NL25: KQo, vaag preflop

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.10/$0.25
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $17.95
      UTG+1: $58.55
      MP1: $5.45
      MP2: $13.55
      MP3: $32.95
      CO: $24.65
      Button: $47.20
      SB: $10.75
      Hero: $5

Pre-flop: (9 players) Hero is BB with K Q
      2 folds, MP1 calls, MP2 folds, MP3 raises to $0.5, 3 folds, Hero raises to $1.5, MP1 raises all-in $5.45, MP3 folds, Hero ???

Ondanks dat ik in de blinds zat en er een minraise voor me was, besloot ik standaard te raisen, maar daarna pusht MP1 opeens en fold de minraiser, what to do?
  • 7 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      easy fold
      limp-reraise is bijna altijd AA/KK en daar heb je nu eens geen equity tegen :D
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik houd er niet van om KQ te spelen uit de blinds, dus zou de minr alleen gecalled hebben en gefold op de evt raise van MP1.

Op 25NL denk ik overigens niet dat het grootste gedeelte van de limp/raisers AA/KK heeft. Heb het mensen zien doen met drawing hands of lage PPs. Zou er dus niet per definitie vanuit gaan dat MP1 hier AA/KK heeft. Afgezien daarvan is je stack:raise ratio te hoog om hier te pushen. Zondere verdere reads/stats zou ik hem dus folden.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Stack:raise ratio is 3.5:1.5 = 2.3:1, dat is onder de 2.5 en lijkt me toch goed?

Speel jij handen als 77, AJ en KQ alleen uit late positie dan en fold je ze gewoon vanuit de blinds?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Inderdaad, keek verkeerd. Maar dat zou dan een nipte push zijn. In het beste geval heb je een coinflip hier. Dan wacht ik liever op een duidelijker moment.

Ik raise 77/88/KQ niet in de blinds, ik complete ze wel vanaf SB en check ze vanaf BB. Dit is dan uiteraard wel met limpers voor je. Heads up in de blinds, dan raise ik ze wel. Maar dan raise ik ook veel meer handen.
      In de blinds raise ik AJ+, 99+.

Vanuit late position raise ik idd KQ+, 77+ onafhankelijk van aantal limpers.

Ik speel 77/88/KQ liever niet vanuit de blinds omdat je uit positie bent en de kans is groot dat er overcards komen of dat je mist. Raisen is wel volgens de SHK, dus daar moet je zelf ook over nadenken en kijken wat je zelf het best vind spelen. Persoonlijk denk ik dat het niet raisen met 77/88/KQ vanaf de blinds, minder variance is.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik vind overigens deze chart van fityfifty goed spelen op 25-50NL. Daarboven kan je de charts van Xarry2 gebruiken. Maar dan heb je wel stats nodig om hem helemaal te gebruiken.
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      Damn zal ik toch es gold moeten worden...
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik zou hem hier folden. als ej puur uitgaat van de SSS zoals voorgeschreven door PS kan je heir pushen maar een limp-push na een rais en een reraise duid vaak op een monster. denk dat je hier vaak te ver achter ligt.