon je aasjes afwachten xD )
    • raasz
      raasz
      Bronze
      :D
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi

Het is verdomme een spel. Als je niet tegen je verlies kunt moet je het niet spelen. Poker moet je niet zien als competitie. Willen winnen is een heel belangrijk aspect maar verwacht niet dat je zult winnen. Je moet hoop, een sterke wil en een grijns op je smoel hebben om een goede speler te worden.

Ik raad je trouwens ook aan om gewoon limit hold'em te gaan spelen. Bouw eerst maar eens een fatsoenlijke roll op want blijkbaar stress je enorm als je verlies maakt. Limit hold'em was in dat opzicht echt een openbaring. Badbeats komen veel minder hard aan en het spel gaat veel vaker tot de river waardoor je wat zekerder van je zaak bent! Probeer het uit.

(lees wel ff goed de strategie ervoor)

Lol trouwens... live tournooitjes moet je 3/3 keer winnen :P niveau is zo ontzettend dramatisch. (goede tip is grote stacks laaaange blind levels en gewoon je aasjes afwachten xD )
      Hey... welke toernooitjes zijn dat? Dan doe ik ook een keer mee. :D Bij mij in de buurt is de competitie een stuk zwaarder. Heel veel fishies, maar ook veel goede spelers. Voor mij is het dus niet zomaar gezegd dat ik zo''n toernooitje win. Niet alle toernooitjes zijn dus even makkelijk...
    • wingdude
      wingdude
      Bronze
      het maakt niet uit wat ik doe
      elke keer weer hetzelfde.
      Altijd op de river of een AA die gekraakt wordt.

Vandaag was weer zo'n typische dag (dit is nu al 6 weken achter elkaar
      doorlopend).

AA 10 keer blinds.
      Een caller 10d Jh

Flop Kh Qh 8d
      Bet 2$ (ander mee all in)
      4 hartens op de board.
      OK....shit happens,

AA....10 keer blinds
      Tegenstander....J s 7c
      Waarom ie callt is me een raadsel
      Flop...... 7d 7s Qh
      Ik 20 keer blinds
      ander callt
      dom als ik ben (of wat is dom????)
      nog eens betten....alll in
      ander callt natuurlijk geen A.

KK all in
      een caller....Kd Qd
      Kutflop 2d 4d Ad
      turn Kc
      river Ad

Ad Ks
      6 keer blinds
      1 caller 77
      flop AhKd 2 h
      all in
      ander calllt
      turn....10 H
      river 7

preflóp A d K d
      15 blinds
      een caller
      flop....8 c 10h 2 s
      bet 30 times blinds
      turn 2 c
      bet all in.....
      caller 2c 3 s

wat kan ik hier in hemelsnaam nog aan doen????
      Dit gaat al meer dan een maand zo.
      Daar word ik helemaal niet goed van.
      Kan ik handen posten....Strategie bepalen..
      Hier IS gewoon nie tege te splen.

Momentel eens gekeken
      wat mijn gemiddelde is via pokertrecker.
      Daar word ik echt droevig van.
      Elke keer als ik 10 dollar omhoog ga door schitterend spel ga im er 20 naar beneden door bad beats.

Leg het nu nog maar eens uit!!!!!!!???????????
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Ik zou met poker stoppen als ik jou was.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      lol classical....

Ga nu gewoon handen posten en ze converten in het daarvoor bedoelde forumgedeelte wingdude.
    • 1
    • 2