Tight

• robin289
      robin289
      Bronze
      Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe je tegen iemand moet spelen die echt super tight is in een SNG waar de blinds heel laag zijn.

Zelf ga ik dan altijd voor de flop raisen met een matige hand. En zo vang ik nog de niet al te grote blinds op. Maar zodra ze inzetten smeer ik hem.

Het schiet niet heel erg op met deze lage blinds is er nog enig middeltje om ze aan te pakken of moet ik dan gewoon wachten tot de blinds wat hoger zijn?

Of moet ik hier mijn pokerstijl ook aanpassen en zelf ook nog tighter spelen?

Groeten Robin
  • 6 antwoorden
    • DenVinny
      DenVinny
      Bronze
      gewoon de agressieve donk uithangen :D

als ie erover gaat kan je je matige/slechte handen folden en als ie called kan je de flop zien. Wel alleen spelen als je de flop goed raakt want meestal hebben dit soort spelers 1010+/AKs/AQs ofzo, dus niet met een highcard beginnen bluffen)

voor de rest zal je toch moeten wachten tot die blinds omhoog gaan

EDIT: wel 4BB raisen ofzo :) je zal zelf ook wel eens handen moete folden en als je te hoog raised kan het zijn dat je al je steals in 1 keer terug kwijt bent
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      begin van de SNG moet je gewoon heel tight spelen. Pas als de blinds hoger worden en er meer mensen uitliggen kan je agressief gaan spelen. Sharp legt het heel duidelijk uit in deze video
      Instructievideo $22 SNG incl. SNG Wizard (48 min.)

Ik raad je aan om wat artikelen over ICM (independ chip modeling) te lezen. Het is een enrom belangrijk concept als SNG speler.
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Laat hem tight zijn als het early in het toernooi is, probeer nog niet te stealen.
      Pas als de blinds hoog worden, dan probeer je eigenlijk elke rond zijn blinds te stealen.
    • DenVinny
      DenVinny
      Bronze
      Ow, ik zat even fout :)

ik dacht dat je een heads up SnG bedoelde :)

in een FR of SH SnG is het inderdaad beter om in het begin tight te spelen, de blinds zijn veel te laag om te stelen
    • robin289
      robin289
      Bronze
      Eigenlijk had ik de nadruk juist op heads-up, dit heb ik niet echt duidelijk vermeld.

Alsnog is het goed om te weten hoe het werkt met meerdere spelers

Groeten Robin
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door robin289
      Eigenlijk had ik de nadruk juist op heads-up, dit heb ik niet echt duidelijk vermeld.

Alsnog is het goed om te weten hoe het werkt met meerdere spelers

Groeten Robin
      HU: raise any two uit de button. Werkt tegen nits. Als hij meer dan 50% fold, dan is het al +ev. Vanuit de bb zou ik iets tighter raisen, maar nog steeds wel veel als hij vaak openlimped.